Usain Bolt op yoga retraite in nieuwe Europese campagne Allianz Direct

Usain Bolt 2020

Nadat de samenwerking met de snelste man ter wereld van start ging begin dit jaar, komt Allianz Direct nu met een nieuwe Europese campagne voor woonverzekeringen waarin Usain Bolt op yoga retraite gaat. Want als snelste man ter wereld, aldus het Allianz-label, "dien je ook op z’n tijd even rustig aan te doen. Tijd voor reflectie, om na te denken. Over waardevolle spullen in huis bijvoorbeeld, zijn die wel verzekerd? Tijd voor Bolt om te checken of hij een woonverzekering heeft en direct af te sluiten bij Allianz Direct".

Na het toevoegen van woonverzekeringen aan het portfolio van de online verzekeraar in 2018, is dit de eerste Europese campagne van Allianz Direct die zich specifiek richt op deze verzekering. 

Campagne schieten op afstand
Waar voor de eerste Europese campagne met Usain Bolt het team uit Nederland afreisde naar Jamaica, was dit vanwege de coronarestricties niet mogelijk. Allianz Direct: “We draaiden de commercial eerst in Nederland, waarbij we gebruik maakten van een stand-in voor Usain. Die commercial hebben we ge-edit, om vervolgens deze scenes door Usain voor een green screen opnieuw te laten doen."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Deze bezittingen redden Nederlanders als eerste bij brand

Deze bezittingen redden Nederlanders als eerste bij brand

Nederlanders grijpen bij brand vooral naar hun smartphone, portemonnee en identiteitsbewijs. Dat blijkt uit recent onderzoek van Allianz Direct. Daaruit blijkt ook...

Nederlander laat nog altijd raam openstaan voor inbrekers

Nederlander laat nog altijd raam openstaan voor inbrekers

Vier van de tien Nederlanders laen weleens een raam openstaan als ze van huis gaan en twee van de tien sluiten hun deur niet goed af, zo blijkt uit onderzoek van...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Stilzitters betalen meer voor hun autoverzekering

Stilzitters betalen meer voor hun autoverzekering

Mensen die nog nooit zijn overgestapt, betalen voor hun allrisk autoverzekering gemiddeld iets meer per maand (52 euro) dan mensen die wel eens een overstap gemaakt...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Nederlander is loyaal aan autoverzekeraar

Nederlander is loyaal aan autoverzekeraar

Gemiddeld hebben Nederlanders al 11 jaar een autoverzekering bij dezelfde verzekeringsmaatschappij, zo blijkt uit onderzoek van Allianz Direct en Team Vier onder...

Autoverzekering.nl: Allianz Direct beste autoverzekeraar

Autoverzekering.nl: Allianz Direct beste autoverzekeraar

Vergelijkingssite Autoverzekering.nl heeft Allianz Direct uitgeroepen tot beste autoverzekeraar. Het is de eerste 'Autoverzekeraar van het Jaar verkiezing' van de...

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...