ASR: nieuwe campagne "optimistisch en concreet"

de tijd van doen ASR

"De campagne daagt uit om naast ergens iets van te ‘vinden’ ook iets te doen." Aldus ASR bij de lancering maandag van haar nieuwe campagne ‘de tijd van doen’. In de campagne worden doorlopend maatschappelijke thema’s aangekaart, waar ASR een oplossing voor biedt.

In de campagne werkt ASR weer samen met rapper Sticks, maar hij heeft een andere rol dan in de vorige campagnes. ASR: “Hiermee verandert ook de toon van de campagne. Waar ‘dat vind ik’ kritisch was, is de nieuwe campagne optimistisch en concreet. ASR laat in de nieuwe campagne zien hoe zij actie onderneemt. En dan vooral op maatschappelijke issues waar zij invloed op heeft met haar investeringen, producten en diensten.”

De campagne is net als de vorige campagnes op alle kanalen aanwezig. Naast radio- en televisiecommercials worden ook social media, print, outdoor en online ingezet. Nieuw is dat er deze keer voor is gekozen om het hele jaar aanwezig te zijn in de media. Bij de vorige campagnes koos ASR voor de strategie om een aantal periodes per jaar prominent aanwezig te zijn.

Het concern: “We zagen bij de vorige campagnes dat we in de periode tussen de verschillende flights iets verloren aan merkbekendheid, Daarom kiezen we er nu voor om dat anders te doen. We passen ons budget niet aan, maar gaan er wel voor zorgen dat we het hele jaar meer zichtbaar zijn in de verschillende media.”

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kifid: opzettelijke misleiding loont niet

Kifid: opzettelijke misleiding loont niet

Een verzekeraar die na een ongeval namens zijn verzekerde aansprakelijkheid erkent voor de schade van de tegenpartij moet de vaststaande schade in beginsel vergoeden,...

Kifid: kenteken gestolen auto op naam zoon, vordering wordt afgewezen

Kifid: kenteken gestolen auto op naam zoon, vordering wordt afgewezen

Een bij ASR verzekerde auto wordt gestolen en de consument meldt dit bij de gevolmachtigde van de verzekeraar.  Het kenteken blijkt echter op naam van de zoon...

ASR uitgeroepen tot World-class Workplace van Nederland

ASR uitgeroepen tot World-class Workplace van Nederland

Effectory heeft ASR uitgeroepen tot World-class Workplace van Nederland. Het World-class Workplace keurmerk wordt toegekend aan iedere organisatie die scoort boven...

ASR koopt windpark Jaap Rodenburg

ASR koopt windpark Jaap Rodenburg

ASR wordt eigenaar van windpark Jaap Rodenburg en neemt acht van de tien windmolens over van Vattenfall. De overige twee zullen na de bouw worden overgedragen aan...

René Draaisma volgt Luuk de Vos op bij ASR

René Draaisma volgt Luuk de Vos op bij ASR

René Draaisma (Manager Marketing & Distributie bij ASR Vitality) is de beoogde opvolger van Luuk de Vos (foto) bij ASR, die in 2022 met pensioen gaat....

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Nieuwe cao voor ASR

Nieuwe cao voor ASR

Er is een akkoord over een nieuwe cao voor ASR bereikt met een meerderheid van de leden van FNV Finance, De Unie en CNV Vakmensen. ASR-medewerkers krijgen per 1...

ASR koploper wat betreft vrouwen in de top

ASR koploper wat betreft vrouwen in de top

"Meer vrouwen op senior posities trekt ander talent aan. Dat is belangrijk, want diverse teams zorgen voor betere resultaten. Het is een kwestie van bewustwording...

Steenrijk, maar geldarm? Een passende oplossing voor senioren

Steenrijk, maar geldarm? Een passende oplossing voor senioren

(Partner in kennis a.s.r. in katern 'Hypotheken van nu!' in VVP 6-2020) De tijd dat ‘pensioen’ synoniem is voor het ‘achter de geraniums zitten’,...

Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien....