CED en Woonstad Rotterdam breiden samenwerking uit

Robin Roest 2019

CED en woningcorporatie Woonstad Rotterdam breiden hun samenwerking uit. Reparatieverzoeker van huurders worden sinds kort geautomatiseerd afgehandeld. De eerste twee dagen kwamen er meer dan 100 meldingen binnen.

 Het reparatieverzoek-management van woningcorporaties kent twee uitdagingen: hoe verhoog je de bewonerstevredenheid en hoe beheers je de kosten. Via CED Repair kunnen bewoners 24/7 digitaal of via WhatsApp een reparatieverzoek indienen. Bij het grootste deel van de verzoeken kan de bewoner meteen een reparatie-afspraak maken en ontvangt het betrokken herstelbedrijf direct de opdracht. Eén dag van tevoren krijgt de bewoner een sms-je ter herinnering, zodat de hersteller niet voor niets komt.

Robin Roest, Managing Director van onder andere CED Repair: "Wij zien veel potentie in de woningcorporatiemarkt voor het geautomatiseerd afhandelen van reparatieverzoeken. Dat scheelt veel tijd en inzet, en daarmee kosten. Het past bovendien in een tijd waarin ook huurders veel meer regie over hun eigen zaken willen hebben."

De pilot van CED en Stadswonen is slechts het begin van een verdergaande ontwikkeling. CED werkt aan een geavanceerd, volledig geautomatiseerd platform voor het gehele proces afhandelproces.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED

Rhion vertrouwt complexere schades toe aan CED

Rhion, dat sinds 1 januari actief is op de Nederlandse markt, heeft haar complexere schades en letselschades toevertrouwd aan CED. Berend Jan Tempelman, Managing...

CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk

CED maakt 'expertise op afstand' mogelijk

CED heeft remote expertise (expertise op afstand) voor zowel de Mobility- als de Property-markt versneld uitgerold als vervanging van de fysieke inspectie en expertise....

CED versnelt doorloop dossiers letselschade

CED versnelt doorloop dossiers letselschade

CED heeft het Expertise Centrum Licht Letsel opgericht. Hiermee wil CED een bijdrage leveren om een aantal knelpunten in de letselschademarkt op te lossen. Rob...

CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business

CED: meer omzet dankzij innovatie en nieuwe business

CED wil in 2020 nog intensiever met opdrachtgevers in gesprek om met nieuwe diensten en producten bij te dragen aan de uitdagingen waar zij voor staan. Volgens CEO...

CED en Openclaims samen in digitaal autoschadeproces

CED en Openclaims samen in digitaal autoschadeproces

CED en Insurtech Openclaims hebben een partnerovereenkomst gesloten waarmee de administratieve afwikkeling van autoclaims gekoppeld wordt aan het schadeherstelproces. ...

Volatiliteit in schadelast door klimaatverandering

Volatiliteit in schadelast door klimaatverandering

Extreem weer als gevolg van klimaatverandering zorgt voor steeds meer volatiliteit in de schadelast. Aldus het nieuwste Trendrapport Property van CED. Nico Dekker,...

Nico Dekker naar CED

Nico Dekker naar CED

Nico Dekker (53) is als opvolger van Marcel van Dijk benoemd tot commercieel directeur van CED Group. Dekker werkte onder meer bij Nationale-Nederlanden, PGGM,...

CED zet in op versnelde transformatie met aanstelling CTO

CED zet in op versnelde transformatie met aanstelling CTO

Met de aanstelling van François Goffinet als Chief Transformation Officer (CTO) zet CED in op een versnelde (digitale) transformatie van de organisatie. Sinds...

CED pleit voor vergoeden schades in natura

CED pleit voor vergoeden schades in natura

In heel Europa wordt het merendeel van de verzekerde schades in natura vergoed. Alleen in Nederland en België keren verzekeraars in 85 procent  van de...

BlackFin officieel nieuwe eigenaar CED Group

BlackFin officieel nieuwe eigenaar CED Group

Afgelopen vrijdag vond de overdracht van meer dan 99 procent van de aandelen plaats, waardoor BlackFin Capital Partners nu formeel de nieuwe aandeelhouder van CED...