CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij
CED meent bij monde van commercieel directeur Marcel van Dijk dat Verzekeringsklachten.nl zich schuldig maakt aan stemmingmakerij, door te beweren dat schade-experts bevooroordeeld en niet objectief zijn. Van Dijk reageert op een eerder door Verzekeringsklachten.nl verspreid bericht 'Nh1816 kapt met CED expertise'.
“Met haar uitspraken trekt Verzekeringsklachten.nl de integriteit en betrouwbaarheid van een groot deel van onze branche in twijfel zonder dit gedegen te onderbouwen”, zegt Marcel van Dijk. “Het platform brengt geen concrete voorbeelden naar buiten van zaken waarin een schade-expert aantoonbaar bevooroordeeld gehandeld zou hebben. En eigenlijk verbaast mij dat niet: schade-expertise behoort immers tot de meest strikt gereguleerde disciplines binnen het verzekeringsvak.” Alle schade-experts zijn gehouden aan een scherpe gedragscode, opgelegd door het Verbond van Verzekeraars. Integriteit en objectiviteit spelen hierin een hoofdrol. Daarnaast certificeert het Nederlands Instituut Van Register Experts (NIVRE) schade-experts op kwaliteit, integriteit en deskundigheid. Ook hier is het uitgangspunt dat gedupeerden altijd moeten kunnen vertrouwen op onafhankelijke en objectieve deskundigheid bij de behandeling van hun schade. “Juist bij CED, wiens objectiviteit Verzekeringsklachten.nl ter discussie stelt, zijn nagenoeg alle schade-experts NIVRE Register Expert. Bovendien sturen wij heel strikt op de ISAE 3402 kwaliteitsnormen die wij hanteren bij onze processen”, aldus Marcel van Dijk.
Double check
Ook gaat Verzekeringsklachten.nl voorbij aan het feit dat polisvoorwaarden het recht bevatten op contra-expertise: wie niet kan of wil vertrouwen op de deskundigheid van de expert van zijn verzekeraar, kan een eigen expert benoemen om de schade te beoordelen. Zijn er toch klachten? Deze kan elke verzekerde melden bij zijn verzekeraar en/of bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Marcel van Dijk: “In onze sector krijgen gegronde klachten maximale aandacht. Voor ongefundeerde stemmingmakerij moeten we als branche echter uitermate waakzaam zijn.”
Reactie toevoegen
Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED
Rhion, dat sinds 1 januari actief is op de Nederlandse markt, heeft haar complexere schades en letselschades toevertrouwd aan CED. Berend Jan Tempelman, Managing...
CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk
CED heeft remote expertise (expertise op afstand) voor zowel de Mobility- als de Property-markt versneld uitgerold als vervanging van de fysieke inspectie en expertise....
CED versnelt doorloop dossiers letselschade
CED heeft het Expertise Centrum Licht Letsel opgericht. Hiermee wil CED een bijdrage leveren om een aantal knelpunten in de letselschademarkt op te lossen. Rob...
CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business
CED wil in 2020 nog intensiever met opdrachtgevers in gesprek om met nieuwe diensten en producten bij te dragen aan de uitdagingen waar zij voor staan. Volgens CEO...
CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit
CED en woningcorporatie Woonstad Rotterdam breiden hun samenwerking uit. Reparatieverzoeker van huurders worden sinds kort geautomatiseerd afgehandeld. De eerste...
CED en Openclaims samen in digitaal autoschadeproces
CED en Insurtech Openclaims hebben een partnerovereenkomst gesloten waarmee de administratieve afwikkeling van autoclaims gekoppeld wordt aan het schadeherstelproces. ...
Volatiliteit in schadelast door klimaatverandering
Extreem weer als gevolg van klimaatverandering zorgt voor steeds meer volatiliteit in de schadelast. Aldus het nieuwste Trendrapport Property van CED. Nico Dekker,...
CAK-labels onder vuur Verzekeringsklachten.nl
Verzekeringsklachten.nl beticht CAK-labels Promovendum en National Academic bij AFM en ACM van fraude. De labels zouden hun verzekeringsvoorwaarden hebben gewijzigd...
Nico Dekker (53) is als opvolger van Marcel van Dijk benoemd tot commercieel directeur van CED Group. Dekker werkte onder meer bij Nationale-Nederlanden, PGGM,...
Verzekeringsklachten.nl doet melding bij ACM
Verzekeringsklachten.nl is naar de Autoriteit Consument & Markt (ACM) gestapt. Volgens de organisatie hanteert een aantal verzekeraars "onwettige polisvoorwaarden...