Stichting Odin lanceert ClaimPakket

Stichting Odin logo

Stichting Odin heeft het ClaimPakket gelanceerd, waarmee adviseurs "eenvoudig zelf kunnen berekenen of un klant recht heeft op extra compensatie in zijn of haar beleggingsverzekering".

Odin in een intermediairmailing: "Op basis van een aantal gegevens van de beleggingsverzekering maakt u in een excelsheet binnen enkele minuten een helder rapport voor uw klant. Per invulveld is voor u een toelichting opgenomen. De uitkomst is een geautomatiseerde berekening van de potentiële schade in de beleggingsverzekering. Deze berekende schade is gebaseerd op de gemiddelde berekening van de drie meest gebruikte schadeberekeningen in de markt. U maakt van de excel eenvoudig een pdf -apport dat u via e-mail naar uw klant kunt sturen. Uiteraard is het rapport gepersonaliseerd en is de berekening helemaal afgestemd op de individuele polis. En het rapport is ook voorzien van uw eigen logo en bedrijfsinformatie. Het pdf-rapport stuurt u via e-mail naar uw klant. U ontvangt van ons een professionele standaard tekst die u kunt gebruiken voor de e-mail. Daarnaast zitten in het pdf-rapport al standaard links naar de belangrijke webpagina’s met meer informatie voor de klant. Zodra u het rapport heeft verstuurd is alle communicatie er op gericht om de verdere werkzaamheden zoveel mogelijk van u over te nemen en uw klant in contact te brengen met een onafhankelijk claimexpert. Wij maken met claimexperts ook afspraken over de voortgang in claimdossiers en treden als het nodig is op als mediator om er voor te zorgen dat alle procedures ook zo snel mogelijk worden doorlopen. In steeds meer gerechtelijke en Kifid-uitspraken wordt duidelijk dat de zorgplicht van het intermediair steeds breder en dieper wordt ingevuld. Met ClaimPakket voorkomt u dat consumenten u kunnen aanspreken op het feit dat ze niet zijn gewezen op claimmogelijkheden voor hun beleggingsverzekering."

Het gebruik van het ClaimPakket is gratis voor Odin-abonnees, de normale kosten bedragen eenmalig 37,50 euro en 15 euro voor elke update.

Reactie toevoegen

 
Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

"Wij denken dat de voorlichting aan consumenten veel beter kan en dat de samenwerking met het onafhankelijke intermediair een betere plek verdient op jullie...

Drost fileert boek 'Provisie 2.0'

Drost fileert boek 'Provisie 2.0'

'Het boek ‘Provisie 2.0’ doet geen recht aan de vele ondernemers in deze bedrijfstak die het vak van financieel adviseur uiterst serieus nemen en al...

"Pas op bij direct advies bank of verzekeraar"

"Pas op bij direct advies bank of verzekeraar"

Stichting ODIN waarschuwt consumenten extra voorzichtig te zijn bij het kopen of omzetten van financiële producten bij banken en verzekeraars, zonder tussenkomst...

CFD en Odin brengen schadehulp onder één dak

CFD en Odin brengen schadehulp onder één dak

Met de oprichting van het Nationaal Schadeloket Intermediairs (NSI) brengen CFD en stichting Odin alle vormen van schadehulp onder één dak. Het loket...

Odin start met second opinion services

Odin start met second opinion services

Stichting Odin start "na aanhoudende klachten over verkeerde financiële producten en te lage letsel- en schadeuitkeringen"  een second opinion...

Gratis quickscan woekerpolis bij Odin

Gratis quickscan woekerpolis bij Odin

Ondanks een enorm offensief van verzekeraars en toezichthouder om zoveel mogelijk woekerpolishouders te bereiken, is de eerste fase van het woekerpolisherstel volgens...

CFD en odin: intermediair betaalt te veel voor Kifid

CFD en odin: intermediair betaalt te veel voor Kifid

Uit onderzoek van CFD en Stichting Odin blijkt dat het intermediair te veel betaalt voor aansluiting bij Kifid. "Uitgaande van het principe 'de vervuiler betaalt...

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

"Hersteloperatie woekerpolis mislukt"

De hersteloperatie woekerpolis is mislukt. Dat zegt Stichting Odin na analyse van de AFM-rapportages nazorg beleggingsverzekeringen van de afgelopen jaren. "Volgens...

Odin komt met claim- en Hypopakket

Odin komt met claim- en Hypopakket

Stichting Odin heeft voor adviseurs het Claimpakket en het Hypopakket ontwikkeld. Met het ClaimPakket kunnen intermediairs zelfstandig een berekening maken van de...

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten met woekerpolis minst slecht af bij adviseur

Klanten die woekerpolissen kochten via grote verkooporganisaties zijn veel slechter uit dan klanten die hun woekerpolis bij een lokale tussenpersoon afsloten. Verzekeraars...