Deze bezittingen redden Nederlanders als eerste bij brand
Nederlanders grijpen bij brand vooral naar hun smartphone, portemonnee en identiteitsbewijs. Dat blijkt uit recent onderzoek van Allianz Direct. Daaruit blijkt ook dat veel Nederlanders hun dierbare bezittingen niet goed beschermen tegen brand en inbraak.
Bijna helft niet bewust bezig met opbergen waardevol bezit
Waardevolle spullen als elektronica en sieraden zijn niet alleen kwetsbaar bij brand, maar ook gewild bij inbrekers. Ruim de helft van de Nederlanders (56 procent) legt waardevolle spullen dan ook altijd uit het zicht van ongewenste bezoekers. Bijna de helft (47 procent) is echter niet bewust bezig met het goed opbergen van waardevolle spullen.
Waardevolle spullen liggen meestal in de (kleding)kast. Bijna de helft van de Nederlanders (45 procent) gebruikt dit als opbergplek. Hierna volgen de kluis (achttien procent), de zolder (vijftien procent), een externe locatie zoals de bank of het huis van ouders (tien procent) en de garage of berging (zes procent). Een klein aandeel mensen gebruikt nog ouderwetse verstopplekken; vier procent verstopt kostbare spullen onder het bed, één procent in een sok of begraaft ze in de tuin.
Allianz Direct is gestart met een nieuwe campagne: Bescherm wat je lief is. Op de campagnepagina zijn verhalen te vinden van Nederlanders met bijzondere bezittingen. Allianz Direct hielp hen deze spullen klaar te maken voor de toekomst. Ook staan hier praktische tips om objecten in huis zo goed mogelijk te beschermen.
Reactie toevoegen
Meer over
TLN zet extra in op preventie met Hello Mobility
Hello Mobility gaat samenwerken met branchevereniging Transport en Logistiek Nederland (TLN). Hello Mobility levert een preventieprogramma op maat waarin rijgedrag...
Verplicht landelijk inkoopregister tegen heling
Een wetsvoorstel van minister Grapperhaus maakt het gebruik van het Digitaal Opkopersloket (DOL) en Digitaal Opkopersregister (DOR) tot een landelijke verplichting...
Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, de SER en het Verbond van Verzekeraars hebben een stappenplan RI&E opgesteld. Adviseurs kunnen het stappenplan...
Nederlander laat nog altijd raam openstaan voor inbrekers
Vier van de tien Nederlanders laen weleens een raam openstaan als ze van huis gaan en twee van de tien sluiten hun deur niet goed af, zo blijkt uit onderzoek van...
Usain Bolt op yoga retraite in nieuwe Europese campagne Allianz Direct
Nadat de samenwerking met de snelste man ter wereld van start ging begin dit jaar, komt Allianz Direct nu met een nieuwe Europese campagne voor woonverzekeringen...
De InbraakBarometer van Interpolis laat zien dat de kans op een inbraak sinds de coronaversoepelingen weer snel stijgt. Jan-Willem Blank, binnen Interpolis verantwoordelijk...
Vernieuwd gezondheidsonderzoek voor klanten Reaal AOV
Reaal AOV gaat haar klanten als eerste partij het vernieuwde gezondheidsonderzoek van arbodienstverlener Beter aanbieden. Het gezondheidsonderzoek, met de nieuwste...
Stilzitters betalen meer voor hun autoverzekering
Mensen die nog nooit zijn overgestapt, betalen voor hun allrisk autoverzekering gemiddeld iets meer per maand (52 euro) dan mensen die wel eens een overstap gemaakt...
Nederlander is loyaal aan autoverzekeraar
Gemiddeld hebben Nederlanders al 11 jaar een autoverzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij, zo blijkt uit onderzoek van Allianz Direct en Team Vier onder...
Autoverzekering.nl: Allianz Direct beste autoverzekeraar
Vergelijkingssite Autoverzekering.nl heeft Allianz Direct uitgeroepen tot beste autoverzekeraar. Het is de eerste 'Autoverzekeraar van het Jaar verkiezing' van de...