Adfiz mikt op ledengroei

Adfiz

"Ledenwerving stond in 2016 centraal. De interesse in het lidmaatschap van de branchevereniging groeit", aldus Adfiz in het Jaarverslag 2016.

Hoeveel leden de branchevereniging op dit moment telt, wordt niet vermeld in het jaarverslag. Wel dat inmiddels oud-leden en deelnemers aan de aov-bijeenkomsten zijn benaderd om (weer) lid te worden en dat Adfiz voor meer zichtbaarheid heeft gekozen met onder meer een nieuw magazine en een cadeaupagina waar kantoren de meerwaarde van Adfiz kunnen proeven. Volgens Adfiz wordt er via een onafhankelijk intermediair voor circa 55 miljard euro premie gesloten. Dit is 60 procent van alle schade-, leven- en hypotheekomzet in Nederland. De leden van Adfiz zelf zouden werk bieden aan 15.000 mensen en circa 7 miljoen klanten bedienen. Het marktaandeel van de Adfiz-leden in de intermediaire distritbutie is particulier ongeveer 55 procent en zakelijk ongeveer 85 procent.

In 2016 heeft Adfiz naar eigen zeggen maximaal geïnvesteerd in contact met politici, ministeries en toezichthouders om het belang van onafhankelijk advies beter zichtbaar te maken bij beleidsbepalers. "Zo waren we veel in Den Haag te vinden, waren we aanwezig op events en hebben we meegedaan aan gedeelde initiatieven zoals Verantwoord Vernieuwen. In 2016 kunnen we zeggen dat de reputatie van financieel verder versterkt is. Hierdoor krijgen we op specifieke dossiers meer gedaan. Toegankelijkheid van advies staat prominent op de politieke agenda. De Tweede Kamer laat de minister niet los inzake lastige dossiers als toezchtkosten en vakbekwaamheid. En meer verzekeraars willen investeren in betere samenwerking. De belangenbehartiging is gebaseerd op de vier kernthema's die in 2015 zijn geformuleerd. Daarbinnen vallen zo'n 20 actieve dossiers. Onze kernthema's zijn: waarde van advies, toegang tot advies, ruimte om te ondernemen en samenwerking in de bedrijfskolom."

Reactie toevoegen

 
TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

VVP-poll: regeldruk advieskantoren schaadt het klantbelang.

"Als ik vandaag met leden spreek dan is de meest gehoorde klacht de enorme tijd die verloren gaat aan het voldoen aan regels en aan administratieve verplichtingen....

Aan de slag met provisietransparantie

Aan de slag met provisietransparantie

(Adfiz in Ken je vak! VVP 6-2023) Adfiz biedt uitgebreide ondersteuning bij de implementatie van actieve provisietransparantie. Na jaren van discussie met de...

Adfiz: "Kostendrempel nemen we niet weg door kosten nóg zichtbaarder te maken"

Adfiz: "Kostendrempel nemen we niet weg door kosten nóg zichtbaarder te maken"

"Mijn oproep aan adviseurs, maar zeker ook aan verzekeraars, toezichthouder en politiek is deze: de kostendrempel nemen we niet weg door kosten nóg zichtbaarder...

"Toetsing niet uitbreiden naar vakbekwaamheid buiten vakgebied"

"Toetsing niet uitbreiden naar vakbekwaamheid buiten vakgebied"

"Stop met herhaald toetsen van eerder getoetste vakbekwaamheid en breid inhoud toetsing niet uit naar vakbekwaamheid buiten vakgebied financieel adviseur." Aldus...

a.s.r., de Vereende en NN genomineerd in categorie Verzekerbaarheid Adfiz-onderzoek

a.s.r., de Vereende en NN genomineerd in categorie Verzekerbaarheid Adfiz-onderzoek

a.s.r., de Vereende en NN zijn genomineerd in de categorie Verzekerbaarheid van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. Adfiz: "De overstromingsdekking van a.s.r. op...

Dazure, NN en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency Adfiz-onderzoek

Dazure, NN en TAF genomineerd in categorie Ketenefficiency Adfiz-onderzoek

Dazure, NN en TAF zijn genomineerd in de categorie Ketenefficiency van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. Adfiz: "Op basis van de data-analyse heeft Onesurance...

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Eerste nominaties Adfiz Prestatie Onderzoek

Florius, NN en NN/Ohra zijn genomineerd in de categorie Duurzame Ontwikkeling van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024, Dazure, NN en Summa Adviesgroep in de categorie...

Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"

Enno Wiertsema (Adfiz): "Start vandaag nog met ChatGPT"

"Mijn wens voor 2024 is dat we als sector met z’n allen aan de slag gaan met ChatGPT." Aldus Adfiz-directeur Enno Wiertsema in zijn maandcolumn. "Want", schrijft...