Hypothecair Planner maakt klant besluitvaardig

Turhan Özgüner - voorzitter NVHP 2022

De kerntaak van Hypothecair Planners is om hun relaties besluitvaardig te maken. Aldus voorzitter Turhan Özgüner tijdens de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners.

Özgüner: “Met name de afgelopen periode waarin veel onzekerheden elkaar opvolgden, onder andere door de aanhoudende oorlog in Oekraïne, maar ook dichter bij huis zoals de beperkte oplevering van nieuwbouwwoningen, de inflatie en daarmee samenhangend de oplopende rentes, heeft geleid tot verminderde mogelijkheden voor zo’n beetje alle doelgroepen.

“Maar het nemen van een besluit vraagt ook het vertrouwen dat de beslissing die je neemt de juiste beslissing is. Precies dat is de taak van de Hypothecair Planner: zorgen dat de relaties alle puzzelstukjes in beeld hebben en hen vertrouwen te bieden dat wat zij beslissen in hun situatie op dat moment juist is.”

Kernthema's

Voor de komende periode zijn de thema’s die binnen de verschillende activiteiten van de NVHP sterk de aandacht krijgen: integriteit, digitalisering, onderhoud en nazorg, duurzaamheid.

Op het gebied van onderhoud en nazorg zullen in de komende zes maanden voor de leden concrete informatie en tools worden ontwikkeld. Dit zal onder meer liggen op de gebieden van: (dreigende) betalingsproblematiek bij consumenten, efficiënter gebruik van software, modelteksten voor gebruik bij overeenkomst van opdracht onderhoud en nazorg, aanvullende opleidingen via het systeem van masterclasses.

Tijdens de algemene ledenvergadering hebben de leden Özgüner voor een nieuw periode van drie jaar benoemd tot voorzitter. Özgüner maakt sinds 10 april 2019 officieel deel uit van het bestuur en is sinds 1 januari 2022 voorzitter van de NVHP.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

Serie Actief Klantbeheer (5): meer werkplezier in 2024

“Het laatste kwartaal van 2023 is voor iedereen een drukke periode. Zaken afronden, nieuwe doelen stellen. Dit is ook een goed moment om stil te staan, achterom...

Ken je vak! Leren van Kifid-uitspraken hypotheken

Ken je vak! Leren van Kifid-uitspraken hypotheken

(Ken je vak! VVP 5-2023) De uitspraken van Kifid bevatten regelmatig leermomenten voor financieel adviseurs. In elk nummer vat VVP een aantal relevante uitspraken...

Periodiek en proactief!  (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 5)

Periodiek en proactief! (Actief Beheer Ronde van Nederland, etappe 5)

Hoe actief is adviserend Nederland met Klantbeheer? Dirk zoekt het uit! En dat doet hij actief! Tijdens de ‘Actief Beheer Ronde van Nederland’ gaat...

Serie Actief Klantbeheer (4): voorkomen is beter dan genezen

Serie Actief Klantbeheer (4): voorkomen is beter dan genezen

“Je kent de situatie vast wel; je hebt je klanten geholpen aan hun droomhuis. Ze werken fulltime en beide salarissen zijn meegenomen voor de financiering....

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

Serie Actief Klantbeheer (3): actieplan nazorg

"Intermediairs zien allemaal het belang van goede nazorg. Niet alleen omdat er wettelijke richtlijnen voor zijn, maar ook vanuit plichtsbesef en commercieel aspect....

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Serie Actief Klantbeheer (2): gedeelde data

Actief Klantbeheer gaat nog beter met gedeelde data. Dit betoogt Michiel van der Linde, Commercieel Directeur  FlexFront, in de serie Actief Klantbeheer. "Dat...

Hoe luidt de opdracht?

Hoe luidt de opdracht?

HYPOTHEKEN – De consument heeft contact gezocht met zijn adviseur. Hij geeft aan zijn hypothecaire lening bij zijn geldverstrekker te willen verhogen voor...

Eensporig rentebeleid binnen groep

Eensporig rentebeleid binnen groep

HYPOTHEKEN – De wetgever wil geen ‘lokkertjes’ op het gebied van hypotheekrente. Omdat te voorkomen bepaalt artikel 81a Bgfo het volgen - de:...

Geen tegenvordering

Geen tegenvordering

HYPOTHEKEN – Het kan verleidelijk zijn. De klant stelt de adviseur aan-sprakelijk en gaat naar Kifid, maar de adviseur heeft eigenlijk ook nog wel een appeltje...

Tijd om de mouwen op te stropen

Tijd om de mouwen op te stropen

(Veerle van der Ven en Michiel van Vugt in VVP 3, 2023) In 2022 is de Stichting Actief Klantbeheer opgericht. Een branche initiatief met als uitgangspunt om klantbeheer...