Wie wint VVP Advies Award 2019?

Advies Award 2019

Toeval of niet? De jury van de VVP Advies Award 2019 koos drie ‘traditionele’ advieskantoren voor de laatste ronde, die wordt gespeeld tijdens de VVP Dag van het Topadvies. Blijkbaar blinken juist deze kantoren uit in klantgerichtheid! Omdat ze niet iedere minuut klokken, omdat ze nog toegankelijk zijn voor de klant, omdat ze mensen gewoon proberen te helpen ongeacht de vraag of het meteen business genereert.

Wie wordt het op 11 juni? Dominass Assurantiën (Hans van Klaarbergen)? Kuiper Verzekeringen (Jacco Kuiper)? Robbe Financiële Raadgevers (Paul Robbe)?

Hieronder nog even in het kort hun pitches aan de hand waarvan zij zijn uitverkoren voor de slotronde.

De drie A’s

Aandacht, aandacht en aandacht oftewel de drie A’s. Dat is wat Dominass biedt volgens Hans van Klaarbergen. Aan de eerste doelgroep van het kantoor (theologen, waaronder bijna alle predikanten in Nederland), maar ook steeds meer aan andere klanten (uit de regio). Dankzij een specifiek pakket en hele korte lijnen kan Dominass theologen uitstekend bedienen. Uitgangspunten van het kantoor zijn onder meer: doe wat de klant wil en nog iets meer en wij zijn er voor jou als je ons nodig hebt. Van Klaarbergen vertelde dat hij keer in het holst van de nacht langs de A15 een Groene Kaart is gaan afgeven aan iemand die op reis ging en dat document miste.

De K-factor

Bij Kuiper Verzekeringen draait het om de K-factor, vertelde Jacco Kuiper. De K staat voor verschillende zaken (klant, keten, kwaliteit van dienstverlening, kennis en kunde), maar vooral voor Kuiper. Want “klanten en Kuiper”, aldus Kuiper, “zijn één grote familie. We helpen elkaar.” Dat geldt zeker de sectoren waarin Kuiper Verzekeringen zich tot specialist bij uitstek heeft ontwikkeld: pleziervaartuigen en oldtimers. Kuiper vertelde dat zijn kantoor de huidige technologie omarmt, maar nadrukkelijk met het behoud van de K-factor. “We houden de klant centraal.”

Echte, oprechte aandacht

Echte, oprechte aandacht voor de klant. Daar draait het om, vertelde Paul Robbe, van Adviesbureau Robbe. “Bovenal”, aldus Robbe, “zijn onze medewerkers betrokken. Wij kennen onze klant en onze klanten kennen ons. Bij echte mensen met echte problemen het verschil maken, dat is het mooie van het vak.” Kenmerkend verder voor het kantoor is het totaalaanbod. Iemand bedacht voor dat laatste ooit zelfs de term Rondje Robbe.

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Pitches VVP Advies Award 2019

Pitches VVP Advies Award 2019

De zes genomineerden voor de VVP Advies Award 2019 pitchten hun klantgerichte aanpak woensdagmiddag ten overstaan van de jury. De A(dvies)-factor, zoveel werd wel...

Extra nieuwsbrief klantgerichtheid

Extra nieuwsbrief klantgerichtheid

In deze extra nieuwsbrief van VVP nuttige tips klantgerichtheid voor financieel adviseurs, onder meer uit eerder onderzoek door Fred de Jong ter gelegenheid van...

Zorg voor volledig klantbeeld!

Zorg voor volledig klantbeeld!

Klantgerichtheid bestaat uit hele basale waarheden. Als de klant een adviseur van vlees en bloed wil, moet die adviseur zich ook wel af en toe bij de klant laten...

Maak het niet te moeilijk!

Maak het niet te moeilijk!

Er zijn hele bibliotheken gewijd aan klantgerichtheid. Maar waar gaat het in de basis om? Dat werd mooi verwoord door financieel adviseur Sytze Faber (net geridderd!)...

Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Maak duidelijk dat u vakman of vakvrouw bent!

Uiteraard is het van belang dat de klant u kent, hij kiest immers voor uw persoonlijke benadering. Maar het is ook belangrijk dat de klant goed weet wat u precies...

Maak de klantreis!

Maak de klantreis!

Customer journey of klantreis is een dure term, helemaal als u er een consultant bij inhuurt! Maar heeft u wel eens meegekeken op de werkvloer hoe uw klanten eigenlijk...

Gewoon verwonderen

Gewoon verwonderen

Veel adviseurs zeggen te willen zijn zoals Coolblue. Maar wat is het geheim van Coolblue eigenlijk? Misschien zit het wel hierin: gewoon verwonderen. Coolblue: “Gewoon...

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Gabriël Financiële Bescherming, Kuiper Verzekeringen, Adviesbureau Robbe, Dominass, Taylor Mates en CM Personal Finance zijn genomineerd voor de Advies...

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Zes excellente advieskantoren genomineerd voor Advies Award 2019

Gabriël Financiële Bescherming, Kuiper Verzekeringen, Adviesbureau Robbe, Dominass, Taylor Mates en CM Personal Finance zijn genomineerd voor de Advies...

Klantgerichtheid, ga er maar aan staan

Klantgerichtheid, ga er maar aan staan

Door Björn Bierhaalder, MCH Consultancy Tijdens een expeditie weet je vooraf niet wat je onderweg tegenkomt. En hoe lang de tocht gaat duren. Je kunt daarom...