"Nazorg kans om samen de klantbediening te verbeteren"

Jeroen Oversteegen 2019

“Geldverstrekkers kunnen zich vooral op het gebied van nazorg en beheer echt onderscheiden in de samenwerking met adviseurs." Aldus directeur Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond. "Daar ligt voor de hele hypotheekbranche een kans om de klantbediening te verbeteren en vertrouwen te winnen bij klanten. Er zijn veel actuele thema’s waar geldverstrekkers adviseurs kunnen ondersteunen in nazorg en kunnen inspelen op life events zoals bij aflossingsvrije leningen, ORV-premies, risicoklasse daling en rentemiddeling.”

De Nationale Hypotheekbond liet adviseurs weer geldverstrekkers beoordelen. Dit op diverse tevredenheidsaspecten zoals beheer, het faciliteren van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. MUNT Hypotheken presteerde afgelopen jaar het beste in de ogen van de adviseurs, gevolgd door Florius en Obvion. MUNT wordt door de adviseurs vooral geroemd voor het aanvraag- en acceptatieproces, de rente- en aflosfaciliteiten en duidelijkheid in communicatie.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Betaalpauze voor 30.000 consumenten

Betaalpauze voor 30.000 consumenten

Tot nu toe hebben bijna 30.000 consumenten een betaalpauze ontvangen van banken voor de aflossing van hun hypotheek of consumptief krediet. Dat betreft in de meeste...

Maak van je advieskantoor een klant-energieke organisatie

Maak van je advieskantoor een klant-energieke organisatie

Hoe breng je een organisatie helemaal met elkaar in verbinding en hoe kun je klant-energie door je organisatie laten stromen. Klant-energie is de feedback van klanten...

Betaalpauze voor 18.000 hypotheekklanten

Betaalpauze voor 18.000 hypotheekklanten

Tot nu toe hebben ruim 18.000 consumenten een betaalpauze ontvangen van banken voor de aflossing van hun hypotheek. Aldus de NVB. Het betreft in de meeste gevallen...

How to be future proof als advieskantoor

How to be future proof als advieskantoor

Niet met prijs, niet met producten, niet met kennis, maar met een klantgerichte dienstverlening maak je het echte onderscheid als onafhankelijk advieskantoor....

Maak kennis met het advieskantoor anno 2025

Maak kennis met het advieskantoor anno 2025

De digitale revolutie heeft op alle sectoren in de maatschappij een enorme invloed, maar naast de technologische veranderingen verandert ook het gedrag...

VEH wil eenzelfde stramien voor betalingspauze en krediet

VEH wil eenzelfde stramien voor betalingspauze en krediet

Vereniging Eigen Huis pleit ervoor dat huiseigenaren die in de coronacrisis in financiële problemen komen "volgens hetzelfde stramien bij hun bank of geldvertrekker...

MUNT:  meer werk dan ooit voor hypotheekadviseurs

MUNT: meer werk dan ooit voor hypotheekadviseurs

Bijna de helft van de hypotheekadviseurs is sinds het uitbreken van het coronavirus drukker dan ooit, aldus een steekproef onder ruim 200 hypotheekadviseurs door...

Future skills in de adviespraktijk: Harvard onderhandelen

Future skills in de adviespraktijk: Harvard onderhandelen

Een veranderende maatschappij vraagt om veranderende competenties. Dat geldt voor professionals in het algemeen, maar vooral voor professionals in de financiële...

Betaalpauze voor 16.000 hypotheekklanten

Betaalpauze voor 16.000 hypotheekklanten

Tot nu toe hebben ruim 16.000 consumenten een betaalpauze ontvangen van banken voor de aflossing van hun hypotheek. Aldus vrijdag gepubliceerde NVB-cijfers. Het...

NHG: "Kwaliteit Inkomensverklaring Ondernemer geborgd"

NHG: "Kwaliteit Inkomensverklaring Ondernemer geborgd"

NHG concludeert na onderzoek dat de kwaliteit van de Inkomensverklaring Ondernemer gewaarborgd is voor alle vier de rekenexperts. Zij kunnen hun werk in 2020 voortzetten...