Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Drusilla Doorje Yarden 2018

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers en het intermediair. Binnenkort voegen wij daar ook telefonisch advies aan toe."

De digitale assistent helpt bezoekers van de website van de uitvaartorganisatie met het vinden van antwoorden op veelvoorkomende vragen. Yarden: "Deze vragen gaan met name over lopende verzekeringen of hoe je een adreswijziging kunt doorgeven. Maar ook op vragen over het lidmaatschap of bijeenkomsten die Yarden organiseert, geeft de VA voortaan antwoord. En als de VA het zelf niet weet, wordt de consument in contact gebracht met een medewerker van Yarden.

Drusilla Doorjé (foto), manager Operations bij Yarden: "Wij ontvangen dagelijks tussen de 400 en 600 telefoontjes en hetzelfde aantal e-mails van klanten. Deze consumenten willen op ieder moment van de dag snelle antwoorden op hun vragen en oplossingen voor hun problemen. Yarden zet met de introductie van de VA een belangrijke stap in de richting van een snellere en meer klantgerichte service."

 

 

Reactie toevoegen

 
Sociaal Verhaal claimt winst in Yarden-kwestie

Sociaal Verhaal claimt winst in Yarden-kwestie

De polishouders bij Yarden die met hulp van Vereniging Sociaal Verhaal naar de rechter stapten, zijn vrijdag door de rechter in het gelijk gesteld. Sociaal Verhaal:...

Kifid: Yarden mag pakketpolis eenzijdig aanpassen

Kifid: Yarden mag pakketpolis eenzijdig aanpassen

Yarden mag vanwege haar financiële situatie de voorwaarden van de pakketpolis eenzijdig wijzigen, aldus de Geschillencommissie van Kifid in de uitspraken 2020-696...

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

Consumentenbond: "DELA-garanties in Yarden-zaak voor ons niet voldoende"

De Consumentenbond heeft Yarden in een brief gesommeerd de versobering van het natura-uitvaartpakket terug te draaien. Volgens de Consumentenbond is die maatregel...

Dela informeert intermediair over Yarden

Dela informeert intermediair over Yarden

"Na grondig onderzoek naar de financiële situatie van Yarden blijkt dat een overname ook gunstig is voor DELA", zo schrijft Edzo Doeve, algemeen directeur coöperatie...

Coöperatie DELA neemt Yarden over

Coöperatie DELA neemt Yarden over

Een overname uit solidariteit. Zo omschrijft Coöperatie DELA het maandagmiddag aangekondigde voornemen om Yarden over te nemen. De overname heeft geen gevolgen...

DELA neemt Yarden over

DELA neemt Yarden over

DELA neemt Yarden Uitvaartorganisatie begin 2020 over. Yarden kwam eerder dit jaar in zwaar weer terecht door de aanhoudende lage rente en de financiële verplichting...

Yarden bestrijdt bewering advocaat bij Radar

Yarden bestrijdt bewering advocaat bij Radar

Het wijzigen van de polisvoorwaarden door uitvaartverzekeraar Yarden is onrechtmatig, stelt advocaat Caspar Janssens tegenover Radar. Janssens van Ploum Rotterdam...

Lage rente en Solvency II erg ongunstig voor Yarden

Lage rente en Solvency II erg ongunstig voor Yarden

In een korte reactie op berichtgeving maandagochtend in het FD erkent Yarden dat de solvabiliteit van haar uitvaartverzekeringsbedrijf onder druk staat. "Dat", aldus...

Yarden biedt mogelijkheid mantelzorg aan leden

Yarden biedt mogelijkheid mantelzorg aan leden

Yarden heeft onlangs een samenwerkingsovereenkomst getekend met mantelzorgorganisatie Saar aan Huis. Yarden-leden met een Mijn Laatste Wensen uitvaartverzekering...

Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers verlaat Yarden

Serge Evers, directeur Uitvaartverzekeringen bij Yarden, vertrekt na een dienstverband van ruim 12 jaar bij Yarden en oriënteert zich op nieuwe carrièrekansen...