Brand New Day gaat voor groeiversnelling

Kalo Bagijn 2019

Brand New Day gaat voor groei. De online pensioenbank heeft 25 miljoen euro opgehaald bij haar aandeelhouders Hartwig, ASR en VvAA. Dit geld wordt volledig aangewend om het eigen vermogen van de bank te versterken om zo de komende jaren sneller te kunnen groeien op de pensioenspaarmarkt.

Sinds 2017 heeft Brand New Day een bankvergunning en mag het producten op basis van sparen aanbieden. Voor het aantrekken en uitzetten van (pensioen)spaargeld moet een bank een bepaald eigen vermogen aanhouden. Hoe meer spaargeld wordt aangetrokken en uitgezet, hoe hoger het eigen vermogen moet zijn. Deze 25 miljoen euro extra eigen vermogen stelt Brand New Day in staat om sneller te groeien op de pensioenspaarmarkt en zo haar winstgevendheid te vergroten, aldus de online pensioenbank.

Kalo Bagijn van Brand New Day: "Pensioen was ooit oersaai. Iets dat voor je geregeld werd en waar je niet naar om hoefde te kijken. Dat is wel veranderd. Er dreigen massale kortingen op pensioenen. Jongeren vinden pensioen na het salaris de belangrijkste arbeidsvoorwaarde en hebben het er met hun vrienden over. De houdbaarheid en toekomst van ons pensioenstelsel is deel van het nationaal debat geworden. In dat pensioengeweld heeft Brand New Day zich als nieuwkomer duurzaam gevestigd. We groeien hard. Op dit moment hebben zo’n 260.000 rekeninghouders en 4.500 bedrijven hun pensioen aan Brand New Day toevertrouwd.”

Reactie toevoegen

 
Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen....

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...