Usain Bolt op yoga retraite in nieuwe Europese campagne Allianz Direct

Usain Bolt 2020

Nadat de samenwerking met de snelste man ter wereld van start ging begin dit jaar, komt Allianz Direct nu met een nieuwe Europese campagne voor woonverzekeringen waarin Usain Bolt op yoga retraite gaat. Want als snelste man ter wereld, aldus het Allianz-label, "dien je ook op z’n tijd even rustig aan te doen. Tijd voor reflectie, om na te denken. Over waardevolle spullen in huis bijvoorbeeld, zijn die wel verzekerd? Tijd voor Bolt om te checken of hij een woonverzekering heeft en direct af te sluiten bij Allianz Direct".

Na het toevoegen van woonverzekeringen aan het portfolio van de online verzekeraar in 2018, is dit de eerste Europese campagne van Allianz Direct die zich specifiek richt op deze verzekering. 

Campagne schieten op afstand
Waar voor de eerste Europese campagne met Usain Bolt het team uit Nederland afreisde naar Jamaica, was dit vanwege de coronarestricties niet mogelijk. Allianz Direct: “We draaiden de commercial eerst in Nederland, waarbij we gebruik maakten van een stand-in voor Usain. Die commercial hebben we ge-edit, om vervolgens deze scenes door Usain voor een green screen opnieuw te laten doen."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Allianz Direct: Nederlanders goed voorbereid op wintersport

Allianz Direct: Nederlanders goed voorbereid op wintersport

Ruim 90 procent van de Nederlanders rijdt tot in de puntjes voorbereid naar de sneeuw, negen op de tien Nederlanders checken van te voren hun auto- en reisverzekering...

Vroeger was alles beter (?)

Vroeger was alles beter (?)

(door Marcel Kroon, Turien & Co.) De nieuwe mediaopties: duik erin. Het is leuk. Het helpt je vernieuwen en groeien en is dé manier om jeugd aan te...

Allianz beëindigt samenwerking met Tim en Tom Coronel

Allianz beëindigt samenwerking met Tim en Tom Coronel

Vandaag is Allianz Direct de nieuwe naam van Allsecur en zoals verwacht, heeft Allianz de samenwerking met Tim en Tom Coronel beëindigd. Omdat Allianz Direct...

Het kan geloofwaardiger. Echt wel...

Het kan geloofwaardiger. Echt wel...

(door Marcel Kroon, Turien & Co.) Een bedrijf heeft net als het leven ups en downs. Communiceer daarom ook eens over de downs, het maakt je bedrijf zoveel...

Contract huidige Allsecur-klanten blijft hetzelfde

Contract huidige Allsecur-klanten blijft hetzelfde

Maandag is officieel bevestigd wat VVP vorige week al wist te melden: Allsecur wordt Allianz Direct. Het persbericht over de verandering voegt weinig toe aan het...

Mensen maken het verschil

Mensen maken het verschil

(door Marcel Kroon, Turien & Co.) Voor veel assurantiekantoren is marketing een onoverzichtelijk iets. Vaak een samenraapsel van zo’n beetje alles wat...

Moet ik dit nu doen?

Moet ik dit nu doen?

Normaliter schrijf ik in deze rubriek over marketing. Echter een van de basisvoorwaarden voor marketing is ‘tijd’ en daar schort het nog wel eens aan...

Marketing is ook een kunst

Marketing is ook een kunst

Als verzekeraar ben je toch echt niet slim bezig als je schrijft dat de premie omhoog gaat terwijl dat niet zo is. Een autoverzekerde bij Fbto ontving deze mail:...

Let’s go social!

Let’s go social!

Vorige week moest ik een serieuze klap incasseren. Echt een mokerslag. Ik was bij een presentatie waar het onderwerp creativiteit werd behandeld. Wat blijkt, een...

Overeenkomst tussen afval en verzekeringen

Overeenkomst tussen afval en verzekeringen

Twee jaar heb ik als marketeer bij een afvalbedrijf gewerkt. Een afvalbedrijf ja. Het eerste waar je aan denkt is stank, vliegen, ronkende vrachtwagens en verbrandingsovens....