Eerste Continu Verbeteraars gecertificeerd

Helder Beheerd, ceriticaten 2019

De eerste twaalf medewerkers van financieel dienstverleners zijn gecertificeerd tot 'LEAN Yellow Belt'. "Hiermee zijn zij in staat om invulling te geven aan een proces van continu verbeteren", aldus initiatiefnemer Peter Wormskamp van Helder Beheerd.

. “Continu verbeteren is een aanpak waarbij je door middel van beproefde instrumenten je bedrijf inricht. Door de klant te gebruiken als uitgangspunt werk je aan efficiënte processen, met tegelijkertijd het zo veel als mogelijk inperken van verspillingen.” aldus  Wormskamp.  In één dag worden de deelnemers meegenomen in de uitgangspunten van continu verbeteren en de doorvertaling daarvan naar het eigen bedrijf. Dat kan een zowel een allround advieskantoor, de adviestak van een onderlinge, een hypotheekadviesbedrijf als een vestiging van een franchise-organisatie zijn.

Deelnemer Claudia Zondag (Zondag Advies – Regiobank Tiel):  “Alle medewerkers van ons kantoor hebben deelgenomen aan de opleiding, inclusief ikzelf. Doordat we nu allemaal dezelfde taal spreken ben ik ervan overtuigd dat we goede stappen zetten naar nog tevredener klanten.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Zo maak je een bliksemstart

Zo maak je een bliksemstart

(Uit VVP 3-2021) Actief aan de slag met je bestaande klanten. En hier succesvol mee zijn, in alle opzichten. Het lijkt zo voor de hand te liggen, maar in de praktijk...

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Marktpartijen tekenen Manifest Actief Klantbeheer

Het ‘Manifest Actief Klantbeheer’ is op 1 juli 2021 tijdens een bijeenkomst in Diemen getekend door marktpartijen: ABN Amro Intermediaire Distributie,...

Waarom aan de slag met bestaande klanten? (Deel 1)

Waarom aan de slag met bestaande klanten? (Deel 1)

(Uit VVP 2-2021) In een serie van drie artikelen schrijven Peter Wormskamp (Helder Beheerd) en Jan Verstegen (Eerstestap) over waarom je aan de slag moet met actief...

Onderhoud van je financiële thuis

Onderhoud van je financiële thuis

Summer is coming! Klinkt ver weg, maar is feitelijk juist. Tijd om het huis te luchten en waar nodig op te knappen. Wat zijn de voetangels en klemmen die van toepassing...

Door adviserend Nederland van Oost naar West (deel 3)

Door adviserend Nederland van Oost naar West (deel 3)

(Uit VVP 6-2020) Het kan verkeren. Begin 2020 was er sprake van hoogconjunctuur. En toen kwam corona. Thuiswerken werd de norm en bedrijven gingen failliet. Wat...

Door adviserend Nederland van Oost naar West

Door adviserend Nederland van Oost naar West

Door Peter Wormskamp, Helder Beheerd Het kan verkeren. Begin 2020 was er sprake van hoogconjunctuur. Nog nooit zo weinig werkloosheid. Een begrotingsoverschot....

Financieel adviseurs over de gevolgen van de coronacrisis

Financieel adviseurs over de gevolgen van de coronacrisis

Het kan verkeren. Begin 2020 was er sprake van hoogconjunctuur. Nog nooit zo weinig werkeloosheid. Een begrotingsoverschot. Huizenprijzen die door het dak gingen....

Door adviserend Nederland van Oost naar West

Door adviserend Nederland van Oost naar West

Deel 1 Het kan verkeren. Begin 2020 was er sprake van hoogconjunctuur. Nog nooit zo weinig werkeloosheid. Een begrotingsoverschot. Huizenprijzen die door...

Praktische Leergang Actief Klantbeheer nu ook online

Praktische Leergang Actief Klantbeheer nu ook online

Helder Beheerd introduceert een online variant van de praktische Leergang Actief Klantbeheer. Dit om adviseurs die hun actief klantbeheer willen inrichten ook in...

Door adviserend Nederland van Noord naar Zuid

Door adviserend Nederland van Noord naar Zuid

(door Peter Wormskamp, Helder Beheerd) Er is de afgelopen jaren veel veranderd in adviserend Nederland. Of toch niet? Om dat te ontdekken loopt Peter Wormskamp dit...