Brand New Day: klanten houden vast aan beleggingsplan

Arend Jan Velsing

Ondanks dalende beurskoersen hield 97 procent van de klanten van Brand New Day de afgelopen weken vast aan het beleggingsplan. Slechts drie procent maakte een deel van zijn beleggingen contant.

Volgens Brand New Day is dit opmerkelijk, omdat het vaak verleidelijk is om als belegger bij dalende beurskoersen een pas op de plaats te maken. Directeur Beleggen Arend Jan Velsink: “Tijdens de koersschommelingen van de afgelopen weken, hebben onze klanten het hoofd koel gehouden. En daar zijn we trots op. Ondanks de oorlog in Oekraïne en de grote koersschommelingen, heeft minder dan drie procent van onze beleggende klanten een opname gedaan tussen de laatste week van februari en half maart. Dat wijkt nauwelijks af van het aantal opnames in een ‘normale’ beursmaand zoals januari (twee procent). Meer dan 97 procent van onze klanten liet zich niet afleiden door de negatieve nieuwsberichten en hield vast aan hun beleggingsplan.”

Het beste wat je als belegger kunt doen, is de blik op de lange termijn houden, aldus Brand New Day. "Wist je
dat een belegger die een pakket wereldwijde aandelen koopt en die slechts een maand vasthoudt, in 40 procent van de gevallen een negatief rendement zou hebben gehaald tijdens de afgelopen honderd beursjaren? Bij een periode van vijf jaar daalt de kans op een negatief rendement naar 20 procent. En wie de rust heeft om twintig jaar onafgebroken te beleggen, heeft in het verleden altijd een positief rendement gehaald. Velsink: “Onze klanten hebben de verleiding weerstaan om hun beleggingen te verkopen tijdens de recente marktonrust. Dat belooft veel goeds voor de rendementen op lange termijn.”

Reactie toevoegen

 
Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen....

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...

Jubilerend Brand New Day opent beurs

Jubilerend Brand New Day opent beurs

Brand New Day opende dinsdag de beurs. Aanleiding vormde het tienjarig bestaan van de online pensioenbank. Directeur Beleggen Arend Jan Velsink sloeg op de gong....