"Goed bestuur: controleren of communiceren?"

Silvia Janssen foto op site Oostdam & Partners 201

Verzand vooral niet in papieren procedures bij het concreet maken van de Wft-norm ‘de bedrijfsvoering zodanig inrichten dat deze een beheerste en integere uitoefening van het bedrijf waarborgt’. Dat betoogt Silvia Janssen (partner bij Oostdam & Partners) in haar ‘Ken je vak’-bijdrage in de nieuwste VVP.

 

Janssen: “Kies een vorm die bij je past. Wees niet bij voorbaat overtuigd van je eigen onwrikbare gelijk, maar kijk eens meer onbevangen om je heen. Het maakt je ondernemerschap niet alleen minder eenzaam, het maakt je ook een betere bestuurder. En, niet onbelangrijk: het gaat je economisch ook iets opleveren.
“Economisch gewin wordt immers meer en meer gebaseerd op wat individuen (samen) vinden wat wel en niet kan en wenselijk is. Het loont om daar naar te luisteren en rekenschap over af te geven. Een dergelijk geluid laat zich moeilijk vangen in een papieren procedure.”
Klik HIER voor het hele artikel.

 

Silvia Janssen verzorgt de praktijkgerichte sessie ‘Compliance, de weg naar topadvies!’ tijdens de VVP Dag van het Topadvies woensdagmiddag 21 juni. Aanmelden voor deze door financieel adviseurs zeer goed gewaarde bijeenkomst kan HIER. VVP-abonnees genieten korting!

Reactie toevoegen

 
Een WW-uitkering (tijdelijk) stopzetten

Een WW-uitkering (tijdelijk) stopzetten

Het is mogelijk om op verzoek van de werknemer een WW-uitkering (tijdelijk) stop te zetten. Tot 1 april 2018 kleefde hier wel een nadeel aan; de uitkering stopte,...

Incidentenprocedure

Incidentenprocedure

Het belang van een incidentenprocedure bleek weer eens in het geval waarin een kantoor door een aanbieder werd gewezen op mogelijke fraude door een van de medewerkers....

Term verkoopadviseur niet uit te leggen aan Henk en Ingrid

Term verkoopadviseur niet uit te leggen aan Henk en Ingrid

"De consument mag in de toekomst gaan kiezen tussen een onafhankelijk financieel adviseur, een zelfstandig financieel adviseur en een verkoopadviseur. Nou, dat belooft...

Wft Schade Zakelijk: stilstaan bij de verzekerde som

Wft Schade Zakelijk: stilstaan bij de verzekerde som

Voor ondernemers is het verzekeringspakket voor hun bedrijf vaak geen boeiende materie. Ze besteden het risicomanagement, waar het verzekeringspakket bij hoort,...

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

VVP Event Communicatie: creëer verbinding

  Communiceren is niet zo moeilijk, écht communiceren wel. Dat werd duidelijk op het VVP Event Communicatie. Waar het werkelijk om gaat, is het creëren...

Maak van nazorg een beetje liefde

Maak van nazorg een beetje liefde

Nazorg lijkt alleen maar een verplichting. De markt bedelt zelfs bij de AFM voor meer regels. Dit is toch tegennatuurlijk?! Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid?...

VVP-event Communicatie: durf het anders te doen

VVP-event Communicatie: durf het anders te doen

“Durf het anders doen, ook als je nog niet weet wat de uitkomst is. Handel vanuit empathie, vanuit liefde, voel mee met je klant en laat angst je niet langer...

Maak van nazorg een beetje liefde

Maak van nazorg een beetje liefde

Nazorg lijkt alleen maar een verplichting. De markt gaat zelfs bedelen bij de AFM voor meer regels. Dit is toch tegennatuurlijk! Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid?...

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden

Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning

Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....