Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP Dag van het Topadvies uit handen van televisiebekendheid Maureen du Toit (tevens locatiecoördinator bij Lindenhaeghe) die de finaleronde presenteerde. Volgens de jury zijn alle genomineerden uitblinkers in klantgerichtheid en daarmee winnaars. Het publiek koos uiteindelijk voor Adviesbureau Robbe als meest klantgerichte advieskantoor.

Echte, oprechte aandacht voor de klant. Daar draait het om, vertelde Robbe. “Bovenal zijn onze medewerkers betrokken. Wij kennen onze klant en onze klanten kennen ons. Bij echte mensen met echte problemen het verschil maken, dat is het mooie van het vak.” Kenmerkend voor het kantoor is de persoonlijke dienstverlening. Een klant bedacht voor dat laatste ooit zelfs de term Rondje Robbe.

De twee andere advieskantoren, die de finaleronde speelden, waren Dominass Assurantiën uit Ochten en Kuiper Verzekeringen uit Heerenveen. Zowel Paul Robbe, Hans van Klaarbergen als Jacco Kuiper kregen twee minuten de tijd om de A(dvies)factor van hun kantoor te duiden. “Aandacht, aandacht en aandacht oftewel de drie A’s. Dat is wat Dominass biedt”, aldus Van Klaarbergen. Aan de eerste doelgroep van het kantoor (theologen, waaronder bijna alle predikanten in Nederland), maar ook steeds meer aan andere klanten (uit de regio). Dankzij een specifiek pakket en hele korte lijnen kan Dominass theologen uitstekend bedienen. Uitgangspunten van het kantoor zijn onder meer: doe wat de klant wil én nog iets meer. Speciaal voor de presentatie van de finaleronde onderbrak Hans van Klaarbergen zijn vakantie in Italië.

Bij Kuiper Verzekeringen draait het om de K-factor, vertelde Jacco Kuiper. De K staat voor verschillende zaken (klant, keten, kwaliteit van dienstverlening, kennis en kunde), maar vooral voor Kuiper. Want “klanten en Kuiper”, aldus Kuiper, “zijn één grote familie. We helpen elkaar.” Dat geldt zeker de sectoren waarin Kuiper Verzekeringen zich tot specialist bij uitstek heeft ontwikkeld: pleziervaartuigen en oldtimers. Kuiper vertelde dat zijn kantoor de huidige technologie omarmt, maar nadrukkelijk met het behoud van de K-factor. “We houden de klant centraal.”

Juryvoorzitter Astrid Duits (van de Bovekamp) zei in een vraaggesprek met Du Toit dat het adviesvak een waar ambacht is, dat deze kantoren van grote maatschappelijke waarde zijn en iedere dag uitblinkers zijn in klantgerichtheid, maar dat ze ook heel bescheiden zijn en liever met hun klanten bezig zijn dan met marketing. “De Advies Award is door VVP in het leven geroepen om het adviesvak in het zonnetje te zetten en de trots op het eigen vak weer terug te brengen.”

De finalisten, allen familiebedrijven, vertelden Du Toit dat ze trots waren op de nominatie. “Het is een erkenning voor al het goede werk van onze medewerkers”, zeiden ze. “Het is een prijs voor het hele kantoor.” De nominatie leidden bij alle kantoor ook voor veel felicitaties uit de financiële sector en voor veel (plaatselijke) media-aandacht.

De jury, die verder bestaat uit Robin van Beem (Polis Advocaten), Edwin Bosma (BHB Dullemond), Bob Klijn (Herenvest), Richard Meinders (SVC) en Jack Vos (0 Entropy), had eerder zes kantoren genomineerd voor de Award. Na een prepresentatie gingen er dus drie naar de finaleronde. De andere drie genomineerden waren Gabriël Financiële Bescherming, Taylor Mates en CM Personal Finance.

De juryleden zijn tevens verbonden aan het VVP Ondernemerspanel, dé vraagbaak voor onafhankelijk adviseurs. De experts weten alles van personeelsbeleid, overnames, verzekeringsrecht, samenwerking met verzekeraars, compliance en organisatieverandering. Zij schrijven regelmatig artikelen voor VVP en VVP-abonnees kunnen aan het panel gratis vragen stellen: www.vvponline.nl/ondernemerspanel.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Peter Taylor Parkins - Taylor Mates 12 juni 2019

Gefeliciteerd kantoor Robbe met deze terechte waardering voor jullie klantgerichte dienstverlening!

Meer over
VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesbureau Robbe winnaar Advies Award 2019

Adviesburo Robbe uit Oosterhout heeft de Advies Award 2019 gewonnen. Paul Robbe ontving de Award en de bijbehorende bloemen en champagne tijdens de vijfde VVP...

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Aansluiten bij veranderende verwachtingen consument

Het intermediair heeft een goede uitgangspositie om de vertrouwenspersoon van de consument te zijn, maar of dat ook een toppositie is valt te betwijfelen. Zo is...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (Van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AvdB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Stimuleer A-factor bij medewerkers

Tijdens de VVP Dag van het Topadvies hield Astrid Duits (van de Bovekamp) van het organisatieadviesbureau AVDB Advies met de deelnemers een interactieve ‘train...

Dag van het Topadvies in beeld

Dag van het Topadvies in beeld

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de op 11 juni 2019 gehouden VVP Dag van het Topadvies....

Dag van het Topadvies: rendement van profilering

Dag van het Topadvies: rendement van profilering

Hoe kun je je anders profileren als advieskantoor en die andere profilering verzilveren? Natasja Naron van Gabriël Financiële Bescherming heeft het antwoord:...

Dag van het Topadvies: ga het gewoon doen

Dag van het Topadvies: ga het gewoon doen

Consumenten weten financieel adviseurs goed te vinden voor pensioenen en hypotheken. Voor andere toekomstige financiële vraagstukken is dat anders. “Moeten...

Dag van het Topadvies: meer omzet uit topklanten

Dag van het Topadvies: meer omzet uit topklanten

Het is een bekend gegeven: twintig procent van de klanten staat voor tachtig procent van de omzet. Financieel adviseurs worstelen echter met het segment aan aandacht...