ACM kijkt naar onverzekerbaarheid

Oog kijken via Pixabay

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) bracht begin vorige maand een bezoek aan Adfiz. "Om met ons van gedachten te wisselen over en input te verzamelen voor een marktonderzoek naar onverzekerbaarheid, verschraling en verstoorde marktwerking", aldus Adfiz-voorzitter Wim Heeres in zijn toespraak op de Nieuwjaarsbijeenkomst van de adviseursorganisatie donderdag in Bussum.

Heeres noemde het een goede zaak dat er aandacht is gekomen voor de groeiende onverzekerbaarheid, mede dankzij de inspanningen van Adfiz. "Ik denk dus dat ik gerust kan stellen dat bij alle partijen nu het besef begint door te dringen dat we moeten handelen willen we voorkomen dat ondernemers of particulieren in groten getale de dupe worden."

Heeres riep de adviseurs op zelf ook bij te dragen aan een oplossing. "Bijvoorbeeld door samenwerking te zoeken met collega’s en verzekeringspakketten te bundelen. Of door risico’s eerder in kaart te brengen en preventiemaatregelen te treffen. En te kijken welke oplossingen in het buitenland liggen."

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Sterke toename aansluitingen internet of things

Sterke toename aansluitingen internet of things

Op de mobiele markt is het aantal aansluitingen voor apparaten die communiceren via internet sterk aan het toenemen.   Het gaat dan om simkaarten met een 097-nummer...

Grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen

Grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen

De grote zorgverzekeraars kunnen zich meer onderscheiden op dienstverlening en collectieve verzekeringen. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van de Autoriteit...

ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

Gezien het toenemende belang van online reviews pleit de ACM voor meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren...

Consumenten zoeken zekerheid bij keuze zorgpolis

Consumenten zoeken zekerheid bij keuze zorgpolis

Consumenten zoeken zekerheid bij de keuze van hun zorgverzekering. Dit geldt met name voor consumenten die al lange tijd bij dezelfde zorgverzekeraar zitten. De...

ACM wil uitbreiding provisieverbod

ACM wil uitbreiding provisieverbod

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) pleit voor uitbreiding van de bescherming van de kleinzakelijke klant tegenover financiële dienstverleners. "Een...

Ook acm biedt FinTech-bedrijven steun in de rug

Ook acm biedt FinTech-bedrijven steun in de rug

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil bijdragen aan het vergroten van de kansen van FinTech-bedrijven om een positieve en blijvende impact te hebben op concurrentie....

Verbond hekelt onderzoek acm

Verbond hekelt onderzoek acm

Een verzekeringsproduct kiezen? Let dan op meer dan prijs alleen. Dat is de boodschap van het Verbond, die zich dan ook niet goed kan vinden in het onlangs gepubliceerde...

"komst NHI beperkt concurrentie bij hypotheken"

"komst NHI beperkt concurrentie bij hypotheken"

De oprichting van een Nationale Hypotheek Instelling (NHI) waarbij het rendement op de investeringen wordt gegarandeerd door de Staat, kan leiden tot (verdere) beperking...

Geen kartelvorming op nederlandse hypotheekmarkt

Geen kartelvorming op nederlandse hypotheekmarkt

Als gevolg van de crisis dienen banken hun buffers te vergroten. Die hogere buffers worden betaald door woningeigenaren, zo blijkt uit onderzoek van de nieuwe Autoriteit...