Écht persoonlijk advies
“Wij geloven in de kracht van écht persoonlijk advies. Een consument is alleen echt geholpen met persoonlijk advies inspelend op zijn/ haar klantvraag”, zegt Tom Ehren, Directeur Development bij Omniplan.
Waartoe is Omniplan op aarde?
We zijn begaan met de financiële toekomst van de consument. En willen iedereen in staat stellen zelf de regie te voeren en op ieder moment de juiste financiële keuzes te maken. Met ons Personal Finance Platform spelen we hierop in door het bieden van inzicht en advies rondom alle financiële thema’s.
Waarom gelooft Omniplan in de meerwaarde van persoonlijk onafhankelijk advies?
Wij geloven in de kracht van écht persoonlijk advies. Naast relevante (financiële) data speelt de klantvraag een belangrijke rol; zijn er specifieke behoeften of persoonlijke financiële doelen? Een consument is alleen echt geholpen met persoonlijk advies inspelend op zijn/haar klantvraag. Ook bij verregaande automatisering van het adviesproces zelf, blijft er behoefte bestaan aan de adviseur in de rol van wegwijzer en raadgever.
Waarom is automatisering hierbij cruciaal?
Personal Finance tools bieden ondersteuning aan het volledige adviestraject en geven een geactualiseerd volledig financieel overzicht van de financiele positie. Ook draagt het sterk bij aan efficiency; de tijd dat een adviseur met een klant bezig is wordt dermate verkort.
Wat kunnen we binnenkort verwachten?
Omniplan ontwikkelt dit jaar een compleet nieuwe advies ervaring voor haar gebruikers. De traditionele Adviesplanner wordt fundamenteel vernieuwd qua techniek en gebruikerservaring. Door aansluiting op het Personal Finance Platform en het gebruik van moderne techniek introduceren we een oplossing die naast financiële planning ook inzicht en advies voor vermogensplanning geeft. De nieuwste techniek zorgt ervoor dat het in de nabije toekomst flexibel is uit te bereiden met nieuwe modules en dat er continue productontwikkeling mogelijk is.
Reactie toevoegen
Editie
Meer over
“Digitale datakoppelingen versterken het klantvertrouwen in de keten. Door handmatige werkzaamheden uit te bannen bevestig je niet alleen dit vertrouwen,...
“In 2019 zullen we onze app voor adviseurs introduceren. Deze app geeft adviseurs beter en sneller inzicht in de voortgang van een dossier”, aldus...
Vrees voor cybercriminaliteit bij spaarders
Van de werkende Nederlanders beschouwt 61 procent cybercriminaliteit als een ernstige bedreiging voor zijn spaartegoeden. Dat blijkt uit onderzoek door Omniplan. “Dit...
Helft Nederlanders bespreekt financiële situatie openlijk met familie en vrienden
“Dit onderzoek laat zien dat mensen ondanks de vele digitale mogelijkheden, ook vaak financieel advies vragen aan ervaringsdeskundigen in de familie- of vriendenkring."...
"Erg zorgelijk dat bijna helft Nederlanders geen idee heeft waartegen men verzekerd is"
Meer dan vier op de tien Nederlanders zegt niet te weten tegen welke risico’s ze verzekerd zijn. Dit blijkt uit een representatief onderzoek in opdracht van...
Helft Nederlanders vertrouwt op overwaarde huis als pensioenvoorziening
Meer dan de helft van de ondervraagden in onderzoek in opdracht van Omniplan zegt als pensioenvoorziening te vertrouwen op de toekomstige overwaarde van hun huis...
Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken
De in 2016 opgerichte Contactgroep Automatisering, een initiatief van zestien leveranciers van software applicaties voor financieel adviseurs, is een stichting geworden....
Automatiseerders richten Contactgroep op
Twaalf leveranciers van software gericht op financieel adviseurs hebben de Contactgroep Automatisering opgericht. Deelnemers zijn: ANVA, Euroface, FasterForward,...
Tom Ehren wordt directeur Omniplan
Tom Ehren (45) is per 1 september benoemd tot directeur Omniplan Purmerend. Ehren is sinds 2007 werkzaam bij Omniplan als hoofd Product Management. Daarvoor werkte...