Communicatie. Juist nu.

Angelo Wiegmans

Nee, ik ben niet in een hoogwerker geklommen. Heb de bloemisterij niet leeggekocht (wel een bosje voor mijn collega’s gekocht). We hebben op een manier die past bij de samenwerking met onze relaties, geprobeerd zo dichtbij mogelijk te komen. Ik zou het zo weer doen!

Als de coronacrisis ons iets geleerd heeft, is het wel dat de behoefte aan contact groot is. Social distancing en thuiswerk is prima te doen, zolang het maar allemaal niet te lang duurt. Het gemor wordt groter naarmate de tijd verstrekt. Hoe zit dat met jouw relaties? Ben je in de hoogwerker geklommen om steun, liefde en waardering uit te spreken aan je Top 10-klanten? Heb je de lokale bloemisterij leeggekocht om je relaties met een Goudpakket een royale bos te sturen? Nee, ik ook niet. Wel heb ik met mijn team geprobeerd om zo vaak en zo veel mogelijk in contact te blijven met onze relaties. Juist nu. Net als opa en oma, willen jouw relaties ook van je horen. De liefdesverklaring mag misschien achterwege blijven, relevante informatie delen is gewenst. Misschien wel noodzakelijk. Want als jij het niet doet, doet je collega in het dorp het wel.

Persoonlijk mailbericht

Hoe hebben wij dat bij Qees gedaan? Direct na de persconferentie waarin de sluiting van horecabedrijven, sportscholen en kinderdagverblijven werd aangekondigd, hebben we een selectie van ons klantenbestand gemaakt en hebben we in ons CRM-systeem beltaken aangemaakt. Het aantal telefoontjes hebben we verdeeld, waarbij ik zelf net iets minder gebeld heb. Mijn taak was alles lezen wat de minister naar de Tweede Kamer heeft gestuurd, samenvattingen maken, zodat mijn collega’s met de juiste informatie hun telefoontjes konden plegen. Tijdens de persconferentie waarin de tijdelijke ‘NOW’ werd geïntroduceerd, hebben mijn collega’s en ik via WhatsApp live een samenvatting gemaakt. Een half uur na de persconferentie kregen al onze relaties een persoonlijk mailbericht met heel kort (drie regels) de highlights van de regeling. Meer details waren te vinden op een speciale webpagina die we een dag eerder al voorbereid hadden. Elke klik registreren we, zodat we een volgend bericht nog persoonlijker kunnen maken. Het weekeinde voordat het loket bij UWV open ging, hebben we de relaties die het betrof geïnformeerd hoe ze zich konden voorbereiden op de NOW-aanvraag.

 

Tussen de hierboven beschreven berichten door, hebben we onze relaties geïnformeerd over het vraagstuk ‘ziekmelden of verlof opnemen’ en hebben we aan de hand van de kliks op dit bericht de telefoon gepakt om te sparren en te helpen. Was dat veel werk? Ja, dat was het. Twee collega’s hebben zo goed als al hun dagelijkse werk opzij geschoven om onze relaties te informeren. Is het dat waard? Het heeft ons veel werk opgeleverd, we hebben geen enkel ‘uur geschreven’ en geen enkele factuur gestuurd. Het aantal spontane complimenten en bedankjes geeft zo’n grote voldoening dat ieder uur de investering waard was. Dubbel en dwars.

Reactie toevoegen

 
Mooie kans voor adviseurs

Mooie kans voor adviseurs

(door Angelo Wiegmans, Bedrijf Plus) Vers van de pers: de MKB verzuim-ontzorg-verzekering. Voor veel werkgevers zal de tijd tekort zijn om nu al voor dit product...

Schijnoplossing

Schijnoplossing

De eerste producten bij verzekeraars zijn in de maak voor de MKB verzuim-ontzorg-verzekering. Maar de nieuwe verzekering is een schijnoplossing. Het moet poortwachterproof...

Nieuwe verzuimverzekering een zegen?

Nieuwe verzuimverzekering een zegen?

Minister Koolmees heeft per 20 december 2018 een voorstel gedaan om tot een MKB Verzuim-ontzorg-verzekering te komen. Werkgevers ervaren de loondoorbetaling bij...

Excellent verzuimadvies maakt het verschil

Excellent verzuimadvies maakt het verschil

De afgelopen jaren is sociale zekerheid steeds complexer geworden en met de komst van het nieuwe kabinet zijn er weer nieuwe maatregelen aangekondigd. Voor de...

Qees van start met mkb-leadgenerator voor adviseurs

Qees van start met mkb-leadgenerator voor adviseurs

Qees, een initiatief van Lambert Becks, is van start gegaan met een campagne, bedoeld voor adviseurs die uitbreiding zoeken in hun mkb-portefeuille. De campagne...

Wiegmans in bestuur RNVC

Wiegmans in bestuur RNVC

Angelo Wiegmans is gekozen als bestuurslid externe zaken van de RNVC (Registerberoepsvereniging Nederlandse Vereniging voor Case- en caremanagers). Wiegmans is sinds...

VCN gaat samenwerking aan met Qees

VCN gaat samenwerking aan met Qees

"Door de samenwerking kunnen financieel adviseurs hun werkgevers een totaaloplossing bieden rondom verzuim en HR." Aldus VCN bij de woensdag bekendgemaakte...

Loket Hersteladvies geeft advies op afstand

Loket Hersteladvies geeft advies op afstand

In haar consumentennieuwsbrief geeft de AFM aan hoe consumenten zich kunnen aanmelden bij het Loket Hersteladvies Beleggingsverzekeringen. Het loket geeft 'advies...

Qees wil groeien via crowdfunding

Qees wil groeien via crowdfunding

"We zijn klaar voor een snelle(re) groei van Qees. En daar heb ik jouw hulp bij nodig", aldus Lambert Becks. Becks omschrijft zichzelf als eigenwijs, met...

Qare kiest in regreszaken voor Bedrijf plus

Qare kiest in regreszaken voor Bedrijf plus

Qare Nederland laat al haar regreszaken afhandelen door Bedrijf Plus, de onderneming van Angelo Wiegmans. Qare Nederland is gespecialiseerd in schadelastbeheersing...