Eerste ervaringen met Directe Schadeafhandeling positief
De eerste ervaringen met Directe Schadeafhandeling zijn volgens het Verbond van Verzekeraars positief. Beleidsadviseur Floske Weehuizen op de website van het Verbond: "Klanten reageren vaak blij dat ze gelijk worden geholpen door hun eigen verzekeraar en sneller hun schade krijgen uitgekeerd of gebruik kunnen maken van het herstelnetwerk van die verzekeraar. Er zijn ook klanten die denken dat het altijd al zo ging en soms willen klanten gebruik maken van hun rechtsbijstandverzekering.
De klanttevredenheid die we in de eerste metingen zien, is hoog. Met een gemiddelde NPS (Net Promoter Score) van +49. De vraag bij die NPS-scores is of je het product aan een vriend of bekende zou aanbevelen. De scores die daaruit komen, liggen tussen de -100 en +100 en in onze (financiële) wereld is een positieve score vaak al lastig.
"Klanten zijn vooral blij met de (snelle) schadeafhandeling. Dat horen we ook terug van het intermediair. Eerst moesten ze hun klanten nog wel eens doorverwijzen, maar nu kunnen ze zeggen: we regelen het meteen. Duidelijkheid troef en dat zien we terug in de reacties. Ook in ons dashboard, waarin we de klantreacties bijhouden. Dat dashboard is vanaf begin 2022 beschikbaar voor alle deelnemende verzekeraars en volmachten, zodat zij kunnen meten hoe ze het doen ten opzichte van anderen." (Op 1 januari moeten alle volmachten ook zijn aangesloten.)
Er zijn sinds de start 1 juli ruim 10.000 schadezaken afgehandeld.
Reactie toevoegen
Meer over
DSA uitgebreid naar zzp/kleinzakelijk
Verzekeraars, volmachten en adviseurs zijn positief over de uitbreiding van Directe Schadeafhandeling naar zzp/kleinzakelijk. Floske Weehuizen, programmamanager...
"WA-dekking alleen in het buitenland niet genoeg"
Het Nederlands Bureau noemt het, aan de vooravond van de grote vakantie, belangrijk dat een financieel adviseur buitenlandreizigers vooraf wijst op de consequenties...
Directe Schadeafhandeling ook voor campers en motoren
Sinds 1 april geldt Directe Schadeafhandeling ook voor campers en motoren die WA-(plus) verzekerd zijn. Uiterlijk 1 oktober bieden alle verzekeraars DSA aan voor...
Verbond breidt directe schadeafhandeling uit
Ruim een jaar na de introductie van de directe schadeafhandeling zijn de ervaringen positief, aldus het Verbond van Verzekeraars. "Consumenten zijn tevreden en de...
Consultatie voorontwerp Implementatiewet zesde richtlijn motorrijtuigenverzekering
Drie ministeries zijn de internetconsultatie gestart van het voorontwerp Implementatiewet zesde richtlijn motorrijtuigenverzekering. Dit voorontwerp zet de zesde...
Twee op drie kentekens (land)bouwvoertuigen nog niet bij verzekeraar bekend
Geef snel het kenteken van je trekker en zelfrijdende werkmaterieel (MMBS) door aan je verzekeraar. Die oproep doen het Verbond van Verzekeraars en de RDW aan...
Verzekeringssector van start met Directe Schadeafhandeling
Zoals eerder aangekondigd is de verzekeringssector van start gegaan met Directe Schadeafhandeling. Met deze nieuwe dienstverlening kan schade sneller en eenvoudiger...
Animatie Directe Schadeafhandeling
Een korte animatie voor de klant met uitleg is toegevoegd aan de toolkit Directe Schadeafhandeling (DSA) die de werkgroepen DSA van het Verbond van Verzekeraars...
Directe Schadeafhandeling "mooi proces bij abc-tje"
In een adviseursmailing vraagt 112Schade zich af of Directe Schadeafhandeling van WA-schade altijd goed zal gaan werken. De belangenbehartiger over de nieuwe dienst...
(Ken je vak! uit VVP 1-2021) “Directe Schadeafhandeling wordt een nieuwe mogelijkheid. Het is belangrijk dat alle partijen in de keten op die mogelijkheid...