Van adviseur naar partner

Het geheim van klantgerichtheid foto 4 Noventas

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “Wij laten zien dat het niet alleen draait om advies geven, maar dat je het echte onderscheid kunt maken door je proactief binnen de doelgroep te bewegen”, aldus Gabri Hessels van Noventas, dat zich richt op de primaire belangen van hoog risico professionals. Noventas werd in 2023 uitgeroepen tot winnaar in de categorie Niche van de VVP Advies Award.

Volgens Hessels moet je als adviseur “bereid zijn in je doelgroep te investeren in tijd en geld (niet alleen in adviestijd). Ons motto is: als je er een boterham van eet, heb je de verantwoordelijkheid vanuit je sociaal maatschappelijke rol een stuk daarvan terug te geven. Door te investeren in projecten en initiatieven en in scherpe prijs/kwaliteit. Je maakt dan de stap van adviseur naar partner”.

Oorspronkelijk richtte Noventas zich uitsluitend op het adviseren en begeleiden van militairen. “Hier zijn later politie en andere geüniformeerde beroepen bijgekomen. Naast reguliere schadeverzekeringen adviseren we ook speciaal ontwikkelde verzekeringen die de risico’s van deze beroepsgroepen afdekken. Denk daarbij aan molest, PTSS, marine clausules, speciale reisverzekeringen, etcetera. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in droneverzekeringen voor ook professioneel gebruik.”

Als specialist kent Noventas de uitdagingen en risico’s waar de doelgroepen voor staan. “Wij spreken en begrijpen de taal, zijn bekend met de risico’s en eventuele opdrachten. Bovendien is elke klant voor ons even belangrijk, ook als ze gepensioneerd zijn of hun beroep niet meer kunnen uitoefenen. Dat deze aanpak succesvol is, blijkt ook uit het feit dat we in staat zijn een jonge doelgroep aan ons te binden. En dat al onze relaties zich als ‘lid’ van Noventas zien.”

Voorbeelden

“Het komt vaak voor dat een militair ineens op uitzending moet. Dan kan het voorkomen dat hij er op Eindhoven Airport achter komt dat hij als militair geen speciale reisverzekering Molest heeft met dekking voor de missies. Ter plekke kunnen wij dan met één telefoontje deze verzekering(en) voor hem in orde maken.”

De waardering voor het werk van Noventas is groot. “Denk bijvoorbeeld aan een militair die tijdens zijn vakantie vanwege een PTSS-trigger een hotelkamer beschadigt. Wij stellen dan alles in het werk om deze militair te repatriëren en helpen. Primair is onze zorg dan dat deze man of vrouw goed en veilig naar Nederland terugkeert, daarna gaan we met het schadeverhaal aan de slag. Niet alleen de militair waardeert dit enorm, ook zijn thuisfront, familie en werkgever.”

Gabri Hessels tijdens een Militaire Courant podcast: ‘Meer dan advisering en begeleiding.’

Erkenning en waardering

“Onze missie is tevens een bijdrage te leveren aan erkenning en waardering van het werk van militairen, politieagenten, brandweermannen, enzovoort. We ondersteunen daarom diverse initiatieven en zijn onder meer een belangrijke steunpilaar voor Stichting Onbekende Helden. Ook sponsoren we bijvoorbeeld veteranen en agenten die boeken uitgeven, om op deze manier het verhaal achter de hulpverlener over het voetlicht te brengen. Door al onze initiatieven worden we niet alleen als adviseur gezien maar vooral als partner. Heel trots ben ik op het feit dat mijn collega Desirée Donkers vorig jaar voor haar werk genomineerd is voor de Witte Anjer Prijs.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Gedoe met taal

Gedoe met taal

(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wie bezig is met een onderwerp als laaggeletterdheid word zelf bewuster van zijn of haar eigen taalvaardigheid....

Blijf in beweging

Blijf in beweging

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 2-2024) Wat klanten vandaag een goede klantervaring vinden, kan morgen alweer achterhaald zijn. Het punt waarop...

De emotionele bankrekening

De emotionele bankrekening

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Waar mensen samenkomen, is sprake van een emotionele bankrekening. Net als op een normale bankrekening...

Ken je vak! Klantgerichtheid: de emotionele bankrekening

Ken je vak! Klantgerichtheid: de emotionele bankrekening

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Waar mensen samenkomen, is sprake van een emotionele bankrekening. Net als op een normale bankrekening...

Passie met een vleugje humor

Passie met een vleugje humor

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “We streven er altijd naar om elke klant het gevoel te geven dat hij op dat moment onze enige klant is. Dit...

Laat klanten geen nummer zijn

Laat klanten geen nummer zijn

(Klantgerichtheid in de praktijk, VVP 1-2024) “Klanten zijn geen nummer, we geven ze altijd alle aandacht. En dat geldt zeker voor hen die wat meer hulp...

Mooie grote woorden

Mooie grote woorden

(Mieke Dadema, Soepel, in Ken je vak! in VVP 1-2024) Veel mensen denken dat ik niet van ingewikkelde woorden hou, dat het altijd maar makkelijk moet. Dat is niet...

Wat is hier het klantinzicht?

Wat is hier het klantinzicht?

(Sonja Stalfoort, PuurKlant, in Ken je vak! VVP 6-2023) Dit is de belangrijkste vraag voor iedereen die zich bezighoudt met klantverbeteringen of vernieuwingen....

Verbond organiseert event 'De menselijke maat, een must!'

Verbond organiseert event 'De menselijke maat, een must!'

Het Verbond van Verzekeraars organiseert 30 januari het event ‘De menselijke maat: een must!’, waarin wordt ingegaan op de vraag hoe als verzekeraar...

Zonder woorden

Zonder woorden

(Mieke Dadema, Soepel.org, in Ken je vak! VVP 6-2023) Hoe kan ik de verzekeringsstukjes in kleine stapjes aanbieden, met een handleiding die zo is opgebouwd dat...