Goud

In de dagelijkse hectiek van het adviesvak vergeten we wel eens waar het écht om gaat en dat is oprechte en persoonlijke aandacht voor de klant. Dat is het goud van de 21ste eeuw.

Het is herkenbaar. Je wilt de klant wel honderd procent aandacht geven, maar voor je het weet ben je bezig met allerhande bijzaken. Dat geldt voor heel veel mensen. We zijn 24/7 bereikbaar, hebben geen vaste werktijden meer, zijn bijna altijd beschikbaar, ‘liken’ de blaren op onze wijsvinger, zijn bang het laatste nieuws te missen, boksen op tegen de steeds lager wordende tarieven van concurrenten die op de automatische piloot klanten standaardproducten door de strot duwen en duimen dat de klant niet trapt in het marketinggeweld van concurrenten die alsmaar groter worden. Hoogste tijd om terug naar de basis te gaan.

Waartoe is een onafhankelijk financieel adviseur op aarde? Iedereen zal op deze vraag zijn of haar eigen antwoord moeten bedenken. Wat mij betreft gaat het om duiding en advies. Klanten zien door de bomen het bos niet meer en willen ondersteuning om hun zaken goed te regelen, of het nu voor hunzelf is, voor hun partner, voor de kinderen of voor hun medewerkers is. Mensen zoeken hulp om belangrijke vragen in hun leven te beantwoorden, willen een gids die helpt bij het maken van belangrijke keuzes in hun leven. Zelf een product aanschaffen kan iedereen, maar een persoonlijk en deskundig advies krijg je bijna nergens meer. Dat zou de usp van een adviseur moeten zijn.

Adviseurs dienen zelf ook keuzes te maken, juist om het eigen goud te kunnen blijven delven en uit te schenken. Digitale transformatie is een must, zolang het ertoe leidt dat de adviseur weer volledig kan focussen op advies. Uiteraard is het zaak partners te zoeken die ook doen waar ze goed in zijn, en dat is in dit geval digitale ondersteuning. Als je als adviseur veel tijd besteedt aan zaken waar je niet goed in bent of die je afhouden van je eigenlijke werk kun je dat beschouwen als broodroof.

Deze special staat boordevol kennis en inspiratie voor adviseurs die goed begrijpen dat de wereld transformeert, dat ze hierin mee moeten gaan, maar dat ze niet mogen vergeten dat hun echte usp oprechte, deskundige en persoonlijke aandacht voor de klant is. Vragen die daarbij komen kijken: hoe doe je dat, welke partner past bij je, waar moet je op letten?

Deze special biedt inspiratie, inzichten en tips van Allianz Nederland, CUMUS, HDConnect, ING Hypotheken, Link Asset Services Nederland (onder andere FlexFront), Nationale-Nederlanden, nexxbiz en Voogd & Voogd die deze special mede mogelijk hebben gemaakt. Tevens biedt de special best practices, visies en oplossingsrichtingen op automatiseringsgebied.

Digitale transformatie is noodzakelijk om je werk nog beter en met nog meer plezier te kunnen uitoefenen. Want daar draait het om. Zoek daarom partners en concrete toepassingen die je eigenlijke werk weer mogelijk én zichtbaar maken. Deze special biedt hierbij alle ondersteuning. Veel leesplezier.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Digitale transformatie vereist nog meer samenwerking in de keten

Digitale transformatie vereist nog meer samenwerking in de keten

(Kennispartner Allianz in VVP-special Digitale Transformatie) Klantwensen en klanteisen zijn voortdurend aan verandering onderhevig. Op digitaal vlak vereist dit...

Kom maar op!

Kom maar op!

(door Willem Vreeswijk, hoofdredacteur VVP) Zo aan de vooravond van een nieuw jaar kan met recht gesteld worden dat heel veel in beweging is, maar dat we er ook...

Het onafhankelijk adviesvak is relevanter dan ooit

Het onafhankelijk adviesvak is relevanter dan ooit

“De wereld ziet er compleet anders uit dan 25 jaar geleden en tegelijkertijd is het wezenlijke van het adviesvak niet veranderd”, aldus Willem Vreeswijk....

Gewoon... doen!

Gewoon... doen!

Anno 2019 is de vraag niet langer relevant waarom je een bedrijf hebt opgericht en waarom je onderneemt, maar gaat het om het ‘wat’. Wat doe je precies...

Help VVP-hoofdredacteur Vreeswijk ALS de wereld uit te trappen

Help VVP-hoofdredacteur Vreeswijk ALS de wereld uit te trappen

Op woensdag 29 mei 2019 vindt de achtste editie plaats van de Tour du ALS. Onder het motto 'Samen trappen we ALS de wereld uit!' fietsen, wandelen of rennen ruim...

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...

VVP op volle kracht vooruit

VVP op volle kracht vooruit

Per 1 januari 2019 gaat VVP zelfstandig verder. Het VVP-team heeft er ongelooflijk veel zin. Ook de komende jaren willen we met vakkennis, praktijkinformatie, scherpe...

Willem Vreeswijk neemt VVP over van Vakbladen.com

Willem Vreeswijk neemt VVP over van Vakbladen.com

Hoofdredacteur Willem Vreeswijk neemt per 1 januari a.s. vakblad VVP en aanverwante uitgaven over van  uitgeverij Vakbladen.com te Den Haag. Hij gaat VVP zelfstandig...

Vriendendienst

Vriendendienst

Een mens kan zich vaak bedonderd voelen. Trouwe klanten worden nog zelden in het zonnetje gezet. Bedrijven als Bol.com of Nespresso begrijpen dit vaak wel. Als je...

Invloed

Invloed

Je gaat het pas zien als je het doorhebt, is een typische Cruijffiaanse wijsheid. En hoe waar dat is, bleek maar weer eens uit de expeditie die topmensen uit de...