Brand New Day verwelkomt 5000ste werkgever voor haar bedrijfspensioen

Brand New Day Creditsafe 2020

Online pensioenbank Brand New Day verwelkomde onlangs de 5.000ste klant van haar bedrijfspensioen: Creditsafe Nederland, dat wordt begeleid door Meijers Assurantiën. “Bij Creditsafe  hebben we Brand New Day geadviseerd vanwege het aantrekkelijke tarief voor zowel werkgever als werknemer én de eenvoud van het product. Daarnaast kent Brand New Day een 100 procent restitutiedekking bij overlijden. Dat spreekt veel werknemers aan,” zegt Arjan Stoop, pensioenadviseur bij Meijers Assurantiën.

Aan het einde van het eerste kwartaal van 2020 verwacht Brand New Day de PPI met de meeste werkgevers van Nederland te zijn. Waar Brand New Day een aantal jaren geleden nog een marktaandeel had van rond de 20 procent op basis van het aantal werkgevers, is dat met meer dan 5.000 werkgevers nu ruim 30 procent. Het marktaandeel op basis van het aantal deelnemers bedraagt vijftien procent. Brand New Day heeft eind 2011 een vergunning als PPI gekregen en mag sinds die tijd bedrijfspensioenen aanbieden.

Het totale toevertrouwde vermogen van Brand New Day PPI steeg in een jaar met 61 procent van 620 miljoen euro naar meer dan één miljard euro, waarvan 150 miljoen euro rendement. “Het bereiken van de grens van één miljard euro toevertrouwd vermogen is ook een nieuwe mijlpaal,” zegt directeur Jan Willem Hoitsma van Brand New Day.

Brand New Day richt zich met name op het MKB tot zo’n 1.000 man personeel. ”Binnen dit klantsegment kiezen start- en scaleups met jonge werknemers vaak voor ons”, aldus Hoitsma.

Foto: van links naar rechts Roland den Besten (Brand New Day), Jan Willem Hoitsma (Brand New Day), Gertjan Kaart (Creditsafe Nederland), Marc Blaak (Brand New Day) en Arjan Stoop (Meijers Assurantiën).

Reactie toevoegen

 
“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

“Beter kijken naar effect CPB-voorstel op pensioenopbouw millennials”

Het nieuwe beleidsvoorstel van het CPB, over de flexibelere vormgeving van het pensioenstelsel, maakt de kloof in pensioenopbouw tussen verschillende generaties...

BeFrank viert tienjarig jubileum

BeFrank viert tienjarig jubileum

BeFrank, de grootste PPI van Nederland, bestaat tien jaar en gaat dat vieren. BeFrank telt anno 2021 ruim 1.000 klanten en 270.000 werknemers die er pensioen opbouwen....

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

Spaarbedrijf Brand New Day groeit hard

“Waar we vroeger vooral klanten bij de grote verzekeraars vandaan haalden, gaan we nu steeds meer concurreren met de grootbanken.” Aldus Kalo Bagijn,...

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...