Happy Wealthy maakt pensioen en geldzaken begrijpelijk en leuk

Happy

Aon lanceert met Happy Wealthy een online platform voor werkgevers, waarmee zij hun medewerkers op een speelse manier laten ontdekken hoe zij financieel gezond kunnen leven. Met behulp van gamification en storytelling worden werknemers via een web-app bewust gemaakt van de eigen keuzes en de invloed op hun inkomen nu en later.

Jacqueline Rosbergen, senior klantcoördinator bij Aon’s Wealth Solutions: “Medewerkers met financiële zorgen zijn minder productief, maken meer fouten en kennen meestal een hoger ziekteverzuim. Toch is het onderwerp ‘geld’ in veel bedrijven nog een taboe bij zowel de medewerkers als de werkgever. Er wordt nauwelijks gesproken over de financiële situatie van medewerkers.

“Wij maken onderwerpen als pensioen, verduurzaming alsmede geld en gedrag begrijpelijk en leuk met verhalen en spelelementen. Zo rekken we de aandachtspanne, wordt informatie beter opgeslagen en ontstaat een positieve emotionele connectie. Met behulp van onder andere augmented en virtual reality inspireren we mensen om serieus na te denken over die onderwerpen en in actie te komen. Op hun eigen tempo en op het moment dat het hen uitkomt, zodat ze bewust beslissingen kunnen nemen die van invloed zijn op hun financiële welzijn.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Cyberverzekeraars stellen hogere eisen

Cyberverzekeraars stellen hogere eisen

(Uit Katern Cyber in VVP 5-2021) Welke trends zijn er bij cyberrisicomanagement en cyberverzekering? VVP vroeg het aan Aon en Klap. “Er zijn verzekeraars...

Cybercriminaliteit belangrijkste risico voor bedrijfsleven

Cybercriminaliteit belangrijkste risico voor bedrijfsleven

Cyberaanvallen worden zowel in Nederland als mondiaal beschouwd als het grootste risico voor het bedrijfsleven, zowel nu als over drie jaar. Onderbreking van de...

Aon: nog even geduld bewaren bij indexatie pensioenen

Aon: nog even geduld bewaren bij indexatie pensioenen

Met de overgang naar het nieuwe pensioensysteem, aldus Aon, zullen de uitkeringen direct naar de huidige inzichten zo’n tien tot 20 procent hoger worden. “Door...

Aon ontwikkelt veerkrachtmeter

Aon ontwikkelt veerkrachtmeter

Aon lanceert een meetinstrument dat werkgevers inzicht biedt in de veerkracht onder medewerkers: de veerkrachtmeter. Dit self-assessment geeft een score aan de hand...

Hybride werken vraagt bijzondere aandacht

Hybride werken vraagt bijzondere aandacht

(Uit katern Zorg en Verzuim in VVP 4-2021) Welke impact heeft het hybride werken, dat door corona de norm geworden lijkt, op verzuim en verzuimbeheersing? VVP...

Aon en NVG: platform voor groothandelsbedrijven

Aon en NVG: platform voor groothandelsbedrijven

Aon lanceert in samenwerking met het Nederlands Verbond van de Groothandel (NVG) het platform Samen voor de Zaak. Hierop vinden groothandelsbedrijven algemene en...

Aon: "Vorm projectgroep 'het nieuwe beter' en maak roadmap"

Aon: "Vorm projectgroep 'het nieuwe beter' en maak roadmap"

Veel werkgevers worstelen nog met hoe zij ‘het nieuwe beter’, de toekomst na de coronapandemie en de terugkeer naar kantoor, willen inrichten. Het welzijn...

Tachtig procent Nederlandse vrouwen voelt zich niet aangesproken door reclames financiële producten

Tachtig procent Nederlandse vrouwen voelt zich niet aangesproken door reclames financiële producten

Acht op de tien Nederlandse vrouwen herkent zich niet in advertenties van financiële instanties zoals verzekeraars of hypotheekadviseurs. Dit blijkt uit...

Beleidsdekkingsgraad pensioenfondsen stabiel

Beleidsdekkingsgraad pensioenfondsen stabiel

De indicatieve beleidsdekkingsgraad, gebaseerd op de gemiddelde dekkingsgraad van de afgelopen twaalf maanden, is constant gebleven op 103 procent. Deze dekkingsgraad...

Gemiddelde DC-uitkering met zeven procent gestegen

Gemiddelde DC-uitkering met zeven procent gestegen

In het eerste kwartaal van 2021 is de gemiddelde pensioenuitkering op basis van de beschikbare premieregeling (waarbij de uitkering niet vaststaat, ook wel DC-regeling...