Brand New Day profiteert van groeiend pensioenbewustzijn

Kalo Bagijn 2019

Het door klanten aan Brand New Day toevertrouwde vermogen steeg vorig jaar met 38 procent tot 3,5 miljard euro. De nettowinst steeg met 55 procent tot 3,5 miljoen. Kalo Bagijn, CEO en oprichter van Brand New Day: "De groei in toevertrouwd vermogen en nettowinst komt mede door de succesvolle lancering van nieuwe pensioen-spaarproducten voor particulieren: de pensioenrekening-sparen en de lijfrente-uitkering. Anderzijds groeit door alle maatschappelijke onrust over ons pensioen het pensioenbewustzijn van Nederlanders, waardoor steeds meer particulieren en bedrijven ons weten te vinden."

Brand New Day telt inmiddels 285.000 klanten.

Corona

Bagijn: "Uiteraard heeft de coronacrisis ook impact op Brand New Day. Sinds vrijdag 13 maart werken bijna alle medewerkers van Brand New Day vanuit huis en zit er bijna niemand meer op kantoor. Omdat de hele technologie van Brand New Day in de cloud is gebouwd, kunnen medewerkers vanaf elke locatie met een computer hun werk doen en klanten helpen. De dienstverlening en alle processen lopen daarom onveranderd door.

"De financiële impact voor Brand New Day is afhankelijk van de lengte en nasleep van de crisis en daar is voor nu dus nog weinig over te zeggen. In het collectieve bedrijf is de impact van de crisis gering, omdat bij bedrijfspensioenen een groot deel van de omzet uit vaste administratiefees bestaat. Bij het individuele bedrijf is een deel van de omzet gerelateerd aan het belegde vermogen dat de particuliere klanten op hun rekening aanhouden, waardoor de gedaalde beurskoersen van de afgelopen weken impact hebben op die omzet. Een ander deel van de omzet van het individuele bedrijf komt uit het rentebedrijf van de bank en dat is afhankelijk van het spaargeld dat particuliere klanten op hun rekening aanhouden en de rentemarge die daarop gemaakt wordt. Dit deel van de omzet is ook vrijwel niet gevoelig voor de huidige crisis."  

 

Reactie toevoegen

 
ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR rondt overname Brand New Day PPI af

ASR heeft de overname van Brand New Day PPI afgerond. ASR krijgt door de overname een marktaandeel van 15 procent in de markt voor beschikbare premieregelingen....

Beleggen: het nieuwe normaal

Beleggen: het nieuwe normaal

(Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day, in Ken je vak! VVP 6-2020) Uw klanten willen uiteindelijk veel vermogen, weinig kosten en zo min mogelijk risico. Als u aan...

Ik beloof je meer én blijere klanten

Ik beloof je meer én blijere klanten

(Marketing door Joost Tieland, Brand New Day, in VVP 5-2020) Het frustrerende van dienstverlening? Het heeft iets ongrijpbaars. Anders dan een fysiek product kenmerkt...

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Mijlpaal van 4000 offertes voor lijfrente-uitkering Brand New Day

Brand New Day kijkt tevreden terug op de lancering van de bancaire lijfrente-uitkering een jaar geleden. In totaal zijn er in een jaar tijd bijna 4.000 offertes...

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Uw klant is nooit te jong voor pensioen

Door Simone Nieuwenhuizen, Brand New Day. Vraag een willekeurige jongere eens naar zijn pensioen en u wordt waarschijnlijk met glazige ogen aangekeken. Logisch,...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

"Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite, betoogt Joost Tieland van Brand New...

Kansen tijdens de coronacrisis

Kansen tijdens de coronacrisis

(Door Joost Tieland, Brand New Day) Investeer in marketing, juist tijdens een crisis. En nee, dat hoeft absoluut niet veel geld te kosten. Wel wat tijd en moeite: We...

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Vermogensopbouw van alle (leef)tijden

Het is zeker geen gekke gedachte om beleggen in deze tijden pro-actief onder de aandacht van uw klanten te brengen. Wie vroeger vermogen wilde opbouwen, had...

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Coronacrisis raakt financieel adviseurs maar beperkt

Advieskantoren worden geraakt door de coronacrisis, maar op korte termijn is het voortbestaan van maar weinig kantoren in gevaar. Dit blijkt uit onderzoek van online...

Oorverdovend stil

Oorverdovend stil

(door Joost Tieland, Brand New Day) Snapt onze adviseur wel de waarde van een bestaande klant? Alhoewel ik dagelijks samenwerk met onafhankelijk financieel...