Yarden: chatbot beantwoordt vragen over lopende verzekeringen

Drusilla Doorje Yarden 2018

"Het enige dat de chatbot niet doet, is adviseren." Aldus Yarden bij de lancering van een virtuele assistent (VA). "Die rol blijft toebedeeld aan de Yarden-medewerkers en het intermediair. Binnenkort voegen wij daar ook telefonisch advies aan toe."

De digitale assistent helpt bezoekers van de website van de uitvaartorganisatie met het vinden van antwoorden op veelvoorkomende vragen. Yarden: "Deze vragen gaan met name over lopende verzekeringen of hoe je een adreswijziging kunt doorgeven. Maar ook op vragen over het lidmaatschap of bijeenkomsten die Yarden organiseert, geeft de VA voortaan antwoord. En als de VA het zelf niet weet, wordt de consument in contact gebracht met een medewerker van Yarden.

Drusilla Doorjé (foto), manager Operations bij Yarden: "Wij ontvangen dagelijks tussen de 400 en 600 telefoontjes en hetzelfde aantal e-mails van klanten. Deze consumenten willen op ieder moment van de dag snelle antwoorden op hun vragen en oplossingen voor hun problemen. Yarden zet met de introductie van de VA een belangrijke stap in de richting van een snellere en meer klantgerichte service."

 

 

Reactie toevoegen

 
Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Yarden maakt dood bespreekbaar in samenleving

Met een nieuwe campagne met Adelheid Roosen in de hoofdrol wil Yarden de dood in de samenleving bespreekbaar maken. "Een van de meest ingrijpende gebeurtenissen...

Yarden neemt NorthWest over

Yarden neemt NorthWest over

Yarden Uitvaartverzekeringen neemt op 1 januari 2016 de portefeuille met uitvaartpolissen over van NorthWest Verzekeringen. In totaal gaat het om een totaal van...

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

Vijf nominaties Financial Marketing Award 2015

De jury van de Financial Marketing Award heeft vijf initiatieven genomineerd voor de Financial Marketing Award 2015. Dit zijn: de introductie van het klantjaarverlag...

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden presenteert als eerste klantjaarverslag

Yarden heeft als eerste financiële dienstverlener een Klantverslag ontwikkeld. Directievoorzitter Ron Bavelaar presenteerde het Klantverslag over 2014 gisterenavond...

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

Yarden: Uitvaart op Maat Verzekering

 Yarden heeft de Uitvaart op Maat Verzekering gelanceerd, waardoor "verzekerden niet langer met handen en voeten gebonden zijn aan een statisch product"....

Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Yarden gestopt met Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Yarden heeft uit eigen beweging het Keurmerk Klantgericht Verzekeren ingeleverd. "Yarden is per 1 augustus geen keurmerkhouder meer. De verzekeraar heeft zelf...

Ron Bavelaar nieuwe directievoorzitter Yarden

Ron Bavelaar nieuwe directievoorzitter Yarden

Ron Bavelaar (ex-Hypotheekshop) is per 1 maart 2014 benoemd tot directievoorzitter van Yarden. Hij gaat zich onder meer richten op de strategieontwikkeling van de...

Fusie Yarden en Monuta gaat niet door

Fusie Yarden en Monuta gaat niet door

De voorgenomen fusie tussen Yarden en Monuta gaat niet door. Dit omdat beide partijen het niet eens worden over de waardering van de bedrijven. Yarden en Monuta...

Fusie monuta en Yarden ophanden

Fusie monuta en Yarden ophanden

Monuta en Yarden zijn van plan hun krachten te bundelen. Na een positief verlopen verkenning hebben de uitvaartondernemingen een intentieverklaring ondertekend om...

Yarden: minder omzet via intermediair door provisieverbod

Yarden: minder omzet via intermediair door provisieverbod

"De verwachting is dat het provisieverbod voor uitvaartverzekeringen in 2013 zal leiden tot een forse daling in de verkoop van uitvaartverzekeringen door tussenpersonen."...