Hypothecair Planner maakt klant besluitvaardig
De kerntaak van Hypothecair Planners is om hun relaties besluitvaardig te maken. Aldus voorzitter Turhan Özgüner tijdens de algemene ledenvergadering van de Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners.
Özgüner: “Met name de afgelopen periode waarin veel onzekerheden elkaar opvolgden, onder andere door de aanhoudende oorlog in Oekraïne, maar ook dichter bij huis zoals de beperkte oplevering van nieuwbouwwoningen, de inflatie en daarmee samenhangend de oplopende rentes, heeft geleid tot verminderde mogelijkheden voor zo’n beetje alle doelgroepen.
“Maar het nemen van een besluit vraagt ook het vertrouwen dat de beslissing die je neemt de juiste beslissing is. Precies dat is de taak van de Hypothecair Planner: zorgen dat de relaties alle puzzelstukjes in beeld hebben en hen vertrouwen te bieden dat wat zij beslissen in hun situatie op dat moment juist is.”
Kernthema's
Voor de komende periode zijn de thema’s die binnen de verschillende activiteiten van de NVHP sterk de aandacht krijgen: integriteit, digitalisering, onderhoud en nazorg, duurzaamheid.
Op het gebied van onderhoud en nazorg zullen in de komende zes maanden voor de leden concrete informatie en tools worden ontwikkeld. Dit zal onder meer liggen op de gebieden van: (dreigende) betalingsproblematiek bij consumenten, efficiënter gebruik van software, modelteksten voor gebruik bij overeenkomst van opdracht onderhoud en nazorg, aanvullende opleidingen via het systeem van masterclasses.
Tijdens de algemene ledenvergadering hebben de leden Özgüner voor een nieuw periode van drie jaar benoemd tot voorzitter. Özgüner maakt sinds 10 april 2019 officieel deel uit van het bestuur en is sinds 1 januari 2022 voorzitter van de NVHP.
Reactie toevoegen
Meer over
NVHP: “Klantvoorkeur voor professioneel financieel adviseur blijft”
(Adviesvak over vijf jaar volgens de NVHP, VVP 06-2022) “De adviseur van de nabije én verdere toekomst gaat actief aan de slag met digitalisering,...
Leren van Kifid-uitspraken Hypotheken (VVP 06-2022)
(Leren van Kifid-uitspraken Hypotheken, Ken je vak! VVP 06-2022) Vaktermen kunnen bij consumenten makkelijk tot misverstanden leiden. Voor de adviseur reden om deze...
Van hypotheekadviseur naar woonadviseur
“De woonadviseur is in onze ogen de hypotheekadviseur van de toekomst.” Aldus Omniplan in zijn whitepaper ‘Toekomstbestendig wonen’. De woonadviseur...
Uitkering AOV bestendig inkomen?
HYPOTHEKEN – De consument geniet een inkomen uit AOV. Zij vraagt een verhoging van haar hypotheek aan voor 30.000 euro. De aanbieder weigert dit met als argument...
Rekening houden met verbouwplannen
HYPOTHEKEN – De adviseur adviseert en bemiddelt bij een hypothecaire geldlening. De Geschillencommissie stelt vast dat de adviseur op dat moment al wist of...
Kifid is er niet voor weigering aangaan relatie
HYPOTHEKEN – Omdat de kosten van hun in aanbouw zijnde woning (fors) zijn gestegen, vragen consumenten een aanvullende hypothecaire geldlening aan van 201.500...
(Adviseur Maurice van den Hemel in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) “Neem minder klanten in beheer zodat je daadwerkelijk al je klanten kent...
Van (re)actief naar generatief
(Jack Vos, Onesurance, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Veel kantoren handelen in de waan van de dag voornamelijk nog reactief. Bij actief klantbeheer...
In goede maar ook in slechte tijden
(Michel Ligtlee, Vereniging Eigen Huis, in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) Ruim één jaar geleden hebben diverse marktpartijen het manifest...
Het fundament van de financiële gezondheid van consument en adviseur
(Partner in Kennis ING in VVP Special Actief Klantbeheer, oktober 2022) De woning-en hypothekenmarkt is altijd in beweging. Dan is er niet altijd voldoende tijd...