Brand New Day beheert meer dan een miljard pensioenspaargeld
Brand New Day beheert sinds deze maand meer dan een miljard euro pensioenspaargeld. De online pensioenbank claimt nu een marktaandeel van 20 procent op basis van nieuwe productie. “Er is duidelijk toenemende bewustwording dat mensen ook zelf verantwoordelijk zijn voor een goede opbouw van hun pensioen. De klanten die kiezen voor de zekerheid van pensioensparen zijn doorgaans wat ouder en willen daarom het risico dat beleggen met zich meebrengt vermijden. Klanten die wat jonger zijn en langer de tijd hebben tot hun pensioen kiezen in de meeste gevallen voor pensioenbeleggen’, aldus Joost Tieland (Head of Marketing & Sales van Brand New Day).
De rol van de financieel adviseur is volgens Tieland “onveranderd groot bij de groei van het pensioenspaargeld. Vijftig procent van de nieuwe klanten met een pensioenrekening-sparen opent de rekening via een financieel adviseur bij Brand New Day. En bij de lijfrente-uitkeringen is dat maar liefst 80 procent”.
Brand New Day is de enige bancaire aanbieder waar de lijfrente-uitkering óók kan worden afgesloten voor klanten die niet in Nederland maar in een ander EER-land wonen. Bij vijf procent van de afgesloten uitkeringen bij Brand New Day is dit het geval. “Hiermee”, aldus Tieland, “voorzien wij duidelijk in een sterk toenemende behoefte van mensen die na hun pensionering verhuizen naar het buitenland.”
Naast het miljard aan pensioenspaargeld beheert Brand New Day ook ruim drie miljard belegd vermogen voor haar particuliere klanten. Brand New Day verwacht de komende jaren verder te groeien op de markt van pensioensparen, pensioenbeleggen en vrij beleggen (box 3). Brand New Day heeft voorlopig geen ambitie om te groeien op de markt van vrij sparen.
Reactie toevoegen
Lage inkomens willen geen verplicht ZZP-pensioen
Uit onderzoek van Brand New Day blijkt dat juist ZZP’ers met een laag inkomen tegen een pensioenplicht zijn. Van de ZZP’ers die minder dan 36.000 euro...
BND en Finrust organiseren webinar pensioenplanning light
Brand New Day en FinRust organiseren op 14 november om 13.30 uur het webinar 'pensioenplanning light'. Tijdens het webinar nemen Bartho de Jong van Brand New...
"Pensioen vaak geen thema bij banenwissel"
Bij het solliciteren naar een nieuwe baan verdiepen veel Nederlanders zich niet of nauwelijks in de pensioenregeling van de nieuwe werkgever. Daarmee missen ze belangrijke...
Brand New Day: veel Nederlanders hebben pensioenspijt
Nederlanders willen beter geïnformeerd worden over onderwerpen gerelateerd aan pensioen en financiën. Maar liefst 69 procent vindt dat de overheid en het...
Brand New Day: "Vrouwen lopen achter in pensioenkennis"
De pensioenkloof tussen mannen en vrouwen is volgens Brand New Day niet alleen zichtbaar in de hoogte en opbouw van het pensioen, maar ook in pensioenkennis. “Bijna...
"Meer aandacht voor aanvullend pensioen"
De pensioenonzekerheid neemt toe na introductie van het nieuwe pensioenstelsel evenals de aandacht voor aanvullend pensioen, constateert Brand New Day, dat in het...
Flexibele werkgeverslijfrente Brand New Day nu ook via adviseurs
Werkgevers die voor werknemers een flexibele pensioenregeling bij Brand New Day willen afsluiten, kunnen dat nu ook via hun financieel adviseur doen. “De vraag...
Oproep tot helderheid in pensioendossier
“De onzekerheid over mogelijke aanpassingen van het nieuwe pensioenstelsel achteraf is onwenselijk. Mensen weten hierdoor niet meer waar ze aan toe zijn”,...
"Overhevelen individuele pensioenpot kan veel geld opleveren"
"Nederlanders staan erom bekend dat ze goed op de prijs van producten letten. Bij pensioen valt dat doorgaans tegen. Overstappen naar een beter derde pijler product...
Brand New Day biedt nu ook nabestaandenlijfrente aan
Brand New Day breidt haar productaanbod uit met een nabestaandenlijfrente. Hiermee kunnen nabestaanden het opgebouwde persoonlijke pensioen van bijvoorbeeld een...