Passie met een vleugje humor
(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “We streven er altijd naar om elke klant het gevoel te geven dat hij op dat moment onze enige klant is. Dit niveau van persoonlijke aandacht en zorg, gecombineerd met passie en een vleugje humor, draagt bij aan de ‘wow’-factor bij onze klantrelaties”, aldus Julian Nijenhuis van ABC Pensioen, in 2023 uitgeroepen tot winnaar in de categorie Pensioen Advies.
ABC Pensioen, onderdeel van Vrieling Adviesgroep, bestaat uit ruim zeventien pensioen- en inkomensdeskundigen die deel uitmaken van de grotere Vrieling Adviesgroep van ruim 280 medewerkers. “Wij specialiseren ons in advies, beheer en communicatie rondom pensioenregelingen. We adviseren niet alleen werkgevers over pensioenregelingen, maar beheren deze ook en verzorgen het communicatietraject voor de werknemers. Daarnaast adviseren wij ook ondernemers bij inkomensvraagstukken met betrekking tot pensioen, arbeidsongeschiktheid en vroegtijdig overlijden. Als onafhankelijke adviseur zijn we volledig vrij in onze advisering. We denken mee vanuit de situatie van de klant en zoeken de pensioenoplossing die het beste bij hem of haar past. We streven ernaar dat iedere klant zijn eigen adviseur en vaste relatiebeheerder heeft. Dit vormt de basis voor een langdurige relatie met onze klanten.“
Speciaal
“Wat ons speciaal maakt, is dat klanten niet naar een nummer bellen, maar naar een persoon. We houden van korte communicatielijnen en gebruiken geen geautomatiseerde bandjes. Onze passie en enthousiasme voor pensioenen, gecombineerd met een vleugje humor, helpen ons om klanten op een begrijpelijke en toegankelijke manier door hun pensioenproces te begeleiden.”
Nazorg
“Onze samenwerking met aanbieders verloopt over het algemeen goed. Wanneer er dossiers zijn waarbij de samenwerking minder soepel verloopt, is het van groot belang om ons te richten op de zaak en niet op de persoon. Dit betekent dat we ons concentreren op het oplossen van het probleem en de persoonlijke aspecten buiten beschouwing laten. Het is belangrijk om altijd professioneel te blijven en ons te richten op hoe we de situatie kunnen verbeteren.”
Julian Nijenhuis: ‘School jezelf voortdurend bij.’
“Wij geloven in een transparante en open aanpak. Daarom sluiten we met onze opdrachtgevers een overeenkomst waarin duidelijk staat welke diensten wij verrichten en welke beloning hier tegenover staat. Onze adviseurs zijn niet alleen ervaren en deskundig, maar ook creatief. Ze zoeken naar maatwerkoplossingen als standaardoplossingen niet volstaan.”
“Nazorg, ook wel actief klantbeheer genoemd, is essentieel voor het behoud van bestaande klanten en draagt bij aan de groei van ABC Pensioen. We zetten ons in om klanten proactief te bedienen en zo passende nazorg te bieden, altijd tegen een eerlijke prijs. We zijn ervan overtuigd dat goede nazorg bijdraagt aan een sterke en langdurige relatie met onze klanten.”
Tips
“Ons advies voor de adviesbranche is om altijd eerlijk, open en transparant te zijn naar de klant. Het is belangrijk om te zorgen dat je voldoende kennis in huis hebt dan wel haalt om de klant goed te kunnen adviseren. Dit betekent dat je jezelf voortdurend moet bijscholen en op de hoogte moet blijven van de laatste ontwikkelingen in je vakgebied.”
Reactie toevoegen
Meer over
Creëer waarde voor je klant en win zielen
(Turhan Özgüner, voorzitter NVHP, in VVP-special De Waarde van Advies 2024) Recent begeleidde ik de algemene ledenvergadering van de nvhp. Deze keer...
Ken je vak! Klantgerichtheid: wat maakt het verschil?
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak!, VVP 3-2024) Hoe kan het dat twee vergelijkbare trainingslocaties een enorm groot verschil in klantervaring bieden? Ik...
(Jelle Bartels, The Main Thing, in Ken je vak!, VVP 3-2024) Terwijl veel adviseurs zich richten op prijsconcurrentie of het aanbieden van de beste producten, vergeten...
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak!, VVP 3-2024) Ik doe het zelf ook! Ik praat ook in rare verzekeringstaal. Vorige week legde ik onze jongste medewerker uit...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak!, VVP 3-2024) Hoe kan het dat twee vergelijkbare trainingslocaties een enorm groot verschil in klantervaring bieden?...
(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wie bezig is met een onderwerp als laaggeletterdheid word zelf bewuster van zijn of haar eigen taalvaardigheid....
De 17 advieshelden van 2024 zijn...
(Uit VVP 3-2024) De jury van de VVP Advies Award 2024 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van nederland in de categorieën...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wat klanten vandaag een goede klantervaring vinden, kan morgen alweer achterhaald zijn. Het punt waarop...
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Waar mensen samenkomen, is sprake van een emotionele bankrekening. Net als op een normale bankrekening...
Ken je vak! Klantgerichtheid: de emotionele bankrekening
(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Waar mensen samenkomen, is sprake van een emotionele bankrekening. Net als op een normale bankrekening...