Cb achmea: verzekering voor online aankopen

Centraal Beheer Koopzeker

Centraal Beheer Achmea heeft een verzekering voor online aankopen in de markt gezet. De verzekering Koopzeker is volgens eigen zeggen de eerste verzekering die tijdige en correcte levering van online gekochte producten verzekert.

Wordt het product te laat, beschadigd of helemaal niet geleverd, en komt de klant er met de webshop niet uit, dan krijgt de klant zijn geld terug.Centraal Beheer Achmea bemiddelt tussen klant en leverancier, wanneer een online gekocht product om welke reden dan ook niet goed wordt geleverd en de klant er met de webwinkel niet uit komt. Is de webwinkelier niet in staat het product te vervangen of repareren, dan ontvangt de consument via Koopzeker van Centraal Beheer Achmea het aankoopbedrag terug. Koopzeker is af te sluiten door webwinkeliers en gratis voor consumenten. Deelnemende webwinkels zijn te herkennen aan het Koopzeker- logo.

 

Reactie toevoegen

 
Webinar 'Tien tips voor je website'

Webinar 'Tien tips voor je website'

Dutch Media Lab organiseert 21 juni om 11 uur in samenwerking met Bureau DFO en Faster Forward het webinar ‘Tien tips voor je website! Optimaliseer je website...

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Duidelijk zijn over gepersonaliseerd aanbod

Bedrijven die consumenten online een gepersonaliseerd aanbod doen, moeten de consument daarover informeren vóór de aankoop. Een aanbod kan bijvoorbeeld...

Centraal Beheer: van zelfredzaamheid naar samenredzaamheid

Centraal Beheer: van zelfredzaamheid naar samenredzaamheid

Veertig procent van werkend Nederland heeft het gevoel dat ze hun ontwikkelwensen niet kunnen uitspreken en zestig procent procent ervaart geen duidelijke richting....

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Nepreviews en misleidende zoekresultaten vanaf mei wettelijk verboden

Een verbod op het (laten) plaatsen van valse consumentenbeoordelingen bij webwinkels en digitale platforms gaat vanaf 28 mei dit jaar in. De Eerste Kamer heeft ingestemd...

Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens

Toezichthouders willen betere voorlichting over online gebruik gegevens

Bedrijven, instellingen en overheden moeten mensen beter voorlichten hoe zij hun gegevens online gebruiken. Dat vinden de Autoriteit Consument en Markt (ACM), de...

Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Drie kwart twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Bijna driekwart (74 procent) van de Nederlanders twijfelt weleens aan de betrouwbaarheid van informatie op het internet over financiële producten. Dit blijkt...

Gratis e-book van Ralph van Dam over ondernemen in crisistijd

Gratis e-book van Ralph van Dam over ondernemen in crisistijd

Ralph van Dam stelt het ondernemersboek Langs de afgrond – lessons learned van een ondernemer als e-book gratis ter beschikking aan alle ondernemers. Met deze...

AFM tegen betaalde Top 3 in vergelijkingen

AFM tegen betaalde Top 3 in vergelijkingen

De meeste vergelijkingssites tonen volgens de AFM na het maken van een vergelijking eerst een betaalde Top 3. De AFM vindt dit niet wenselijk. De volgorde van een...

ACM werkt aan leidraad online beslisomgeving

ACM werkt aan leidraad online beslisomgeving

De ACM gaat een leidraad opstellen die onder andere invulling moet geven aan de reikwijdte van de zorgplicht voor bedrijven bij de inrichting van online beslisomgevingen....

Ralph van Dam schrijft goudeerlijk boek over keerzijde ondernemerschap

Ralph van Dam schrijft goudeerlijk boek over keerzijde ondernemerschap

In het boek Langs de afgrond belicht rasondernemer Ralph van Dam (tegenwoordig Head of Digital Change bij Centraal Beheer Bedrijven) op goudeerlijke wijze de donkere...