Usain Bolt op yoga retraite in nieuwe Europese campagne Allianz Direct
Nadat de samenwerking met de snelste man ter wereld van start ging begin dit jaar, komt Allianz Direct nu met een nieuwe Europese campagne voor woonverzekeringen waarin Usain Bolt op yoga retraite gaat. Want als snelste man ter wereld, aldus het Allianz-label, "dien je ook op z’n tijd even rustig aan te doen. Tijd voor reflectie, om na te denken. Over waardevolle spullen in huis bijvoorbeeld, zijn die wel verzekerd? Tijd voor Bolt om te checken of hij een woonverzekering heeft en direct af te sluiten bij Allianz Direct".
Na het toevoegen van woonverzekeringen aan het portfolio van de online verzekeraar in 2018, is dit de eerste Europese campagne van Allianz Direct die zich specifiek richt op deze verzekering.
Campagne schieten op afstand
Waar voor de eerste Europese campagne met Usain Bolt het team uit Nederland afreisde naar Jamaica, was dit vanwege de coronarestricties niet mogelijk. Allianz Direct: “We draaiden de commercial eerst in Nederland, waarbij we gebruik maakten van een stand-in voor Usain. Die commercial hebben we ge-edit, om vervolgens deze scenes door Usain voor een green screen opnieuw te laten doen."
Reactie toevoegen
Meer over
ING biedt online zakelijke verzekeringen van Allianz Direct
Vanaf 2024 zal ING in Nederland een breed scala aan verzekeringsproducten voor ondernemers aanbieden in samenwerking met Allianz Direct. Het nieuwe aanbod omvat...
Allianz Direct opnieuw winnaar 'Independer Award Auto 2023'
Allianz Direct heeft evenals vorig jaar de 'Independer Award Auto 2023' gewonnen. De award werd voor de tweede keer uitgereikt. Op de tweede plek eindigde...
ING brengt emotie terug in merk
ING lanceerde maandag een nieuwe campagne waarmee de bank de emotionele connectie met het merk wil verstevigen. De campagne benadrukt dat mensen zelf het beste weten...
Uriël Ballast CMO Hypotheek Visie
Met de benoeming van Uriël Ballast als Chief Marketing Officer, CMO, maakt franchiseorganisatie Hypotheek Visie "de strategische keuze om onze marketingactiviteiten...
Allianz Direct winnaar Independer Award Auto 2022
Allianz Direct heeft de Independer Award Auto 2022 gewonnen. Op nummer 2 is InShared geëindigd en net daarachter FBTO op een derde plaats. Independer reikt...
NN: “Kom maar op met het leven”
Nationale-Nederlanden is maandag gestart met een nieuwe landelijke merkcampagne op tv, online en op grote billboards op straat en lanceert ook de vernieuwde positionering....
Nieuwe campagne Ohra focust op positieve ervaringen met verzekeraar
In haar nieuwe campagneconcept verbeeldt Ohra positieve ervaringen van de klant met de verzekeraar. “Deze meer emotionele koers moet uiteindelijk zorgen voor...
Ohra neemt afscheid van pechvogel-stel Rob en Els
Ohra neemt afscheid van het onhandige stel dat tien jaar de hoofdrol speelde in haar reclamecampagnes. Speciaal voor het afscheid van Rob en Els ontwikkelden Ohra...
(Bram Grundmeijer, KLAP, in Ken je vak! in VVP 3-2021) Ik daag je uit… Beoordeel een klant niet op zijn gedrag, standpunten of primaire behoeften. Ga samen...
Nederlanders zijn loyaal aan hun autoverzekeraar
Voor maar liefst 95 procent van de Nederlanders was de coronacrisis geen reden om te switchen van autoverzekeraar, aldus onderzoek van Allianz Direct. Volgens Allianz...