CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij

Marcel van Dijk CED

CED meent bij monde van commercieel directeur Marcel van Dijk dat Verzekeringsklachten.nl zich schuldig maakt aan stemmingmakerij, door te beweren dat schade-experts bevooroordeeld en niet objectief zijn. Van Dijk reageert op een eerder door Verzekeringsklachten.nl verspreid bericht 'Nh1816 kapt met CED expertise'.

 “Met haar uitspraken trekt Verzekeringsklachten.nl de integriteit en betrouwbaarheid van een groot deel van onze branche in twijfel zonder dit gedegen te onderbouwen”, zegt Marcel van Dijk. “Het platform brengt geen concrete voorbeelden naar buiten van zaken waarin een schade-expert aantoonbaar bevooroordeeld gehandeld zou hebben. En eigenlijk verbaast mij dat niet: schade-expertise behoort immers tot de meest strikt gereguleerde disciplines binnen het verzekeringsvak.” Alle schade-experts zijn gehouden aan een scherpe gedragscode, opgelegd door het Verbond van Verzekeraars. Integriteit en objectiviteit spelen hierin een hoofdrol. Daarnaast certificeert het Nederlands Instituut Van Register Experts (NIVRE) schade-experts op kwaliteit, integriteit en deskundigheid. Ook hier is het uitgangspunt dat gedupeerden altijd moeten kunnen vertrouwen op onafhankelijke en objectieve deskundigheid bij de behandeling van hun schade. “Juist bij CED, wiens objectiviteit Verzekeringsklachten.nl ter discussie stelt, zijn nagenoeg alle schade-experts NIVRE Register Expert. Bovendien sturen wij heel strikt op de ISAE 3402 kwaliteitsnormen die wij hanteren bij onze processen”, aldus Marcel van Dijk.


Double check
Ook gaat Verzekeringsklachten.nl voorbij aan het feit dat polisvoorwaarden het recht bevatten op contra-expertise: wie niet kan of wil vertrouwen op de deskundigheid van de expert van zijn verzekeraar, kan een eigen expert benoemen om de schade te beoordelen. Zijn er toch klachten? Deze kan elke verzekerde melden bij zijn verzekeraar en/of bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Marcel van Dijk: “In onze sector krijgen gegronde klachten maximale aandacht. Voor ongefundeerde stemmingmakerij moeten we als branche echter uitermate waakzaam zijn.”

Reactie toevoegen

 
AFM vraagt Verzekeringsklachten.nl om dossiers

AFM vraagt Verzekeringsklachten.nl om dossiers

De AFM heeft Verzekeringsklachten.nl gevraagd individuele dossiers te geven waarin verzekeraars contra-expertise ontmoedigen. Dat stelt het platform in een persbericht....

AFM nodigt Verzekeringsklachten.nl uit

AFM nodigt Verzekeringsklachten.nl uit

De AFM heeft Verzekeringsklachten.nl uitgenodigd voor een gesprek op 24 september. Verzekeringsklachten.nl trok verschillende keren publiekelijk bij de AFM aan de...

Gestolen pleziervaartuigen nauwelijks teruggevonden

Gestolen pleziervaartuigen nauwelijks teruggevonden

Diefstal van een boot zorgt gemiddeld voor 8.560 euro aan schade, mede omdat ze nauwelijks worden teruggevonden Slechts vijf procent van de gesloten pleziervaartuigen...

Afm gaat gesprek aan met Verzekeringsklachten

Afm gaat gesprek aan met Verzekeringsklachten

AFM-bestuursvoorzitter Merel van Vroonhoven heeft in een brief aan Anton Rietveld van Verzekeringsklachten laten weten het gesprek aan te willen gaan over claimafhandeling...

CDA steunt \'oproep\' verzekeringsklachten

CDA steunt \'oproep\' verzekeringsklachten

"De CDA-fractie wil van de minister horen of hij vindt dat de verzekerde geen dan wel weinig bescherming geniet tegen onwettige polisvoorwaarden." Dit...

Ced Watersport presenteert zich officieel

Ced Watersport presenteert zich officieel

CED Watersport presenteert zich officieel tijdens de Week van de Watersport. Op 1 januari heeft Unigarant haar expertisewerkzaamheden ondergebracht bij CED. Hiermee...

MultiHerstel zelfstandig binnen CED

MultiHerstel zelfstandig binnen CED

Per 1 februari 2015 wordt MultiHerstel een zelfstandige divisie binnen de CED groep die actief wordt in zowel Nederland als België. CED zegt hiermee haar marktpositie...

Unigarant gaat expertise uitbesteden aan CED

Unigarant gaat expertise uitbesteden aan CED

Unigarant is van plan om de expertises die zij nu uitbesteedt aan haar dochterbedrijf Garantex per 1 januari 2015 onder te brengen bij CED. De medewerkers van Garantex...

Ced lanceert trendboek 'OK Glass!'

Ced lanceert trendboek 'OK Glass!'

CED heeft 'OK Glass!' gelanceerd, een boek over trends en innovaties in de schadesector. In het boek wordt een beeld geschetst van de wereld van claims management...

Gemoderniseerd ced-kantoor geopend

Gemoderniseerd ced-kantoor geopend

Burgemeester Frank Koen opende zaterdag het gemoderniseerde kantoor van CED in Capelle a/d IJssel.   Terwijl de medewerkers in de oude inrichting voornamelijk...