Marieke van Zuien likes & unlikes

Marieke van Zuien 2018

"In mijn ogen is er een frisse, vooruitkijkende mindset nodig om weer lucht in het systeem te krijgen en ruimte te maken." Dat zegt Marieke van Zuien (Chief Commercial Officer van BNP Paribas Cardif) in de woensdagrubriek Like & Unlike in de nieuwsbrief van VVP.

Wat gaat er momenteel goed in de financiële sector?

"Ik ben blij met het feit dat er keuzes gemaakt worden en dat partijen daarmee hun identiteit meer lading geven. We verwachten niet meer van elkaar dat iedereen alles doet en kan, maar dat er voor veel soorten expertise ruimte is om naast elkaar te bestaan. Dan doel ik op proposities, manieren van adviseren, doelgroepbenadering en servicemodellen. Ik denk dat dat leidt tot een beter aanbod voor de consument omdat die gerichter kan kiezen wat bij hem past. Er ontstaat zo een markt waarin nog steeds gezonde concurrentie is, maar waar we elkaar en onszelf niet meer de hele tijd bezighouden met ‘kanaalconflicten’ en ‘oversluitvrees’ omdat we constant in dezelfde vijver vissen."

Wat kan er beter in de financiële sector?

"In de afgelopen maanden heb ik dagelijks ondervonden dat de regeldruk wel erg verlammend werkt momenteel. Ik zeg natuurlijk niets nieuws als ik constateer dat wij wel érg veel wetten, regels, leidraden en zelfregulering hebben waar we met z’n allen rekening mee moeten houden en ik merk dat we er als branche, als ‘systeem’, soms echt een beetje verstrikt in raken. Het introduceren van, in ons specifieke geval, een nieuwe verzekeringsoplossing voor hypotheekgerelateerde risico’s, is geen bescheiden hindernisbaantje, maar een behoorlijke obstacle run waar je niet alleen sterk maar ook slim voor moet zijn. In mijn ogen is er een frisse, vooruitkijkende mindset nodig om weer lucht in het systeem te krijgen en ruimte te maken. Ik zie gelukkig partijen en initiatieven die creatief en ondernemend genoeg zijn om die ruimte te gebruiken en vanuit een visie op hoe het óók kan te werken. Ik hoop dat ze een voorbeeld worden voor velen."

Reactie toevoegen

 
Meer over
André van Luijk likes & unlikes

André van Luijk likes & unlikes

"De hypotheekrenteaftrek is inmiddels een gedrocht geworden." Dat stelt Financieel Planner André van Luijk (Woonvisie en WoonGold) in de rubriek Like &...

Dorine van Basten likes & unlikes

Dorine van Basten likes & unlikes

"De communicatie van hypotheekaanbieders en adviseurs met hun bestaande klanten kan écht veel beter." Aldus Dorine van Basten, voorzitter Stichting Nationaal...

Ron Gardenier likes & unlikes

Ron Gardenier likes & unlikes

"We moeten meer mét en minder afzonderlijk van elkaar doen." Aldus NVGA-voorzitter Ron Gardenier (Aon) in de rubriek Like & Unlike van VVP Online. Gardenier...

Wim Vonk likes & unlikes

Wim Vonk likes & unlikes

"CRM 2.0 gaat over de ‘nieuwe adviseur’: hij/zij die een hoge mate van inleving laat zien." Dat zegt Wim Vonk (SparklingCRM) in de rubriek Like &...

Tony Dingemanse likes & unlikes

Tony Dingemanse likes & unlikes

"De financiële sector luistert naar de klant van 10 jaar geleden en niet naar de klant van nu." Dat zegt Tony Dingemanse (Projectmanager RISK en InsureApp)...

Wim Heeres likes & unlikes

Wim Heeres likes & unlikes

Adviseurs en verzekeraars moeten nóg meer investeren in de onderlinge samenwerking. Dat vindt Adfiz-voorzitter Wim Heeres in de rubriek Like & Unlike...

Bob Stehmann likes & unlikes

Bob Stehmann likes & unlikes

"Technologie en financiële dienstverlening worden steeds vaker gecombineerd met als gevolg directe voordelen in dagelijkse situaties." Dat zegt Bob Stehmann...

Bernardo Walta likes & unlikes

Bernardo Walta likes & unlikes

"Wij, als intermediaire verzekeraar, en de adviseur moeten nog beter gebruikmaken van big data." Aldus Bernardo Walta (De Goudse) in de rubriek Like & Unlike...

Gérard Teurlings likes & unlikes

Gérard Teurlings likes & unlikes

“De vakmens krijgt steeds meer directe invloed bij branche- en beroepsverenigingen. Dat is een goede ontwikkeling”. Aldus Gérard Teurlings, voorzitter...

Herwin Schrijver en Marjol Nikkels like & unlike

Herwin Schrijver en Marjol Nikkels like & unlike

"Inactiviteit wordt beloond. En iedereen weet: hoe langer uit het arbeidsproces, hoe moeilijker het wordt weer aan de slag te gaan." Aldus Marjol Nikkels en...