CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

Robin Roest 2019

CED en woningcorporatie Woonstad Rotterdam breiden hun samenwerking uit. Reparatieverzoeker van huurders worden sinds kort geautomatiseerd afgehandeld. De eerste twee dagen kwamen er meer dan 100 meldingen binnen.

 Het reparatieverzoek-management van woningcorporaties kent twee uitdagingen: hoe verhoog je de bewonerstevredenheid en hoe beheers je de kosten. Via CED Repair kunnen bewoners 24/7 digitaal of via WhatsApp een reparatieverzoek indienen. Bij het grootste deel van de verzoeken kan de bewoner meteen een reparatie-afspraak maken en ontvangt het betrokken herstelbedrijf direct de opdracht. Eén dag van tevoren krijgt de bewoner een sms-je ter herinnering, zodat de hersteller niet voor niets komt.

Robin Roest, Managing Director van onder andere CED Repair: "Wij zien veel potentie in de woningcorporatiemarkt voor het geautomatiseerd afhandelen van reparatieverzoeken. Dat scheelt veel tijd en inzet, en daarmee kosten. Het past bovendien in een tijd waarin ook huurders veel meer regie over hun eigen zaken willen hebben."

De pilot van CED en Stadswonen is slechts het begin van een verdergaande ontwikkeling. CED werkt aan een geavanceerd, volledig geautomatiseerd platform voor het gehele proces afhandelproces.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Schadeafhandeling DAK via CED Connect

Schadeafhandeling DAK via CED Connect

DAK Verzekeringen maakt gebruik van het schadebehandelplatform CED Connect. Met CED Connect wordt een groot deel van de schadeafhandeling geautomatiseerd: van de...

Peter Kruyt (CED) plotseling overleden

Peter Kruyt (CED) plotseling overleden

CED is geschokt door het plotselinge overlijden van directeur Peter Kruyt. CED: "Met intens verdriet, moeten wij u mededelen dat onze collega en directeur,...

UMG live met CED Connect

UMG live met CED Connect

UMG is dankzij een CCS ontwikkelde koppeling live gegaan met schadebehandelplatform CED Connect CED Connect, een initiatief van CED, is een platform voor digitale...

CED ontwikkelt calamiteitenaanpak hagelschade

CED ontwikkelt calamiteitenaanpak hagelschade

Expert CED heeft een calamiteitenaanpak hagelschade en andere schade ineens door extreem weer ontwikkeld. CED: "Buien waarbij enorm veel neerslag valt in korte...

CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij

CED beticht Verzekeringsklachten.nl van stemmingmakerij

CED meent bij monde van commercieel directeur Marcel van Dijk dat Verzekeringsklachten.nl zich schuldig maakt aan stemmingmakerij, door te beweren dat schade-experts...

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva-koppeling voor Connect claims en postex

Anva heeft eeen Connect Claims- en een Postex-koppeling gerealiseerd voor bestaande Anva-gebruikers. Risk was het afgelopen jaar als launching customer actief betrokken...

Waardemanagement centraal in nieuwe koers CED

Waardemanagement centraal in nieuwe koers CED

“Willen we als schadebranche relevant blijven, dan moeten we in waarde leren denken.” Aldus ceo Hans Coffeng van CED Group dinsdag tijdens een groot...

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Ced voldoet aan normen Keurmerk Klantgericht Verzekeren

CED heeft zich laten toetsen door de Stichting toetsing verzekeraars die het Keurmerk Klantgericht Verzekeren uitgeeft. Dit met positief resultaat. Ron van Kesteren,...

Hagel jaagt aantal gevallen total loss omhoog

Hagel jaagt aantal gevallen total loss omhoog

De hagel- en hoosbuiten in juni hebben het aantal total loss verklaarde auto's omhoog gejaagd, meldt CED. "Als grootste total loss bureau in Nederland, registreren...

"Hef onderscheid expert en contra-expert op"

"Hef onderscheid expert en contra-expert op"

Hef het onderscheid tussen expert en contra-expert op. Dat suggereert Ruud Kooijman, directeur CED Expertise. Kooijman in FWD Magazine van CED: "UIteindelijk...