DSW: Net Promoter Score van +48

Stethoscoop via Pixabay

Met de Net Promotor Score (NPS) wordt aangegeven in hoeverre klanten bereid zijn een bedrijf aan te bevelen. In het onderzoek ten behoeve van de prijs Klantvriendelijkste bedrijf 2019 behaalde DSW – de eerste verzekeraar de Top 10 – een NPS van +48. De zorgverzekeraar zag de NPS daarmee verder stijgen. De hogere score komt vooral door een forse stijging in het percentage promoters. Meer dan de helft van de verzekerden is promotor: er worden zelfs meer tienen (32 procent) dan negens (20 procent) toegekend aan DSW. Daarmee is 52 procent van de DSW-verzekerden een promoter en is de NPS van DSW gestegen naar +48.

Reactie toevoegen

 
Maak het niet te moeilijk!

Maak het niet te moeilijk!

Er zijn hele bibliotheken gewijd aan klantgerichtheid. Maar waar gaat het in de basis om? Dat werd mooi verwoord door financieel adviseur Sytze Faber (net geridderd!)...

Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Uiteraard is het van belang dat de klant u kent, hij kiest immers voor uw persoonlijke benadering. Maar het is ook belangrijk dat de klant goed weet wat u precies...

Maak de klantreis!

Maak de klantreis!

Customer journey of klantreis is een dure term, helemaal als u er een consultant bij inhuurt! Maar heeft u wel eens meegekeken op de werkvloer hoe uw klanten eigenlijk...

Gewoon verwonderen

Gewoon verwonderen

Veel adviseurs zeggen te willen zijn zoals Coolblue. Maar wat is het geheim van Coolblue eigenlijk? Misschien zit het wel hierin: gewoon verwonderen. Coolblue: “Gewoon...

De Groot volgt Oomen op als bestuursvoorzitter DSW

De Groot volgt Oomen op als bestuursvoorzitter DSW

Aad de Groot zal Chris Oomen als voorzitter van de Raad van Bestuur van DSW opvolgen. Oomen stopt per 1 juni, na meer dan 40 jaar bij DSW werkzaam te zijn geweest...

Klantgerichtheid, ga er maar aan staan

Klantgerichtheid, ga er maar aan staan

Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy Tijdens een expeditie weet je vooraf niet wat je onderweg tegenkomt. En hoe lang de tocht gaat duren. Je kunt daarom...

Ons voordeel optimaal benutten

Ons voordeel optimaal benutten

Door de terugtrekkende overheid op sociale voorzieningen, is er meer zelfredzaamheid nodig. Voor veel mensen leidt dit tot complexe financiële vraagstukken...

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Laat productdenken los en pak je rol als regisseur

Het intermediair denkt doorgaans nog te veel in producten, terwijl een glansrol als financieel regisseur lonkt, zo stelt Fred de Jong (Adviesbureau Fred de Jong)...

DSW-premie lager dan verwachting kabinet

DSW-premie lager dan verwachting kabinet

De premie voor DSW-verzekerden stijgt met 4,50 euro tot 112 euro per maand in 2019. De jaarpremie van DSW is 88 euro lager dan de verwachting (1.432 euro) in de...

Turien & Co verwerft KKV

Turien & Co verwerft KKV

Turien & Co. Assuradeuren heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) behaald. Turien is daarmee de enige volmachthouder die dit Keurmerk momenteel houdt. Ron...