CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij

Marcel van Dijk CED

CED meent bij monde van commercieel directeur Marcel van Dijk dat Verzekeringsklachten.nl zich schuldig maakt aan stemmingmakerij, door te beweren dat schade-experts bevooroordeeld en niet objectief zijn. Van Dijk reageert op een eerder door Verzekeringsklachten.nl verspreid bericht 'Nh1816 kapt met CED expertise'.

 “Met haar uitspraken trekt Verzekeringsklachten.nl de integriteit en betrouwbaarheid van een groot deel van onze branche in twijfel zonder dit gedegen te onderbouwen”, zegt Marcel van Dijk. “Het platform brengt geen concrete voorbeelden naar buiten van zaken waarin een schade-expert aantoonbaar bevooroordeeld gehandeld zou hebben. En eigenlijk verbaast mij dat niet: schade-expertise behoort immers tot de meest strikt gereguleerde disciplines binnen het verzekeringsvak.” Alle schade-experts zijn gehouden aan een scherpe gedragscode, opgelegd door het Verbond van Verzekeraars. Integriteit en objectiviteit spelen hierin een hoofdrol. Daarnaast certificeert het Nederlands Instituut Van Register Experts (NIVRE) schade-experts op kwaliteit, integriteit en deskundigheid. Ook hier is het uitgangspunt dat gedupeerden altijd moeten kunnen vertrouwen op onafhankelijke en objectieve deskundigheid bij de behandeling van hun schade. “Juist bij CED, wiens objectiviteit Verzekeringsklachten.nl ter discussie stelt, zijn nagenoeg alle schade-experts NIVRE Register Expert. Bovendien sturen wij heel strikt op de ISAE 3402 kwaliteitsnormen die wij hanteren bij onze processen”, aldus Marcel van Dijk.


Double check
Ook gaat Verzekeringsklachten.nl voorbij aan het feit dat polisvoorwaarden het recht bevatten op contra-expertise: wie niet kan of wil vertrouwen op de deskundigheid van de expert van zijn verzekeraar, kan een eigen expert benoemen om de schade te beoordelen. Zijn er toch klachten? Deze kan elke verzekerde melden bij zijn verzekeraar en/of bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Marcel van Dijk: “In onze sector krijgen gegronde klachten maximale aandacht. Voor ongefundeerde stemmingmakerij moeten we als branche echter uitermate waakzaam zijn.”

Reactie toevoegen

 
CED zet in op versnelde transformatie met aanstelling CTO

CED zet in op versnelde transformatie met aanstelling CTO

Met de aanstelling van François Goffinet als Chief Transformation Officer (CTO) zet CED in op een versnelde (digitale) transformatie van de organisatie. Sinds...

CED pleit voor vergoeden schades in natura

CED pleit voor vergoeden schades in natura

In heel Europa wordt het merendeel van de verzekerde schades in natura vergoed. Alleen in Nederland en België keren verzekeraars in 85 procent  van de...

BlackFin officieel nieuwe eigenaar CED Group

BlackFin officieel nieuwe eigenaar CED Group

Afgelopen vrijdag vond de overdracht van meer dan 99 procent van de aandelen plaats, waardoor BlackFin Capital Partners nu formeel de nieuwe aandeelhouder van CED...

Schadeafhandeling DAK via CED Connect

Schadeafhandeling DAK via CED Connect

DAK Verzekeringen maakt gebruik van het schadebehandelplatform CED Connect. Met CED Connect wordt een groot deel van de schadeafhandeling geautomatiseerd: van de...

Peter Kruyt (CED) plotseling overleden

Peter Kruyt (CED) plotseling overleden

CED is geschokt door het plotselinge overlijden van directeur Peter Kruyt. CED: "Met intens verdriet, moeten wij u mededelen dat onze collega en directeur,...

UMG live met CED Connect

UMG live met CED Connect

UMG is dankzij een CCS ontwikkelde koppeling live gegaan met schadebehandelplatform CED Connect CED Connect, een initiatief van CED, is een platform voor digitale...

CED ontwikkelt calamiteitenaanpak hagelschade

CED ontwikkelt calamiteitenaanpak hagelschade

Expert CED heeft een calamiteitenaanpak hagelschade en andere schade ineens door extreem weer ontwikkeld. CED: "Buien waarbij enorm veel neerslag valt in korte...

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva heeft eeen Connect Claims- en een Postex-koppeling gerealiseerd voor bestaande Anva-gebruikers. Risk was het afgelopen jaar als launching customer actief betrokken...

Waardemanagement centraal in nieuwe koers CED

Waardemanagement centraal in nieuwe koers CED

“Willen we als schadebranche relevant blijven, dan moeten we in waarde leren denken.” Aldus ceo Hans Coffeng van CED Group dinsdag tijdens een groot...

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

CED heeft zich laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgeeft. Dit met positief resultaat. Ron van Kesteren,...