Hypothecair Planner maakt klant besluitvaardig

Turhan Özgüner - voorzitter NVHP 2022

De kerntaak van Hypothecair Planners is om hun relaties besluitvaardig te maken. Aldus voorzitter Turhan Özgüner tijdens de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners.

Özgüner: “Met name de afgelopen periode waarin veel onzekerheden elkaar opvolgden, onder andere door de aanhoudende oorlog in Oekraïne, maar ook dichter bij huis zoals de beperkte oplevering van nieuwbouwwoningen, de inflatie en daarmee samenhangend de oplopende rentes, heeft geleid tot verminderde mogelijkheden voor zo’n beetje alle doelgroepen.

“Maar het nemen van een besluit vraagt ook het vertrouwen dat de beslissing die je neemt de juiste beslissing is. Precies dat is de taak van de Hypothecair Planner: zorgen dat de relaties alle puzzelstukjes in beeld hebben en hen vertrouwen te bieden dat wat zij beslissen in hun situatie op dat moment juist is.”

Kernthema's

Voor de komende periode zijn de thema’s die binnen de verschillende activiteiten van de NVHP sterk de aandacht krijgen: integriteit, digitalisering, onderhoud en nazorg, duurzaamheid.

Op het gebied van onderhoud en nazorg zullen in de komende zes maanden voor de leden concrete informatie en tools worden ontwikkeld. Dit zal onder meer liggen op de gebieden van: (dreigende) betalingsproblematiek bij consumenten, efficiënter gebruik van software, modelteksten voor gebruik bij overeenkomst van opdracht onderhoud en nazorg, aanvullende opleidingen via het systeem van masterclasses.

Tijdens de algemene ledenvergadering hebben de leden Özgüner voor een nieuw periode van drie jaar benoemd tot voorzitter. Özgüner maakt sinds 10 april 2019 officieel deel uit van het bestuur en is sinds 1 januari 2022 voorzitter van de NVHP.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer

Financieel adviseurs maken meer werk van actief klantbeheer

Financieel adviseurs hebben het afgelopen jaar meer werk gemaakt van actief klantbeheer, zo blijkt uit het tweede onderzoek van de Stichting Actief Klantbeheer....

Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour

Actief Klantbeheer centraal in SEH College Tour

"Hoe bouw je een duurzame relatie op met je klanten? Hoe verhoog je de intensiteit en het niveau van klantcontacten en hoe creëer je tegelijkertijd een solide...

Financiering van kosten actief klantbeheer moeilijk

Financiering van kosten actief klantbeheer moeilijk

Adviseurs worstelen met de financiering van de kosten van actief klantbeheer, blijkt uit een klankbordgesprek van Lloyds Bank met adviseurs. Een verslag van het...

Heeft erfgenaam recht van inzage hypotheek overledene?

Heeft erfgenaam recht van inzage hypotheek overledene?

HYPOTHEKEN – De broer van de overleden zus verzoekt de bank informatie te verstrekken over twee hypothecaire geldleningen van zijn zus. De bank weigert deze...

Verhuizen is niet blijven wonen waar je woont

Verhuizen is niet blijven wonen waar je woont

HYPOTHEKEN – De zeer op leeftijd zijnde consument ziet de uitkeringen van zijn lijfrenteverzekeringen eindigen en voorziet dat zijn besteedbaar inkomen te...

Hoedanigheid of doel?

Hoedanigheid of doel?

HYPOTHEKEN – Een consument koopt als particulier een bedrijfspand. In het kader van de financiering van dit pand heeft de consument een klacht over de financieel...

Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer

Doe mee met onderzoek Actief Klantbeheer

Wilt u weten hoe u ervoor staat op het gebied van actief klantbeheer, ook ten opzichte van uw collega’s, en wilt u meer inzicht? Heeft u uw plan al klaar voor...

Adviesalerts! Business Support

Adviesalerts! Business Support

(Toon Berendsen in VVP 1, 2023) Het is altijd goed om als financieel adviseur naar nieuwe wegen te zoeken. Ook in dit katern Business Support weer een aantal Adviesalerts!. Verduurzaming,...

Doorlopende ondersteuning toch adviseren?

Doorlopende ondersteuning toch adviseren?

“Een mogelijke uitkomst is dat het adviseren van consumenten ten aanzien van een lopend financieel product ook daadwerkelijk weer onder de adviesregels...

Adviseurs vergeten bestaande relatie niet

Adviseurs vergeten bestaande relatie niet

Adviseurs laten weten behoorlijk veel tijd te besteden aan het actief beheren van hun bestaande klantenportefeuille. Dat blijkt uit een flitsenquête onder...