Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Drusilla Doorje Yarden 2018

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers en het intermediair. Binnenkort voegen wij daar ook telefonisch advies aan toe."

De digitale assistent helpt bezoekers van de website van de uitvaartorganisatie met het vinden van antwoorden op veelvoorkomende vragen. Yarden: "Deze vragen gaan met name over lopende verzekeringen of hoe je een adreswijziging kunt doorgeven. Maar ook op vragen over het lidmaatschap of bijeenkomsten die Yarden organiseert, geeft de VA voortaan antwoord. En als de VA het zelf niet weet, wordt de consument in contact gebracht met een medewerker van Yarden.

Drusilla Doorjé (foto), manager Operations bij Yarden: "Wij ontvangen dagelijks tussen de 400 en 600 telefoontjes en hetzelfde aantal e-mails van klanten. Deze consumenten willen op ieder moment van de dag snelle antwoorden op hun vragen en oplossingen voor hun problemen. Yarden zet met de introductie van de VA een belangrijke stap in de richting van een snellere en meer klantgerichte service."

 

 

Reactie toevoegen

 
Nederlander laks met zorg in laatste levensfase

Nederlander laks met zorg in laatste levensfase

Nederlanders vergeten geld te reserveren voor zorg in laatste levensfase, zo blijkt uit de Yarden Afscheidsmonitor. Uit dit onderzoek van PanelWizard onder...

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

Open brief CFD en Odin aan Dela, Monuta en Yarden

"Wij denken dat de voorlichting aan consumenten veel beter kan en dat de samenwerking met het onafhankelijke intermediair een betere plek verdient op jullie...

Consument aan roer in nieuwe uitvaartpolis Yarden

Consument aan roer in nieuwe uitvaartpolis Yarden

In de nieuwe Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering van Yarden heeft de consument zelf de regie over de besteding van het uit te keren bedrag. Zo kan hij kiezen...

Yarden publiceert tweede klantverslag

Yarden publiceert tweede klantverslag

Yarden heeft haar tweede klantverslag gepubliceerd, met als centrale thema 'herinneren'. Ron Bavelaar, directievoorzitter van Yarden: "Klanten en leden van...

Allianz en Yarden werken samen

Allianz en Yarden werken samen

Allianz en Yarden bieden één totaaloplossing van verzekeringen rondom overlijden, bestaande uit een orv en een uitvaartverzekering. Serge Evers, directeur...

Yarden ziet klanttevredenheid toenemen

Yarden ziet klanttevredenheid toenemen

Yarden zag haar ledenaantal, netto resultaat en solvabiliteit vorig jaar toenemen ten opzichte van 2014. Ook de overall klanttevredenheid steeg van 7,8 (2014) naar...

Overname guv door Yarden beklonken

Overname guv door Yarden beklonken

Vereniging Gooische Uitvaartverzorging (GUV) en Uitvaartorganisatie Yarden zijn per 1 januari 2016 gefuseerd. GUV blijft onder haar eigen naam actief en gaat verder...

Yarden neemt portefeuille NorthWest over

Yarden neemt portefeuille NorthWest over

Yarden heeft de portefeuille met uitvaartverzekeringen van NorthWest overgenomen. Op 31 december heeft DNB toestemming verleend voor de begin november al aangekondigde...

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

MultiSafe reikt Klantverslag uit aan Yarden

In navolging van Yarden heeft MultiSafe een Klantjaarverslag uitgebracht. Michael Mackaaij (MultiSafe) overhandigde woensdag 16 december het eerste Klantverslag...

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab en van Vroonhoven winnaars Financial Marketing Award 2015

Knab is door jury en publiek op de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de Financial Marketing Award 2015. Leslie Hogeveen  nam...