Het werk gaat door... Arjan Nollen

Arjan Nollen2

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Arjan Nollen, directeur Marketing & Verkoop Zakelijk Schade  Nationale-Nederlanden.

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik werk vanuit huis met het hele gezin. Karlijn geeft Engels op een middelbare school. We hebben twee kinderen op de middelbare school en één nog op de lagere school. In iedere ruimte is er wel iemand die met zijn of haar opdrachten bezig is. Ons huis is een soort bedrijfsverzamelgebouw… We houden het goed uit samen. Mijn aandacht richt zich primair op het heel goed volgen van het wel en mee van mijn teams. Collega’s die alleen zijn of juist met jonge kinderen, of zieke ouders hebben waar ze tijdelijk niet voor kunnen zorgen. Zij kunnen deze periode als zwaar ervaren en dan moet je zorgen dat je ruimte geeft waar dit nodig is om iedereen aan boord te houden.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Alles gaat via video bellen waarmee je elkaar toch nog kunt zien. Even wennen maar eigenlijk gaat dat super snel. Ik merk dat de focus op het gesprek wellicht nog wel scherper is dan wanneer je met elkaar om tafel zit. Dit komt denk ik doordat het best wel wat discipline vraagt om een goede discussie te voeren. Gelukkig heeft NN een goede infrastructuur om alle mail, documenten en video bellen te ondersteunen. Ik heb mijn thuiswerkplek identiek met die op het werk met toegang tot alle systemen. Dat is de inhoud. We hebben als MT en in ieder team om de dag een videocall om elkaar te spreken. Eens in de twee weken hebben we alle collega’s bij elkaar in een videosessie: het wel en wee van de collega, adviseur en klanten staat daar centraal.

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Ik waardeer de openheid en kwetsbaarheid die adviseurs en collega’s tonen. Het is helemaal niet stoer om continu te roepen dat alles goed gaat. Dat is gewoon niet zo. Ik ervaar deze openheid meer dan in de pre-corona tijd. Onze Koning verwoorde het mooi tijdens de kersttoespraak: “Niemand is perfect. Trek het je niet teveel aan als het eens tegenzit. Geef jezelf wat ruimte. Het is oké.”

4. Benader je klanten pro-actief? Hoe?

De eerste dagen van het thuiswerken stonden in het teken van het helpen van onze klanten en adviseurs met de impact die de Corona crisis heeft. Dat heeft top prioriteit. Op maandag 23 maart hebben we onze maatregelen gedeeld met meer dan 500 adviseurs in vier calls. In deze calls, waar adviseurs ook vragen konden stellen hebben we weer nieuwe inzichten opgedaan. Bijvoorbeeld onzekerheid bij winkels en agrarische bedrijven die net als horeca gaan thuisbezorgen en webactiviteiten starten. Later afgelopen week hebben we door middel van communicatie naar alle adviseurs duidelijkheid kunnen geven op deze maar ook andere punten, zodat ondernemers kunnen blijven ondernemen.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

Ik vind het heel triest wat er voor leed is ontstaan en nog gaat ontstaan als gevolg van het corona virus. Iedereen heeft een verantwoordelijkheid om op het gebied van gezondheid, eenzaamheid maar ook bedrijvigheid zijn of haar steentje bij te dragen. Ik haal energie uit mensen die nu juist een stapje naar voren zetten.

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Ik heb nagedacht over die vraag maar mijn hoofd staat er niet naar. Dat komt nog wel denk ik. Alle aandacht gaat uit naar de verantwoordelijkheid die ik voel om mensen te helpen. Van mijn gezin, adviseurs, klanten en collega’s tot mijn buren.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Consolidatie en professionalisering gaan hand in hand

Consolidatie en professionalisering gaan hand in hand

(Partner in Kennis Nationale-Nederlanden in VVP Special Cruciaal Beroep 2021). De volmachtmarkt is de afgelopen jaren sterk veranderd. Door de consolidatie zijn...

Hoeijmakers Groep genomineerd voor Advies Award 2021

Hoeijmakers Groep genomineerd voor Advies Award 2021

"De meest klantgerichte advieskantoren van Nederland zijn bekend. En wij zijn erbij! Wij zijn zeer verheugd met deze nominatie en zien dit als een aanmoediging om...

Medewerkers Nemassdeboer trots op nominatie Advies Award 2021

Medewerkers Nemassdeboer trots op nominatie Advies Award 2021

"Wij zijn enorm trots genomineerd te zijn voor de Advies Award 2021 voor meest klantvriendelijk advieskantoor van Noord-Holland. Uiteraard vierden wij dit moment,...

NN vraagt adviseurs om feedback over Zakelijk Schade

NN vraagt adviseurs om feedback over Zakelijk Schade

Met het 100-puntenplan wil Nationale-Nederlanden de dienstverlening binnen Zakelijk Schade verbeteren. Belangrijk ingrediënt hierbij is de feedback van adviseurs....

Vanuit een solide basis naar gezamenlijke groei

Vanuit een solide basis naar gezamenlijke groei

(Partner in Kennis NN in katern 'Volmachten vol in bedrijf!' in VVP 1-2021) De afgelopen jaren werkte Nationale-Nederlanden hard aan de toekomstbestendigheid van...

Beleving en relevantie bepalen succes duurzame ontwikkeling

Beleving en relevantie bepalen succes duurzame ontwikkeling

(Uit VVP-special Duurzaamheid & Innovatie) De coronacrisis heeft de samenleving een duurzame groeispurt bezorgd. Thuiswerken is ‘here to stay’,...

Het werk gaat door... alle interviews op een rij

Het werk gaat door... alle interviews op een rij

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het...

Het werk gaat door... Jan Hamburger

Het werk gaat door... Jan Hamburger

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...

Het werk gaat door... Edwin Deijs

Het werk gaat door... Edwin Deijs

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...

Het werk gaat door... Jeanette Hadderingh

Het werk gaat door... Jeanette Hadderingh

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in...