Jury Adviescampagne 2019 bekend

Adviescampagne 2019

De jury van de Adviescampagne 2019 bestaat uit Enno Wiertsema (directeur Adfiz), Kalo Bagijn (mede-oprichter Brand New Day), merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije en Ewald Bary (commercieel directeur Lindenhaeghe).

In iedere VVP werken een tweetal financiële dienstverleners een uitvoerbaar en betaalbaar plan uit dat moeten bijdragen om de meerwaarde van advies in Nederland bekender te maken. De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Daar moet verandering in komen! Het intermediair is anno 2019 een professioneel, deskundig en goed opgeleid baken voor consumenten en bedrijven. De adviseur kent zijn klanten echt, weet wie ze zijn, kent hun wensen en valkuilen, helpt ze bij calamiteiten, behoedt ze voor (financiële) misstappen en helpt ze hun zakelijke en persoonlijke dromen waar te maken. De dienstverlening van de adviseur begint pas echt waar die van directe aanbieders eindigt. Daarom verdient het adviesvak meer erkenning en vandaar dat VVP in 2019 de sector vraagt een campagne te bedenken die recht doet aan het werk van de adviseur.

De eerste twee verrassende en creatieve bijdragen zijn gepubliceerd in VVP 1 en kwamen uit de koker van de NVHP en Turien & Co. In VVP 2 volgen bijdragen van Scildon en Rien Eyzenga. In totaal zullen minsten een tiental financieel dienstverleners een adviescampagne  bedenken. Uiteraard zijn ideeën welkom. Die kunnen naar redactie@vvponline.nl.

De jury bepaalt uiteindelijk de winnaar. Daarbij gaat het niet om wie de beste campagne heeft bedacht, maar om de kracht en impact van de campagne zelf. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het VVP Communicatie-Event van 27 november 2019 bij de VNAB in Rotterdam.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Negatieve rente als katalysator

Negatieve rente als katalysator

(Uit VVP 3-2021) De grote spaarzin van mensen ondanks de lage rente heeft ook mede-oprichter Kalo Bagijn van Brand New Day verrast, zegt hij. “Blijkbaar...

Adfiz en OvFD krijgen subsidie voor omscholingstrajecten

Adfiz en OvFD krijgen subsidie voor omscholingstrajecten

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft de subsidieaanvraag van Adfiz en OvFD voor de subsidieregeling 'NL leert door met inzet van sectoraal maatwerk'...

Ewald Bary: "Wij zijn nu aan zet!"

Ewald Bary: "Wij zijn nu aan zet!"

"Financieel adviseurs hebben als schakel tussen klanten en verzekeraars c.q. banken al een belangrijke maatschappelijke rol. Ze zijn de enige overgebleven laagdrempelige...

Verantwoordelijkheid nemen

Verantwoordelijkheid nemen

Enno Wiertsema: ‘Spiraal moet doorbroken worden.’ Najaar 2020 hebben VNAB, Verbond en Adfiz de handen ineengeslagen om te onderzoeken hoe ze ervoor...

Wiertsema (Adfiz): "Houd wet- en regelgeving proportioneel"

Wiertsema (Adfiz): "Houd wet- en regelgeving proportioneel"

Houd wet- en regelgeving proportioneel, schrijft Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn nieuwe maandcolumn op de website van de adviseursorganisatie. Wiertsema:...

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Ewald Bary: New Financial Academy combineert woorden met daden

Ewald Bary: New Financial Academy combineert woorden met daden

"Mijn (opleiders)hart gaat sneller kloppen bij een initiatief als de New Financial Academy, die op 9 maart is gelanceerd. Dit platform met trainingen voor de financiële...

Focussen op wat financieel advies oplevert

Focussen op wat financieel advies oplevert

De overheid moet de aandacht vestigen op wat financieel advies oplevert, niet op wat het kost. Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn op de website...

Wiertsema (Adfiz): "Free riders helpen ons niet vooruit"

Wiertsema (Adfiz): "Free riders helpen ons niet vooruit"

“Een lid meer of minder”, schrijft Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn, “maakt voor de kracht van het collectief helemaal geen bal...

"Klant niet gebaat bij grip verzekeraar op distributie"

"Klant niet gebaat bij grip verzekeraar op distributie"

Eigenbelang, ketenmacht willen vergaren en afleidingstactiek. Dat is volgens Adfiz-directeur Enno Wiertsema waarom het Verbond ook voor transparantie pleit bij tekencommissie...