Nv schade krijgt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Keurmerk Klantgericht Verzekeren logo 2014

NV Schadeverzekering Metaal en Technische Bedrijfstakken heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren behaald.

Deze arbeidsongeschiktheidsverzekeraar is voor werknemers en werkgevers in de metaal en techniek. Daarnaast hebben verzekeraars BNP Paribas Cardif, Delta Lloyd Verzekeringen, OHRA en VvAA onlangs opnieuw bewezen dat zij keurmerkwaardig werken.Met NV Schade komt het totale aantal keurmerkhouders op 46.

Jan Steenman (64) (ex topman de Europeesche) is benoemd tot bestuurslid van de Stichting toetsing verzekeraars (Stv). Steenman volgt Tom Roos op die sinds begin 2011 bestuurslid was. Het bestuur bestaat uit vijf onafhankelijke leden, waarvan het Verbond van Verzekeraars er twee voordraagt (Jan Steenman en Peter Kok, voormalig CFO van Delta Lloyd). De andere twee bestuursleden zijn voorgedragen door de Consumentenbond (Dick Westendorp, voormalig algemeen-directeur) en door de Vereniging Eigen Huis (professor Willem van Boom, hoogleraar privaatrecht in Rotterdam). Voorzitter Ieke van den Burg was als lid van het Europees Parlement (1999 tot 2009) actief op het gebied van regelgeving en toezicht op de financiële sector.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Veldhuizen - 25 april 2014

KEURMERK KLANTGERICHT VERZEKEREN,KVV, gaan mij de haren overeind staan.In mijn ogen zijn het verzekeraars, die graag zelf met de klant aan tafel willen zitten en de adviseur buiten spel willen zetten. Verzekeraars zijn helemaal niet klantvriendelijk (=tussenpersoon onvriendelijk), als je niet oplet, veel administratieve fouten, lang wachten e.,d.. Verzekeraars werken dan fors beneden de tarieven, die ze via een tussenpersoon aanbieden. Een mooi voorbeeld zijn de staatsverzekeraars. (negatief - Zelf, Ditso e.d.)

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Helft verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor verzekeringskaart bedoeld is

Ongeveer de helft van de verzekeraars maakt onvoldoende duidelijk waarvoor de verzekeringskaart bedoeld is en een derde van de keurmerkhouders kan de informatie...

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Twee verzekeraars krijgen herbeoordeling Incassobeleid

Uit de Themarapportage Incassobeleid en betalingsachterstanden van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren blijkt dat keurmerkhouders gemiddeld 3,4 van de maximale...

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

Klanttevredenheid klachtafhandeling zelden onderzocht

"Wij zijn nog niet vaak tegengekomen dat keurmerkhouders klanttevredenheid over de klachtafhandeling onderzoeken." Dat schrijft de Stichting toetsing verzekeraars...

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

Stv onderzoekt informatieverstrekking verzekeraars

In 2019 start de Stichting toetsing verzekeraars twee nieuwe onderzoeken op. De stichting, uitvoerder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren: "Voor de zomer zullen...

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Transparantie over afschrijving laat te wensen over

Slechts de helft van de keurmerkhouders die inboedel- of reisverzekeringen aanbieden, geeft duidelijke en goed vindbare informatie over afschrijvingslijsten. Dit...

FBTO meest klantgerichte verzekeraar

FBTO meest klantgerichte verzekeraar

Elf keurmerkhouders zijn tijdens een bijeenkomst van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren in het zonnetje gezet. Zij hebben de afgelopen drie jaar niet alleen bewezen...

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"

Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...

A.s.r. stapt uit Keurmerk Klantgericht Verzekeren

A.s.r. stapt uit Keurmerk Klantgericht Verzekeren

A.s.r. beëindigt per 1 januari 2018 de deelname aan het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. A.s.r. kiest voor eigen onderzoek. A.s.r. zegt ervoor te kiezen om...

Sommige verzekeraars kunnen meer doen om fraude te bestrijden

Sommige verzekeraars kunnen meer doen om fraude te bestrijden

Zeven keurmerkhouders moeten meer doen om fraude te voorkomen en te bestrijden, aldus de Stiching toetsing verzekeraars. Uit het thema-onderzoek van het Keurmerk...

OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder

OOM en Befine stoppen als keurmerkhouder

OOM en Befine stoppen als houder van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. De nieuwsbrief van de Stichting toetsing verzekeraars leest: "OOM heeft aangegeven dat...