VBDO lanceert campagne Verzeker je wereld voor consumenten

Verzeker je wereld

Maandag startte de landelijke campagne ‘Verzeker je wereld’ van de Vereniging van Beleggers voor Duurzame Ontwikkeling (VBDO), gesteund door het Verbond van Verzekeraars. Met deze campagne wil de vereniging dat consumenten zich bewust worden van het verband tussen hun verzekeringspremie en de manier waarop verzekeraars beleggen. De campagne omvat onder andere een informatieve video, social media-uitingen en een website. Op de site is onder meer een VBDO-vergelijking te zien hoe de verschillende verzekeraars scoren op het gebied van verantwoord beleggen.

Olivier Hofman, woordvoerder en verantwoordelijk voor de campagne bij de VBDO: "Veel mensen zien nog geen link tussen verzekeren en duurzaamheid, of ze denken aan verzekeringsproducten, zoals het verzekeren van zonnepanelen of het duurzaam herstellen van schade. Veel minder bekend is dat je premiegeld in veel gevallen door je verzekeraar wordt belegd. Zeker bij langlopende premies zoals voor een pensioen of levensverzekering, gaat het al snel om grote bedragen. Beleggen kan op traditionele wijze, waarbij verzekeraars met name letten op het behaalde rendement. Het kan ook duurzaam, waarbij er naast financiële opbrengsten meer rekening wordt gehouden met de impact op mens en milieu. Hoe premies worden belegd, verschilt dus per verzekeraar."

Reactie toevoegen

 
Meer over
Verbond van Verzekeraars getroffen door brand

Verbond van Verzekeraars getroffen door brand

Het Verbond van Verzekeraars inventariseert de schade na een brand in de nacht van maandag op dinsdag. Vooralsnog lijkt het vooral te gaan om waterschade. De brand...

Noodoproep over verduurzamen

Noodoproep over verduurzamen

(Blog door Dirk Kooiman, Kooiman Advies) Eerlijk gezegd ben ik er bang voor dat het implementeren van duurzaamheid bij advieskantoren veel te weinig aandacht krijgt....

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Florius, NN en NN/Ohra zijn genomineerd in de categorie Duurzame Ontwikkeling van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024, Dazure, NN en Summa Adviesgroep in de categorie...

Rabobank geeft hypotheekklanten met laag energielabel 1.000 euro voor isoleren

Rabobank geeft hypotheekklanten met laag energielabel 1.000 euro voor isoleren

Rabobank gaat bestaande hypotheekklanten met een woning met energielabel G en F helpen verduurzamen door hen een Coöperatief Isolatiebudget te bieden. Dit bestaat...

Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid

Verbond: solidariteit onder jongere en oudere automobilisten gegroeid

Ten opzichte van 2017 is de verzekerbaarheid van jongeren en ouderen sterk toegenomen (meer aanbieders doen een aanbod). Dit blijkt uit de zesde Solidariteitsmonitor...

Concurrentie beïnvloedt premie meer dan verandering in datagebruik

Concurrentie beïnvloedt premie meer dan verandering in datagebruik

Verzekeraars zijn in hun premies niet meer onderscheid gaan maken tussen verschillende groepen mensen met verschillende risico’s. Voor zover er premieverschillen...

Verbond: "Keuzebegeleiding verzekeraars leidt niet tot persoonlijke aanbevelingen of adviezen"

Verbond: "Keuzebegeleiding verzekeraars leidt niet tot persoonlijke aanbevelingen of adviezen"

"Wij hebben de ambitie toonaangevend te zijn in keuzebegeleiding, juist vanwege onze ervaring" Aldus het Verbond van Verzekeraars in zijn visie op keuzebegeleiding....

Nieuw kabinet moet méér doen om woningvoorraad te verduurzamen

Nieuw kabinet moet méér doen om woningvoorraad te verduurzamen

62 procent van de Nederlanders wil  dat een nieuw kabinet meer financiële mogelijkheden ter beschikking stelt om het verduurzamen van woningen mogelijk...

Eerste exemplaar 'Watersnood in de Valckenborgh' uitgereikt aan Verbondsdirecteur

Eerste exemplaar 'Watersnood in de Valckenborgh' uitgereikt aan Verbondsdirecteur

Het eerste exemplaar van Watersnood in de Valckenborgh (een uitgave van Adfiz) is op 16 november 2023 door Adfiz-directeur Enno Wiertsema uitgereikt aan Geeke Feiter-Van...

DNB: "Kansen maar ook risico's voor verzekeraars"

DNB: "Kansen maar ook risico's voor verzekeraars"

"De markt voor verzekeringsproducten wordt steeds Europeser. Nieuwe technologieën worden ontwikkeld. En ons klimaat warmt verder op. Deze drie evoluties bieden...