"Nazorg kans om samen de klantbediening te verbeteren"

Jeroen Oversteegen 2019

“Geldverstrekkers kunnen zich vooral op het gebied van nazorg en beheer echt onderscheiden in de samenwerking met adviseurs." Aldus directeur Jeroen Oversteegen van de Nationale Hypotheekbond. "Daar ligt voor de hele hypotheekbranche een kans om de klantbediening te verbeteren en vertrouwen te winnen bij klanten. Er zijn veel actuele thema’s waar geldverstrekkers adviseurs kunnen ondersteunen in nazorg en kunnen inspelen op life events zoals bij aflossingsvrije leningen, ORV-premies, risicoklasse daling en rentemiddeling.”

De Nationale Hypotheekbond liet adviseurs weer geldverstrekkers beoordelen. Dit op diverse tevredenheidsaspecten zoals beheer, het faciliteren van nazorg, klachtafhandeling, rente- en aflosfaciliteiten, innovatie in producten, dienstverlening en duidelijkheid in communicatie. MUNT Hypotheken presteerde afgelopen jaar het beste in de ogen van de adviseurs, gevolgd door Florius en Obvion. MUNT wordt door de adviseurs vooral geroemd voor het aanvraag- en acceptatieproces, de rente- en aflosfaciliteiten en duidelijkheid in communicatie.

 

Reactie toevoegen

 
Maatwerklening of niet?

Maatwerklening of niet?

(Kifid-uitspraak GC 2022-0142) Partijen verschillen van standpunt ten aanzien van de vraag of de lening van de consument als maatwerklening of als reguliere woninghypotheek...

Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Weten wie en wanneer de rente wijzigt! (advertorial Nationale Hypotheekbond)

Om hypotheekadviseurs nog meer inzicht te geven heeft de Nationale Hypotheekbond een tool live gezet waar rentewijzigingen en aankondigen realtime gevolgd kunnen...

MUNT: minder scheidingen door oververhitte woningmarkt

MUNT: minder scheidingen door oververhitte woningmarkt

De oververhitte woningmarkt zorgt ervoor dat veel scheidingen worden uitgesteld, zo blijkt uit onderzoek van MUNT Hypotheken onder meer dan duizend huizenbezitters...

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

"Opmerkelijke stijging aantal rentemutaties"

Volgens de Nationale Hypotheekbond is sprake van een opmerkelijke stijging van het aantal rentemutaties dat wekelijks wordt doorgevoerd. Daarnaast is de gemiddelde...

Webinar doorlopende klantondersteuning

Webinar doorlopende klantondersteuning

Faster Forward en De Nationale Hypotheekbond verzorgen donderdag 17 februari vanaf 14.00 uur het webinar ‘Invulling geven aan de AFM-principes voor doorlopende...

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

Jeroen Oversteegen brengt een ode aan de adviseur

"Aan de start van weer een nieuw jaar breek ik graag een lans voor het onafhankelijk intermediair. Energiek en volhardend zetten deze mannen en vrouwen zich in voor...

Geldverstrekker niet verplicht tot herstructuren lening

Geldverstrekker niet verplicht tot herstructuren lening

(Kifid-uitspraak 2021-1058) De bank is tegemoet gekomen aan het verzoek van de consument om zijn ex-partner te ontslaan uit de hoofdelijke aansprakelijkheid. Hierdoor...

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

Onderzoek Nationale Hypotheekbond: ING beste geldverstrekker

ING is door financieel adviseurs uitgeroepen tot de beste Nederlandse geldverstrekker van 2021, zo blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van de Nationale Hypotheekbond...

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Laatste oproep: doe mee met het onderzoek Actief Klantbeheer

Doet u mee met het onafhankelijk onderzoek naar Actief Klantbeheer onder adviseurs? Het kost u slechts een paar minuten van uw tijd en u bewijst de financiële...

Kifid: schade consument door gebrekkige communicatie hypotheekadviseur

Kifid: schade consument door gebrekkige communicatie hypotheekadviseur

(Geschillencommissie Kifid-uitspraak 2021-1035) Een hypotheekaanvraag wordt in een laat stadium afgewezen door Munt Hypotheken omdat een houten woning als onderpand...