Digitale mijn-omgeving ASR: klant meer zelf doen, adviseur blijft aanspreekpunt

Robert van der Schaaf 2019

ASR heeft recent een 'mijn omgeving' gelanceerd voor particuliere schadeklanten. "Met deze online omgeving kunnen klanten hun schadeverzekeringen eenvoudig inzien. De adviseur blijft het aanspreekpunt", aldus Robert van der Schaaf (directeur Schade, foto) en Adéle Jeuken (adjunct-directeur Volmacht en Intermediaire Distributie)..

Van der Schaaf: "De afgelopen jaren hebben we ons schadebedrijf verder gemoderniseerd. Dit hebben we onder meer gedaan door harmonisatie van ons productassortiment, een nieuwe productinrichting aan de IT-kant en nu ook de lancering van een mijn-omgeving voor onze klanten."

Klanten krijgen binnen één omgeving eenvoudig inzage in hun polisgegevens, schadegegevens, correspondentie en algemene gegevens. Jeuken: "Van oudsher zochten verzekerden en adviseurs elkaar op voor bijvoorbeeld statusvragen. In sommige gevallen onnodig tijdrovend en ook vertragend. Door deze informatie online beschikbaar te stellen in een veilige online omgeving lossen we dat probleem nu op."

Volgens Jeuken en Van der Schaaf zijn klanten steeds meer gewend aan een omgeving waar ze op ieder gewenst moment actueel inzicht hebben in een product of de status van een type dienst of dienstverlening. "Met de mijn-omgeving geven we een invulling aan de veranderde klantbehoefte. Samen met de adviseur willen we als verzekeraar een keten vormen waar klanten graag komen. Daarbij staan we ook stil bij de vraag: welke activiteit voegt waarde toe voor de klant en welke handeling is door techniek op te lossen? Zo komt de winst in efficiëntie die we in de keten boeken ook de klant ten goede", zegt Jeuken.

Tevens wil ASR met deze digitaliseringsslag de papieren poststromen verminderen. "Het vervangen van papieren post past ook bij ons duurzame karakter. Daarnaast geven we hiermee ook gehoor aan de feedback van adviseurs. En om de digitalisering middels de mijn-omgeving nu al kracht bij te zetten, plant ASR per honderd aangemaakte accounts een boom op landgoed Junne", aldus Jeuken.

Van der Schaaf benadrukt dat de samenwerking met de adviseur ook bij verdere digitalisering cruciaal blijft. "Voor het aanvragen of bijsluiten van een verzekering, evenals voor het wijzigen van gegevens, kunnen klanten nog steeds bij hun adviseur terecht. De adviseur blijft hierbij dus het vaste aanspreekpunt voor de klant. Verder zien we dat deze vorm van digitalisering en efficiëntie in de keten de adviseur de mogelijkheid zal geven om meer tijd en aandacht te besteden aan de dienstverlening en service richting de klant. In de voorbereiding hebben we gesproken met een groot aantal adviseurs. Ook de vervolgstappen zullen we in samenspraak met de adviseur gaan zetten."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Kees van den Berg - Depremievergelijker.nl 24 november 2020

Slaap zacht, dames en heren van het intermediair.

Meer over
Steenrijk, maar geldarm? Een passende oplossing voor senioren

Steenrijk, maar geldarm? Een passende oplossing voor senioren

(Partner in kennis a.s.r. in katern 'Hypotheken van nu!' in VVP 6-2020) De tijd dat ‘pensioen’ synoniem is voor het ‘achter de geraniums zitten’,...

Brancheorganisaties maken zich samen sterk voor eHerkenning

Brancheorganisaties maken zich samen sterk voor eHerkenning

Het Verbond van Verzekeraars, Adfiz en de NVGA slaan met SIVI de handen ineen om hun leden te informeren over de transitie van het Digitaal Paspoort naar eHerkenning,...

ASR en NN splitsen joint venture Keerpunt

ASR en NN splitsen joint venture Keerpunt

ASR en NN zijn voornemens de joint venture Keerpunt per oktober 2020 te splitsen en ieder een deel op te nemen in hun eigen organisatie. Beide verzekeraars zijn...

Jos Baeten (ASR): “Zowel positieve als negatieve impact coronacrisis”

Jos Baeten (ASR): “Zowel positieve als negatieve impact coronacrisis”

ASR verwacht dat de coronacrisis zowel een positieve als een negatieve impact zal hebben op de activiteiten en financiële resultaten. Jos Baeten, woensdag...

ASR: extra AOV-reservering wegens corona

ASR: extra AOV-reservering wegens corona

ASR heeft over het eerste kwartaal zes miljoen extra op zij gezet wegens AOV-claims in verband met corona. Het concern: "Het operationeel resultaat in Q1 2020 bedroeg...

Petra Jansen op de Haar verlaat ASR

Petra Jansen op de Haar verlaat ASR

Petra Jansen op de Haar, directeur van Bank, Hypotheken en Innovatie & Digitaal, heeft besloten om ASR te verlaten. Zij vertrekt per 1 juli. Jansen op de Haar:...

ASR en NN Group schorten dividenduitkering op

ASR en NN Group schorten dividenduitkering op

ASR Nederland en NN Group hebben besloten om de dividendbetaling 2019 uit te stellen en het lopende aandeleninkoopprogramma voorlopig stop te zetten. De concerns...

ASR roept op binnen te blijven

ASR roept op binnen te blijven

"Wij van a.s.r blijven binnen. Voor alle mensen in de zorg en voor elkaar. Jij toch ook?" Dit is te lezen in een blog die ASR heeft gepost op de eigen site. "Dit...

Coronavirus: ASR sluit alle vestigingen

Coronavirus: ASR sluit alle vestigingen

De Raad van Bestuur van ASR heeft besloten dat met ingang van maandag alles vestigingen van ASR dichtgaan tot nader order. Dit in het kader van de strijd tegen het...

ASR laat medewerkers thuiswerken als gevolg van coronavirus

ASR laat medewerkers thuiswerken als gevolg van coronavirus

ASR gaat vanaf 16 maart alle teams opsplitsen. Afwisselend werken mensen de komende vier weken thuis, op kantoor of op een andere plek. De verzekeraar neemt deze...