Aan de slag met cyberrisico advies

Adfiz

(Stappenplan door Adfiz) Koppen waarin gewag wordt gemaakt van een gehackt bedrijf, een universiteit die geconfronteerd wordt met ransomware of een ziekenhuis dat te maken krijgt met een datalek, (ont)sieren steeds vaker de krantenpagina’s. Bijna zeven op tien ondernemers in Nederland heeft al eens te maken gehad met een cybersecurityincident en de gemiddelde schadelast voor Nederlandse bedrijven en overheden wordt geschat op ongeveer 300.000 per incident.

Gezien de grote kans en impact van een cybersecurityincident heeft cybersecurity een volwaardige plek ingenomen in de adviesgesprekken die je als adviseur met je zakelijke klanten voert. Adfiz helpt adviseurs daarbij met de checklist ‘Aan de slag met advies cyberrisico’s’. Deze checklist is een waardevol handvat bij het aan de slag gaan met bestaande klanten om hen te doordringen van de noodzaak van het treffen van cybersecuritymaatregelen. Want getroffen worden door een cybersecurityincident is vaak niet iets wat bedrijven overkomt, maar wat ze hebben laten gebeuren. Met de juiste preventieve en schadelastbeperkende maatregelen, kunnen namelijk al veel cybersecurityincidenten voorkomen worden en kan de te verzekeren (financiële) schade beperkt blijven.

Klik HIER voor het stappenplan.

‘Getroffen worden door een cybersecurityincident is vaak niet iets wat bedrijven overkomt, maar wat ze hebben laten gebeuren’

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz: "Verlaag drempels financieel advies verduurzaming"

Adfiz roept op tot het verlagen van adviesdrempels om consumenten en mkb te activeren en te helpen bij verduurzaming. Adfiz in haar reactie op de (inmiddels gesloten)...

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Burgemeester Valkenburg neemt watersnoodboekje Adfiz in ontvangst

Adfiz-voorzitter Roger van der Linden reikte vorige week de Adfiz-publicatie 'Watersnood in de Valckenborgh' over de watersnood in 2021 uit aan burgemeester Daan...

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Adfiz Nieuwjaarspeiling: verwachtingen voor 2024 fors positiever

Voor het komende jaar 2024, aldus de Adfiz Nieuwjaarspeiling, verwachten zo’n 25 procentpunt meer kantoren een groei te noteren dan de realisatie over 2023....

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

Regels actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli a.s.

De regels voor actieve provisietransparantie gaan in op 1 juli 2024. De wetswijziging is gepubliceerd in de Staatscourant. Vanaf 1 juli dienen adviseurs de consument...

5, 4, 3, 2, 1, go!

5, 4, 3, 2, 1, go!

Dit jaar ‘trakteerde’ Adfiz tijdens haar nieuwjaarsbijeenkomst de aanwezigen op een powerspeech van Ben 'Tyler' Tiggelaar, expert in leiderschap, verandering...

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....