Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Drusilla Doorje Yarden 2018

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers en het intermediair. Binnenkort voegen wij daar ook telefonisch advies aan toe."

De digitale assistent helpt bezoekers van de website van de uitvaartorganisatie met het vinden van antwoorden op veelvoorkomende vragen. Yarden: "Deze vragen gaan met name over lopende verzekeringen of hoe je een adreswijziging kunt doorgeven. Maar ook op vragen over het lidmaatschap of bijeenkomsten die Yarden organiseert, geeft de VA voortaan antwoord. En als de VA het zelf niet weet, wordt de consument in contact gebracht met een medewerker van Yarden.

Drusilla Doorjé (foto), manager Operations bij Yarden: "Wij ontvangen dagelijks tussen de 400 en 600 telefoontjes en hetzelfde aantal e-mails van klanten. Deze consumenten willen op ieder moment van de dag snelle antwoorden op hun vragen en oplossingen voor hun problemen. Yarden zet met de introductie van de VA een belangrijke stap in de richting van een snellere en meer klantgerichte service."

 

 

Reactie toevoegen

 
Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden publiceert vierde Klantverslag

Yarden heeft het vierde Klantverslag gepubliceerd. In een dergelijk verslag wordt verantwoording afgelegd over de dienstverlening. "Hoe toegewijd onze medewerkers...

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden keert ledenvoordeel uit van 8 miljoen euro

Yarden behaalde over 2017 een nettowinst van bijna 23 miljoen euro. Hiervan is 8 miljoen euro uitgekeerd aan ledenvoordeel. Klanten die bij Yarden verzekerd zijn...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe het...

Voor wie doen we het allemaal?

Voor wie doen we het allemaal?

Financieel dienstverleners willen graag klantgericht zijn. Toch ligt de focus in de terugblik op een jaar nagenoeg alleen op de financiële resultaten. Doe...

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Yarden: nieuwe afdeling Innovatie & Business Development

Tjerk de Vries, voorheen manager Commerciële Zaken bij Yarden Uitvaartverzekeringen, is benoemd tot adjunct-directeur Innovatie & Business Development bij...

Yarden biedt Levenstestament

Yarden biedt Levenstestament

Een nieuwe samenwerking tussen Yarden en NuNotariaat.nl maakt het voor iedereen mogelijk om eenvoudig en voordelig online een levenstestament af te sluiten. Serge...

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden lanceert advies-app voor adviseurs

Yarden heeft YardenPro/Advies gelanceerd, een app die adviseurs ondersteunt bij administratieve handelingen, nieuwe aanvragen en het geven van advies rondom uitvaartkosten...

De plicht om van betekenis te zijn

De plicht om van betekenis te zijn

“Leiding geven aan een bedrijf kan eenvoudig zijn, zolang je missie volstrekt duidelijk en makkelijk te onthouden is. Eén zin volstaat. Alles wat niet...

Consumentenbond: aansluiten bij Yarden Claim niet nodig

Consumentenbond: aansluiten bij Yarden Claim niet nodig

"Aansluiten bij een claimorganisatie, waar een deel van de eventuele opbrengst naar toe gaat, is in dit geval niet nodig." Dat stelt de Consumentenbond naar aanleiding...

Nu Yarden onder vuur claimclub

Nu Yarden onder vuur claimclub

Yarden ligt onder vuur van claimclub Corpocon Legal. In een reactie op de site wijkt Yarden vooralsnog geen meter. Corpocon Legal heeft Yarden Claim opgericht....