Eerste Continu Verbeteraars gecertificeerd
De eerste twaalf medewerkers van financieel dienstverleners zijn gecertificeerd tot 'LEAN Yellow Belt'. "Hiermee zijn zij in staat om invulling te geven aan een proces van continu verbeteren", aldus initiatiefnemer Peter Wormskamp van Helder Beheerd.
. “Continu verbeteren is een aanpak waarbij je door middel van beproefde instrumenten je bedrijf inricht. Door de klant te gebruiken als uitgangspunt werk je aan efficiënte processen, met tegelijkertijd het zo veel als mogelijk inperken van verspillingen.” aldus Wormskamp. In één dag worden de deelnemers meegenomen in de uitgangspunten van continu verbeteren en de doorvertaling daarvan naar het eigen bedrijf. Dat kan een zowel een allround advieskantoor, de adviestak van een onderlinge, een hypotheekadviesbedrijf als een vestiging van een franchise-organisatie zijn.
Deelnemer Claudia Zondag (Zondag Advies – Regiobank Tiel): “Alle medewerkers van ons kantoor hebben deelgenomen aan de opleiding, inclusief ikzelf. Doordat we nu allemaal dezelfde taal spreken ben ik ervan overtuigd dat we goede stappen zetten naar nog tevredener klanten.”
Reactie toevoegen
Meer over
Nieuwe opleiding ‘Actief klantbeheer voor jouw adviespraktijk’
Dukers & Baelemans en Helder Beheerd hebben samen een opleiding voor advieskantoren ontwikkeld die "écht aan de slag willen met actief klantbeheer in...
Actief klantbeheer collectief stimuleren
(Marieke van Zuien, stichting Actief Klantbeheer in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Als het gaat om de invulling van wat in de sector al geruime...
Merendeel adviseurs nog op startniveau actief klantbeheer
(Uit VVP 2-2022) Branche-initiatief Actief Klantbeheer heeft de resultaten gepubliceerd van haar onderzoek naar de staat van actief klantbeheer onder onafhankelijk...
Brancheonderzoek Actief Klantbeheer: merendeel advieskantoren op startniveau
Ruim vier op de tien advieskantoren bevindt zich op niveau 1 als het gaat om Actief Klantbeheer. Deze kantoren geven incidenteel uitvoering aan actief klantbeheer....
Actief klantbeheer: basis van je vak
(Uit VVP Special Cruciaal Beroep). Cruciale beroepen maken voor de klant het verschil. In goede tijden én in slechte tijden. Of juist om slechte tijden...
Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer
Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...
Branche-initiatief Actief Klantbeheer positief over AFM-principes
De negen partijen verenigd in het branche-initiatief Actief Klantbeheer zijn positief over de AFM-principesdoorlopende ondersteuning van klanten en zien de principes...
Serie Actief Klantbeheer, deel 11: mensen helpen, juist ook in slechte tijden
Er komen tal van wijzigingen af op huiseigenaren die gevolgen kunnen hebben voor de betaalbaarheid van de hypotheek. "Het is dan ook van belang om klanten op tijd...
Serie Actief Klantbeheer, deel 10: van modern visitekaartje naar slim actief beheer
"Wie weet wat er loopt bij z’n relaties en daar proactief op inspeelt, blijft ertoe doen: er valt wat te besparen op de hypotheek, het verzekeringspakket...
Groen licht voor opleiding Actief Klantbeheer
De opleiding Actief Klantbeheer gaat na een geslaagde pilot officieel op 2 december 2021 van start. De opleiding is ontwikkeld in het kader van het initiatief...