Christian Bouter likes & unlikes

Christian Bouter 2014

Veel adviseurs zijn online slecht vindbaar. Een gemiste kans, meent Christian Bouter (Advieskeuze.nl) in de rubriek Like & Unlike in de woensdagnieuwsbrief van VVP.

Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?

"Steeds meer geldverstrekkers zien in dat de meeste bezoekers op hun website op zoek zijn naar een offline kanaal om een hypotheek te regelen. Lokale financieel advieskantoren zijn daarbij uitstekend in staat om de transactie te realiseren. De betrokkenheid tussen klant en financieel adviseur is groot. Klanten zien de waarde van het advies dat hen wordt geboden en zijn ook bereid dit zowel online als offline uit te dragen. Veel hypotheekadviseurs hebben mede daardoor weinig moeite met het werven van nieuwe klanten. Klanttevredenheid en onderzoek daarnaar is voor de wat grotere financieel adviesorganisaties al tijden een speerpunt. Een nieuwe tendens is dat steeds meer marktpartijen inzien dat zij (mede)verantwoordelijk zijn in het scheppen van een geloofwaardig beeld over de dienstverlening richting consumenten. Door deze toenemende openheid zal ongetwijfeld meer duidelijk worden welke financieel dienstverleners ook na het afsluiten van een hypotheek of verzekering een goede service en zorgplicht bieden."

Wat kan er beter in de financiële sector?

"Op ons platform zien wij een groot verschil tussen hypotheek- en verzekeringsadviseurs als het gaat om openheid over de dienstverlening, tarieven en klanttevredenheid. Ongetwijfeld heeft het provisieverbod een verschil gemaakt in de hypotheeksector: het is voor adviseurs onontbeerlijk geworden om hun toegevoegde waarde te laten zien. De tendens die in de hypotheekbranche zichtbaar is, zou meer uit mogen waaien naar andere dienstverleningssectoren. Nog (te)veel verzekeringskantoren nemen online marketing niet serieus en worden dus slecht gevonden op internet. Terwijl bijna iedereen zich eerst online oriënteert voordat ze een keuze maken. Veel kantoordirecteuren zien er ook tegenop, omdat ze denken dat ze de strijd aan moeten gaan met de direct writers en vergelijkers. Dat is echter een grote gemiste kans want heel veel consumenten en ook zakelijke klanten (zzp en mkb) zoeken juist online naar een goede financieel adviseur in de buurt. Ook verzekeraars zouden daarom de lokale financieel adviseur een prominente plek moeten geven in de online klantroutes op hun eigen website en de mijnomgeving."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Edwin Herdink likes & unlikes

Edwin Herdink likes & unlikes

"Alleen wanneer we met elkaar solidair zijn, kunnen we de willekeur van politiek en aanbieders het hoofd bieden." Dat stelt Edwin Herdink, voorzitter CFD, in de...

Michiel Brandt likes & unlikes

Michiel Brandt likes & unlikes

Deze keer in de nieuwe rubriek Like & Unlike in de nieuwsbrief van VVP Michiel Brandt (SVC, Opvolgingsbegeleider en Coach). "De wetgeving was een zure appel,...

John Barkmeijer likes & unlikes

John Barkmeijer likes & unlikes

Dit keer in de nieuwe rubriek Like & Unlike in de nieuwsbrief van VVP John Barkmeijer (Besems verzekeringen en hypotheken, Alblasserdam). "Verzekeraars moeten...

Maurice van den Hemel likes & unlikes

Maurice van den Hemel likes & unlikes

Dit keer in de nieuwe rubriek Like & Unlike van VVP Online Maurice van den Hemel van All-Insure uit Wemeldinge, dat onlangs het 10-jarig bestaan vierde. "De...

Rens van den Boom likes & unlikes

Rens van den Boom likes & unlikes

Deze keer in de nieuwe rubriek in de nieuwsbrief van VVP: Rens van den Boom (Halbertsma van den Boom). “Intermediair over paar jaar dankzij ict adviseur in...

Jurjen Oosterbaan likes & unlikes

Jurjen Oosterbaan likes & unlikes

Deze keer in de nieuwe VVP-rubriek Like & Unlike: Jurjen Oosterbaan (Bureau DFO). "Ik vind dat we als sector nog beter moeten communiceren met de samenleving." Wat...

Bertjan Scheepbouwer likes & unlikes

Bertjan Scheepbouwer likes & unlikes

Nieuw in de nieuwsbrief van VVP: de rubriek Like & Unlike, waarin branchegenoten zeggen wat ze momenteel goed en minder goed vinden aan de sector. Dit keer Bertjan...

Wilfred Mooij likes & unlikes

Wilfred Mooij likes & unlikes

Nieuw in de nieuwsbrief van VVP: de rubriek Like & Unlike, waarin branchegenoten zeggen wat ze momenteel goed en minder goed vinden aan de sector. Nadat Rutger...

Rutger Westenburg likes & unlikes

Rutger Westenburg likes & unlikes

Nieuw in de nieuwsbrief van VVP: de rubriek Like & Unlike, waarin branchegenoten zeggen wat ze momenteel goed en minder goed vinden aan de sector. Rutger Westenburg...