"Actief beheer hoort primair bij adviseur"
“We zijn naast Compleet Dossier Service met een nieuwe dienstverlening bezig om de geldverstrekker en de hypotheekadviseur bij elkaar te brengen en ze van tools te voorzien om gericht actief klantbeheer uit te voeren. Op korte termijn zal deze dienstverlening uitgerold worden.” Aldus algemeen directeur Dylan Dresens van FlexFront Groep.
Het actief beheer is volgens FlexFront een activiteit die primair bij de hypotheekadviseur hoort. Dresens: "In de praktijk zien we nog vaak allerlei belemmeringen, zoals het niet inzichtelijk hebben van de loonontwikkeling, hypotheekaanpassingen, etcetera. Deze gegevens liggen allemaal bij de geldverstrekker en worden vaak nog niet gedeeld met de adviseur. Daarnaast ziet FlexFront dat hypotheekadviseurs vaak nog twijfelen over de business case. De business case van actief beheer is voor adviseurs erg gezond en alle belemmeringen kunnen overwonnen worden."
Met het uit handen nemen van diverse werkzaamheden, creëert FlexFront tijd en ruimte voor de hypotheekadviseur en binnendienstmedewerkers om zich te richten op actief klantbeheer. Onder andere is dan te denken aan haar Compleet Dossier Service, waarbij de consument van A tot Z word begeleid in het zo snel en makkelijk mogelijk aanleveren van alle voor de hypotheek benodigde documenten. Inmiddels heeft FlexFront voor 2.500 hypotheekklanten het dossier gecompleteerd.
Reactie toevoegen
Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes
De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden
Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer
"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer
De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...
Serie Actief Klantbeheer, deel 9: kwalijk misverstand Consumentenbond biedt ook kansen
"Welke hulp heb je tussentijds nodig bij hypotheken met een rentevaste periode van 20 jaar?' Met deze retorische vraag stelde de Consumentenbond de waarde van...
Doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer onder adviseurs!
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
Serie Actief Klantbeheer, deel 8: waagt u de sprong?
"We willen het allemaal. Loyale klanten. Loyale klanten zijn binnen handbereik als u uw mindset hierop aanpast. Adviseren over een passende financiële oplossing,...
Serie Actief Klantbeheer, deel 7: versla de varkenscyclus!
"Je ziet het op dit moment gebeuren. Er zijn relatief veel nieuw toetredende financieel dienstverleners op de hypothekenmarkt. Oud-werknemers van banken die voor...
Serie Actief Klantbeheer, deel 6: maak er een gezond businessmodel van
“Adviseurs zijn geen filantropische instellingen. Actief klantbeheer kost een adviseur tijd en diezelfde tijd is zo hard nodig om klanten te helpen bij nieuwe...